Var Rossis omkörning sjysst?

Var Rossis omkörning sjysst?


  • Antal röstningar
    0

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Enkelt!
Var Rossis omkörning i sista kurvan på årets första race sjysst?

OBS!!!!!

Roadracingförare svarar i denna tråd:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=76959


Tänkte det kunde vara kul att se om det är nån skillnad i sättet att resonera kring en sån här incident....
Skriv gärna en kommentar också.
 
Last edited:

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Den va lite fräck.... Han gav sig in i kurvan på ett sätt som gjorde det omöjligt för Sete att hålla spåret, samt att Sete faktiskt var lite före in i kurvan...
Men men, de é racing och det var en racing incident.. :eek:)

Jag tycker Sete var ynklig som åma sig för armen efteråt... så jäkla hårt smäll va de inte. Tror det var psyket som tog skada och det visade han med armen... hehe
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Missade de 3 sista varven. Någon som kan länka till en sida där man kan se omkörningen??
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Antingen var det ett misstag, han bromsade på sig, eller så var det fruktansvärt fult gjort.

Låt oss för Rossis skull kalla det ett misstag.

Det är konstigt att världens bästa motorcykelförare kör flera hundra varv utan att göra det där misstaget, men sen helt plötsligt när han ligger tvåa in i sista böj, och har möjligheten att stödja mot Sete, då gör han misstaget...
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
fezt skrev:
Den va lite fräck.... Han gav sig in i kurvan på ett sätt som gjorde det omöjligt för Sete att hålla spåret, samt att Sete faktiskt var lite före in i kurvan...
Men men, de é racing och det var en racing incident.. :eek:)

Jag tycker Sete var ynklig som åma sig för armen efteråt... så jäkla hårt smäll va de inte. Tror det var psyket som tog skada och det visade han med armen... hehe

Macke skrev:

:fatta! :D
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
MostWanted skrev:
Nej, men förstår varför han försökte komma in i luckan...

Luckan? I linjen fanns det ingen lucka, där Rossi körde hade han hamnat i gruset om han inte hade kunnat ta stöd...
 

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
Jag tycker väl att det är lite på gränsen men dock inte över den. Luckan fanns och tittar man verkligen på vem som körde på vem så är det Sete som bryter in i kurvan när Rossi redan är där.
 

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
t-rex skrev:
Luckan? I linjen fanns det ingen lucka, där Rossi körde hade han hamnat i gruset om han inte hade kunnat ta stöd...

Om det inte fanns nån lucka hur kunde Rossi befinna sig där?
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Inte särskilt snyggt av Rossi. Sete är först in i svängen och Rossi trycker ut honom i gruset. Förvisso har han nog inte mycket annat att välja när han väl klämt sig innanför Sete, men vackert är det inte.
Jäkla tur för Sete att de hade ett rejält försprång till Melandri.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Tjoffe skrev:
Om det inte fanns nån lucka hur kunde Rossi befinna sig där?

Det fanns fysiskt utrymme, ingen lucka i rejslinjen. Rossi bromsade försent, kom in med fel riktning, en fot i backen och upprätad hoj. Han rejsade inte längre, han höll sig på hjulen. Hade inte Sete varit där hade Rossi fortsatt ut i spenaten, eller iallfall tappat spåret helt (vilket han gjorde iaf...) och fått börja om i ytterkanten på banan.


Edit; Skall fan till att svara på pollar så här tidigt... Tror jag röstade fel.....
 

sandstream

Guest
Tjoffe skrev:
Om det inte fanns nån lucka hur kunde Rossi befinna sig där?
Därför att det finns ett spår som man måste ta om man inte själv ska åka rakt ut i gruset med tanke på farten.

Snacket om att det fanns en lucka visar enligt mig att man inte vet så mycket om roadracing.
Med det resonemanget (vilket konstigt nog flera här på forumet som själva räjsar använder) kan man ju alltid bromsa för sent, hålla tummarna och hoppas att man inte skadar sin egen hoj eller sig själv när man kör in i den framför.
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Macke skrev:
Enkelt!
Var Rossis omkörning i sista kurvan på årets första race sjysst?

OBS!!!!!

Roadracingförare svarar i denna tråd:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=76959


Tänkte det kunde vara kul att se om det är nån skillnad i sättet att resonera kring en sån här incident....
Skriv gärna en kommentar också.
Var tvungen att rösta JA.med tanke på tidigare inlägg jag skrivit... men det var ingen sjysst omkörning, men som jag sagt tidigare. It takes two to tango.
rossi bromsade på sig och höll på att dra bägge i fördärvet, men sete lämnade en lucka som han stängde för sent.
Mitt JA-svar får representera att jag tycker inte att rossi bör diskas eller fråntas segern.
Har jag uttryckt mig oklart nog eller var det någon som förstod.? :D
shit happens in racing.
 

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
t-rex skrev:
Det fanns fysiskt utrymme, ingen lucka i rejslinjen. Rossi bromsade försent, kom in med fel riktning, en fot i backen och upprätad hoj. Han rejsade inte längre, han höll sig på hjulen. Hade inte Sete varit där hade Rossi fortsatt ut i spenaten, eller iallfall tappat spåret helt (vilket han gjorde iaf...) och fått börja om i ytterkanten på banan.


Edit; Skall fan till att svara på pollar så här tidigt... Tror jag röstade fel.....

Det fanns inget utrymme i idealspår nej! Dock fanns det på annat håll och jag har inte sagt att det va snyggt eller bra dock att det funkade i detta rejs.

Foten va han ute och viftade med flera gånger tidigare i rejset. Han provade nått nytt som Kenta skulle ha sagt :D
 
Last edited:

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
sandstream skrev:
Därför att det finns ett spår som man måste ta om man inte själv ska åka rakt ut i gruset med tanke på farten.

Snacket om att det fanns en lucka visar enligt mig att man inte vet så mycket om roadracing.
Med det resonemanget (vilket konstigt nog flera här på forumet som själva räjsar använder) kan man ju alltid bromsa för sent, hålla tummarna och hoppas att man inte skadar sin egen hoj eller sig själv när man kör in i den framför.

Tur att du finns här för att upplysa oss obildade om hur det ska gå till.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top