varför är vi hojåkare så jävla patetisk?

Status
Ej öppen för fler svar.

Valpen

Älska dig själv när ingen annan gör det
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki ZX6R såld...husaberg super motard såld..Fiddy Ten7, Honda CBR 600fs
Nu har jag läst trådar i flera månader om unga människor som kör ihjäl sig och alla här sörjer dessa (med all respekt för dom).
Men sedan då?
jo då sitter vi här och skryter om hur vi slangar, hur vi drar snuten, om hur vi ska ha skylt på eller ej och om hur hjärndöa alla som kör bil är.
För att sedan i nästa stund ojja oss över att premier går upp. När faan skall vi fatta att det är vi själva som skapar förutsättningarna för att odla vårat hoj intresse. Tror faan det att snuten är grinigare mot alla hoj åkare om vissa ger oss dåligt rykte genom att köra som idioter. Vi lever i ett samhälle där vi är hårt styrda av lagar och visst vi kan trottsa dom till en viss gräns men till slut stoppar myndigheterna oss. Jag vill faktiskt kunna köra hoj och busa ibland också utan att behöva se ut som en GR kopia. Visst är det kul att se er som är duktiga på slangen på film men tänk på att dom filmerna även ses av medlemmar som knappt fått hår på snoppen. Det är dom som vi sedan skrapar upp från vägen när dom försökt efter likna er.
 

Valpen

Älska dig själv när ingen annan gör det
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki ZX6R såld...husaberg super motard såld..Fiddy Ten7, Honda CBR 600fs
RacerKeld skrev:
2594636 Vad är din poäng?

att vi kanske bör börja tänka till lite, ta lite ansvar och tänka på följderna av vårat agerande på vägen. Jag är inge moralkärring och jag kör illa ibland också men jag vill inte läsa om fler döda hojåkare...
 

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Ort
zero-eight !
Hoj
El såldo !
Valpen skrev:
2594628 Nu har jag läst trådar i flera månader om unga människor som kör ihjäl sig och alla här sörjer dessa (med all respekt för dom).
Men sedan då?
jo då sitter vi här och skryter om hur vi slangar, hur vi drar snuten, om hur vi ska ha skylt på eller ej och om hur hjärndöa alla som kör bil är.
För att sedan i nästa stund ojja oss över att premier går upp. När faan skall vi fatta att det är vi själva som skapar förutsättningarna för att odla vårat hoj intresse. Tror faan det att snuten är grinigare mot alla hoj åkare om vissa ger oss dåligt rykte genom att köra som idioter. Vi lever i ett samhälle där vi är hårt styrda av lagar och visst vi kan trottsa dom till en viss gräns men till slut stoppar myndigheterna oss. Jag vill faktiskt kunna köra hoj och busa ibland också utan att behöva se ut som en GR kopia. Visst är det kul att se er som är duktiga på slangen på film men tänk på att dom filmerna även ses av medlemmar som knappt fått hår på snoppen. Det är dom som vi sedan skrapar upp från vägen när dom försökt efter likna er.

Ok! :pannkyss
 

Pizzabagarn

Guest
Världen kretsar bara kring mig och mina behov.
Kan det vara svaret?
 

Rikard

EvolutionVsGod.com
Gick med
7 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fireblade
Det är inte bara hojåkare det gäller. De flesta människor ser till sitt bästa och skiter i konsekvenserna. Det är därför världen ser ut som den gör och det var därför Gud blev människa i Jesus Kristus för att lösa oss från vårt ego så att vi genom hans blod kan få del av hans liv.

Jesus gör oss fria och kraft att göra Guds vilja!

/Rikard
 

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Valpen skrev:
2594628 Nu har jag läst trådar i flera månader om unga människor som kör ihjäl sig och alla här sörjer dessa (med all respekt för dom).
Men sedan då?
jo då sitter vi här och skryter om hur vi slangar, hur vi drar snuten, om hur vi ska ha skylt på eller ej och om hur hjärndöa alla som kör bil är.
För att sedan i nästa stund ojja oss över att premier går upp. När faan skall vi fatta att det är vi själva som skapar förutsättningarna för att odla vårat hoj intresse. Tror faan det att snuten är grinigare mot alla hoj åkare om vissa ger oss dåligt rykte genom att köra som idioter. Vi lever i ett samhälle där vi är hårt styrda av lagar och visst vi kan trottsa dom till en viss gräns men till slut stoppar myndigheterna oss. Jag vill faktiskt kunna köra hoj och busa ibland också utan att behöva se ut som en GR kopia. Visst är det kul att se er som är duktiga på slangen på film men tänk på att dom filmerna även ses av medlemmar som knappt fått hår på snoppen. Det är dom som vi sedan skrapar upp från vägen när dom försökt efter likna er.

Upps, nu har du skitit i det blå skåpet. Det är aldrig en mc-förares skuld om något händer, om han inte har stulit den :rolleyes:

Vi andra som har kommit på liknande tankar hoppas nog bara på att premierna höjs och att körkortgränserna ändras. Det verkar vara den enda vägen för att få fortsätta ha roligt på vägen i minst 30 år till. Framtiden ser ju tyvärr inte så ljus ut så något måste man ju hoppas på :tungan
 

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Gul Hornet 600
Tips: Dra inte en löst sammansatt klunga människor vars, i vissa fall, enda gemensamma punkt är intresset för forum och motorcykelåka över samma kam.
 

Valpen

Älska dig själv när ingen annan gör det
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki ZX6R såld...husaberg super motard såld..Fiddy Ten7, Honda CBR 600fs
Pizzabagarn skrev:
2594651 Världen kretsar bara kring mig och mina behov.
Kan det vara svaret?

ja men även om världen bara kretsar runt dig så får du lik förbannat en högre premie när 20-åringarna kör ihjäl sig. Så i slutänden kretsar säkert världen bara runt dig och dina behov men FB styr över dom.
 

Valpen

Älska dig själv när ingen annan gör det
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki ZX6R såld...husaberg super motard såld..Fiddy Ten7, Honda CBR 600fs
ChristianSTHLM skrev:
2594664 Tips: Dra inte en löst sammansatt klunga människor vars, i vissa fall, enda gemensamma punkt är intresset för forum och motorcykelåka över samma kam.

precis som du säger är det hojåkandet som sammanför oss men det är inte många som kommer kunna fortsätta med det intresset om vi inte får ner olykorna. Vad skall vi göra då? samla bokmärken??
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Riktiga sporthojjare[tm]* bryr sig inte om sånt dravel!



Gott att se att rikard är tebax! Allah akbar, eller nåt!









* :rofl
 

Pizzabagarn

Guest
När jag sitter på mc´n är alla bilister dumma i huvudet!
När jag sitter i bilen så är alla andra bilister, cyklister och mcförare dumma i huvudet.
Som fotgängare spyr jag på alla som kör motorfordon och inte tar hänsyn till mig.
Alla andra är totalt fucked up i huvudet.

Är detta gemene mans sätt att tänka?

Tänk om man med den erfarenhet man får vid ovan angivna situationer ha övrigas uppfattning om situationen i bakhuvudet, då skulle väl världen bli bättre.

Nej för fan........jag regerar, alla andra får anpassa sig.

Hmmmm:huvet
 

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Ort
på tiptop
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
förstår inte riktigt poängen med ditt inlägg men jag svarar ändå. jag tror du har missuppfattat det här med sporthojar, dom är leksaker som man leker med, låt dom som vill ha kul ha det, o kör som du vill själv
 

Pizzabagarn

Guest
Valpen skrev:
2594665 ja men även om världen bara kretsar runt dig så får du lik förbannat en högre premie när 20-åringarna kör ihjäl sig. Så i slutänden kretsar säkert världen bara runt dig och dina behov men FB styr över dom.

Broder....jag var ironisk
 

Valpen

Älska dig själv när ingen annan gör det
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki ZX6R såld...husaberg super motard såld..Fiddy Ten7, Honda CBR 600fs
Homo skrev:
2594684 förstår inte riktigt poängen med ditt inlägg men jag svarar ändå. jag tror du har missuppfattat det här med sporthojar, dom är leksaker som man leker med, låt dom som vill ha kul ha det, o kör som du vill själv

förstod att du inte fattade poängen efter som du svarade som du gjorde..
 

jimmö

tokigare än tokigast
Gick med
11 Jan 2006
Ort
boden
Hoj
en som rullar
höll på å krocka med en lastbil med släp idag hade han som mötande på motorväg å idioten tvärsvänger framför mig i snöyran så jag anser att alla som är på vägen är idioter tills dom bevisat motsatsen....
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top