Janne_1956 skrev:2596122Har följt denna tråd utan att svara men gör det ändå nu.
Först, tycker att trådskaparen har en stor poäng i det han skriver, utöver att vara ett bra forum så är SH i mina ögen en dubbelmoralens högborg, just för att många här har en jävla dubbelmoral.
Men det som egentligen fick mig att svara är en sak som JT skriver, olyckor kommer alltid att hända vilket ju stämmer bra (fick jag dessvärre själv erfara).
Om gnälltrådar hjälper kan ju råda delade meningar, kan ju bero på om läsaren tolkar det som gnäll eller väljer att läsa innehållet.
Men nu till pointen, tråden handlar ju i mångt och mycket om alla omkomna och krockade hojåkare här på SH. Personligen så skulle jag tycka att det vore en intressant frågeställning hur många av dessa olyckor som berodde på att vi hojåkare körde vårdslöst. Innan man vet detta så är det ju inte helt enkelt att konstatera att alla olyckor beror på vårdslöshet hos oss.
Min egen berodde definitivt inte på vårdslöshet, dikeskörning för att undvika frontalsmäll med omkörande bil, hastighet 30-50 km vid smäll, 70 km innan.
Självklart svårt att ha sådan statistik men som sagt, skulle va intressant att läsa.
Rikard skrev:2595618”Open your eyes to the world that’s sour rounds you, open your eyes, open your eyes, this world is much more than the things that surrounds you, open your eyes, open your eyes.
– Keith Green
Är det fel av mig att säga att jag funnit sanningen,
......
Mitt försag till dig är: Be till Jesus, läs Bibeln, börja gärna med Nya Testamentet, om Jesus, vad han sa och gjorde, han lever och vill lära känna dig, Sök dig till en kristen gemenskap, de kan hjölpa dig vidare. Ett spännande liv med Jesus väntar dig. Han Älskar Dig!
/Rikard
Valpen skrev:2594628..... medlemmar som knappt fått hår på snoppen....
Säg att du bara e en snubbe me en stor portion humor !??Rikard skrev:2594656Det är inte bara hojåkare det gäller. De flesta människor ser till sitt bästa och skiter i konsekvenserna. Det är därför världen ser ut som den gör och det var därför Gud blev människa i Jesus Kristus för att lösa oss från vårt ego så att vi genom hans blod kan få del av hans liv.
Jesus gör oss fria och kraft att göra Guds vilja!
/Rikard
JT. Antingen så uttryckte jag mig luddigt eller så förstod du mig luddigt.JT skrev:2596177Vad är innehållet i den här tråden? (om vi bortser från allt dravel om jesus och UFOn) Om du läst mitt inlägg så hade du kanske förstått vad jag menat!
Att kalla alla hojåkare för patetiska och sedan beklaga sig för sitt eget och andras betende är garanterat inget som minskar olyckorna.
Alla MÅSTE ta sitt personliga ansvar!
Det är kul att köra hoj och det går för fort ibland, men köper inte en sporthoj för att köra 50, 70, 90 och 110, gör man det har man valt fel hoj. Varför hyckla med det?
På vilket sätt har trådskaparen bidragit till en säkrare trafikmiljö? Suck...
Kör med insidan istället för att gnälla framför datorn.
Äntligen:corn
Om det ändå vore så väl.wolfman skrev:2596216Säg att du bara e en snubbe me en stor portion humor !??
sandstream skrev:2596248Om det ändå vore så väl.
Får man sprida religösa övertygelser på SH hur som helst?
valmers skrev:2594714Sök hjälp. Låtsaskompisar har man när man är 3-5 år.
Rikard skrev:[Ofta blir kristna ställd mot väggen ”Varför tror du på Gud?” Jag ställer frågan tillbaka: Vad tror du på, vad är meningen med livet? Hur genomtänkt är din tro egentligen? Är den rimlig?
Vad är mest sannolikt? Visar inte skapelsen på en Skapare, eller är allt en slump?
/Rikard
Öh, varför det? Hur dåDon Quixote skrev:...(och se det rent vetenskapligt bör man)...
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|