varför är vi hojåkare så jävla patetisk?

Status
Ej öppen för fler svar.

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Janne_1956 skrev:
2596122 Har följt denna tråd utan att svara men gör det ändå nu.
Först, tycker att trådskaparen har en stor poäng i det han skriver, utöver att vara ett bra forum så är SH i mina ögen en dubbelmoralens högborg, just för att många här har en jävla dubbelmoral.

Men det som egentligen fick mig att svara är en sak som JT skriver, olyckor kommer alltid att hända vilket ju stämmer bra (fick jag dessvärre själv erfara).
Om gnälltrådar hjälper kan ju råda delade meningar, kan ju bero på om läsaren tolkar det som gnäll eller väljer att läsa innehållet.

Men nu till pointen, tråden handlar ju i mångt och mycket om alla omkomna och krockade hojåkare här på SH. Personligen så skulle jag tycka att det vore en intressant frågeställning hur många av dessa olyckor som berodde på att vi hojåkare körde vårdslöst. Innan man vet detta så är det ju inte helt enkelt att konstatera att alla olyckor beror på vårdslöshet hos oss.
Min egen berodde definitivt inte på vårdslöshet, dikeskörning för att undvika frontalsmäll med omkörande bil, hastighet 30-50 km vid smäll, 70 km innan.

Självklart svårt att ha sådan statistik men som sagt, skulle va intressant att läsa.

Vad är innehållet i den här tråden? (om vi bortser från allt dravel om jesus och UFOn) Om du läst mitt inlägg så hade du kanske förstått vad jag menat!
Att kalla alla hojåkare för patetiska och sedan beklaga sig för sitt eget och andras betende är garanterat inget som minskar olyckorna.

Alla MÅSTE ta sitt personliga ansvar!
Det är kul att köra hoj och det går för fort ibland, men köper inte en sporthoj för att köra 50, 70, 90 och 110, gör man det har man valt fel hoj. Varför hyckla med det?

På vilket sätt har trådskaparen bidragit till en säkrare trafikmiljö? Suck...

Kör med insidan istället för att gnälla framför datorn.

Äntligen:corn
 

Aaron

Exilkuban
Gick med
9 May 2003
Ort
Tjyvhult
Hoj
2008 Aprilia RSV1000R
Rikard skrev:
2595618 ”Open your eyes to the world that’s sour rounds you, open your eyes, open your eyes, this world is much more than the things that surrounds you, open your eyes, open your eyes.
– Keith Green



Är det fel av mig att säga att jag funnit sanningen,

......

Mitt försag till dig är: Be till Jesus, läs Bibeln, börja gärna med Nya Testamentet, om Jesus, vad han sa och gjorde, han lever och vill lära känna dig, Sök dig till en kristen gemenskap, de kan hjölpa dig vidare. Ett spännande liv med Jesus väntar dig. Han Älskar Dig!

/Rikard

Jösses...

Hörrö Jes.. jag menar Rikard.

Kan du tala om vilken kyrka du tillhör?
Jag gissar Jehovas Vittnen.

Hur kommer det sig så ofta att ju mer troende en person säger sig vara, ju mer intolerant och blodtörstig är dom? Määklitt.

Har man gud på sin sida måste ju "dom andra" vara på djävulens sida och då kan man ta till vilka metoder man vill för att förgöra dom.

Typexmplet är ju USA där man för att visa att "du skall icke döda" gäller, avrättar människor och eftersom allt liv är heligt och endast Gud kan ta liv, skjuter ihjäl abortläkare...

Är detta www.sporthoj.com eller www.himlen.nu?
 

Mona

Vill inget,kan desto mer
Gick med
2 Nov 2005
Ort
Sthlms län
Hoj
BMW F650GS alias Roland!
Valpen skrev:
2594628 ..... medlemmar som knappt fått hår på snoppen....

Men... när inträffar det?? Jag trodde män fick hår på pungen... Men jag vet inte, jag e ju tjej. Sorry, chey... :hihi
 

wolfman

I live for this shit !
Gick med
1 Jun 2003
Ort
SundfuckingSvall
Hoj
-04 Gixxer 1000
Rikard skrev:
2594656 Det är inte bara hojåkare det gäller. De flesta människor ser till sitt bästa och skiter i konsekvenserna. Det är därför världen ser ut som den gör och det var därför Gud blev människa i Jesus Kristus för att lösa oss från vårt ego så att vi genom hans blod kan få del av hans liv.

Jesus gör oss fria och kraft att göra Guds vilja!

/Rikard
Säg att du bara e en snubbe me en stor portion humor !??
 

Janne_1956

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Stenhamra
Hoj
Suzuki GSXR 1100-89
JT skrev:
2596177 Vad är innehållet i den här tråden? (om vi bortser från allt dravel om jesus och UFOn) Om du läst mitt inlägg så hade du kanske förstått vad jag menat!
Att kalla alla hojåkare för patetiska och sedan beklaga sig för sitt eget och andras betende är garanterat inget som minskar olyckorna.

Alla MÅSTE ta sitt personliga ansvar!
Det är kul att köra hoj och det går för fort ibland, men köper inte en sporthoj för att köra 50, 70, 90 och 110, gör man det har man valt fel hoj. Varför hyckla med det?

På vilket sätt har trådskaparen bidragit till en säkrare trafikmiljö? Suck...

Kör med insidan istället för att gnälla framför datorn.

Äntligen:corn
JT. Antingen så uttryckte jag mig luddigt eller så förstod du mig luddigt.
Jag hade INGEN NEGATIV åsikt om det du skrev, tvärtom så tyckte jag att du hade rätt i det du skrev, inte minst om sitt PERSONLIGA ansvar, jag tror mig också både ha läst och förstått ditt inlägg, så avancerat var det inte ;).
Håller också med dig om vad du skriver om hastigheten, tror ingen här inte laddar på ibland, själv så gör jag det ett antal gånger varje gång jag åker men väljer att ta mitt ansvar och göra det på vettiga ställen (oftast ;) )

Vad gäller trådskaparen och trådar som denna så tror jag ändå att det kan finnas en poäng i att ibland skapa en debatt. Det är ju helt klart att detta forum har en dubbelmoral, själv har jag inte sett något liknande på andra forum. Men det innebär inte att jag dissar detta forum för det, finns mycket vettigt som skrivs och jag besöker det ofta.
Vad består då dubbelmoralen i? Jo bl.a. följande:
* JAG har alltid rätt
* JAG får köra som jag vill, var som helst och när som helst
* Att slanga i 200 blås mellan bilar är ballt
* Att kryssa mellan bilar i hög fart är ballt.

* Den där jävla biljäveln bytte körfält när jag kom ( i 200 blås) så jag fick lägga omkull hojen. Jävla bilist.
* Jävla bilist som körde ut på vägen. Han borde väl ha fattat att jag körde 170 blås.

Det är lite detta som jag tror att trådskaparen menar. Man kan ju välja att stoppa huvudet i sanden och inte se någonting, allting funkar perfekt och är skitbra, eller så kanske någon hojåkare (ung/gammal) kan få sig en tankeställare. Och om så bara en dödsolycka eller svår olycka kan undvikas genom att någon kommit till insikt innan så tycker i alla fall jag att det är bra med inägg som detta ibland.
 

sandstream

Guest
wolfman skrev:
2596216 Säg att du bara e en snubbe me en stor portion humor !??
Om det ändå vore så väl.
Får man sprida religösa övertygelser på SH hur som helst?
 

Ukiwaza

Nemo me impune lacessit
Gick med
2 Jul 2005
Ort
Jerusalem
Hoj
GSXR 1000 K7
sandstream skrev:
2596248 Om det ändå vore så väl.
Får man sprida religösa övertygelser på SH hur som helst?

Religion är för svaga människor och för dem som har samvete att utnyttja dem för egen vinning...

May the force be with You!:D
 

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Ort
zero-eight !
Hoj
El såldo !
Det är pga. sådana här trådar det är kul att hänga på SH men även därför man börjar hänga här mindre o mindre!:näsblod
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
valmers skrev:
2594714 Sök hjälp. Låtsaskompisar har man när man är 3-5 år.

haha! Det är 2006! vi har varit ite i rymden och rotat i 40 år, upptäckt kvarkar och svart materia, det finns präjdäjt och miss eliott och halva planeten tror fortfarande på tomtar och troll.
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Rikard skrev:
[Ofta blir kristna ställd mot väggen ”Varför tror du på Gud?” Jag ställer frågan tillbaka: Vad tror du på, vad är meningen med livet? Hur genomtänkt är din tro egentligen? Är den rimlig?

Vad är mest sannolikt? Visar inte skapelsen på en Skapare, eller är allt en slump?

/Rikard

Jag tror på Darwinismen och den biologiska förklaringen till livet på jorden. Alla arters och inividers högsta strävan (både växter som djur) är att föra sina gener vidare till nästa generation. Därav bla sexualdriften. Min tro är vetenskapligt bevisad och har därför stöd för sina teorier. Tror säkert att religioner kan vara bra men frågan är om dessa teorier verkligen är så rimliga med dagens kunnande..

Japp mycket av det som hänt under jordens utveckling tycks vara slumpartat. Från rätta föutsättningar för de första bakterierna till sammanslagningar till organeller i den eukayrotaceller vidare genom utvecklingen till de arter som finns i nuläget. Inte så konstigt tycker jag..amen

Om vi ska återgå till vad tråden handlar om så tror jag att de "patetiska" försöken att imponera genom vågade omkörningar, dra snuten osv är ett sätt att visa upp sig hur duktig man är. Precis som många andra hanar gör för att visa hur stark och duktig man är så att man får para sig med den snyggaste honan.:pussa För det är väl oftast killar som gör dessa idiotgrejer??
 
Last edited:

Sun King

Chrome Won't Get You Home. L116 -- BA04
Gick med
18 May 2006
Ort
Partille
Hoj
En Liten
"It is far better that we admitted a thousand devils to roam at large
than that we permitted one such imposter and monster as Moses, Joshua,
Samuel, and the Bible prophets, to come with the pretended word of God
and have credit among us."
[Thomas Paine]

"A casual stroll through the lunatic asylum
shows that faith does not prove anything."
[Nietzsche]
 
Last edited:

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Jag känner igen denna tråden kan ämnet tagits upp innan ??

:wiggle
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Don Quixote skrev:
...(och se det rent vetenskapligt bör man)...
Öh, varför det? Hur då :va

Det gör mig förresten upprörd att du kastar skit på medelsvensson :mad:
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top