varför är vi hojåkare så jävla patetisk?

Status
Ej öppen för fler svar.

devo81

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Ort
Uppsala
Hoj
i graven : ( meen det kommer nog nån ny av nått slag
Rikard skrev:
2594802 Och sanningen om människans situtation och tillstånd. Vad det gäller Bibeln så är det ett historiskt dokument. Bibeln och Gamla Testamentet innehåller mer än 2000 profetior om framtiden. Personen Jesus Kristus uppfyllde alla dem skrivna om honom i varje bok. (Biblen kommer av ordet Biblia som betyder böcker).

Du borde ge Bibeln en chans, det är inte förutan det är världens mest lästa bok. Talade inte Jesus sanningen så är det inget att ha, talade han sanningen så har det evighets värde!

Jesus Kristus är Bibeln kärna och stjärna. Livet handlar om att lära känna honom och på så sätt Gud och dig själv, då vi är skapade i hans avbild.

Du är älskad och du är värdefull, du har ditt värde i Gud inte i det du presterar (human being, not human doing).

Det är Sanningen!

/Rikard


helvete ...... menar du allvar me all denna dravell ? :va
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Valpen skrev:
2595664 som vanlig spårar alla trådar på detta forum ut. det finns för många killar som tror att dom är några över människor, ja visst sparka på trådskaparen för att han inte stavar rätt eller för att han är en moralkärring. men till alla er, och tro mig jag har sätt er allt för många gånger i mitt jobb, coola killar som äger världen, slangar över allt, inte är rädda för något och som hånar alla som vågar säga något negativt här. Nästa gång när ni ligger där i diket i erat nya skinnställ och hostar blod så kommer jag stanna och hjälpa er utan fördommar. ni som fortfarande inte fattar innebörden och allvaret jag hoppas ni lever tills ni bli gamla. visst är det coolt att köra hoj men coolt är inte samma sak som att vara blåst...

Tycker inte att den spårat ur, ja förutom Mr Jesus då.
Din frågeställning är ju befogad, inget snack om saken. Tror kanske att en del uppfattar den som kritik och går lite i försvarställning. De flesta av oss gillar väl att gasa ibland, förmodligen en av anledningarna till att vi kör sporthoj men det gäller ju att välja sina tillfällen. Sen kan det ju hända något ändå men jag tror inte det var såna lägen du menade.
Prestige, coolfaktor, grupptryck är bitar som bidrar till att folk vill överprestera. Inte alltid så lätt att få ALLA att anpassa farten till sin egen förmåga.
Tom jag som är 39 år kan bli lite adrenalinstinn när jag rullar in på Bogan med 178 Hk i rullen, bara att försöka lägga sånt åt sidan :)
 

osterkraft

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Söder om sthlm
Hoj
CBR600F -91
Tycker det är läskigt att folk måste blanda in jesus, ufon och gud vet vad i en sån här diskussion. Varför inte koppla bort allt trams och se allt från en mer praktisk synvinkel? Jag tror inte att Jesus är lösningen på trådskaparens problem. Sunt förnuft, säkerhetstänkande och att kunna planera ett par steg framåt däremot - det kan göra skillnad!
 

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Ort
slampus
Hoj
sv 650- 01
Rikard skrev:
2595677 Tjena! Vi diskuterar livet och sanningen, inte religion, vad tror du är lösningen på Valpens påstående? Jag har sagt min och varför jag tror på. Vad är problemet?

/Rikard


Att du håller på och predika. Fan lägg av o pracka på oss en saga. Kom inte i ett SH- forum o säg att vi ska läsa bibeln. SKÄRPNING eller surfa på ngn Gudsida.
 

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Ort
zero-eight !
Hoj
El såldo !
:rolleyes:
Valpen skrev:
2595664 som vanlig spårar alla trådar på detta forum ut. det finns för många killar som tror att dom är några över människor, ja visst sparka på trådskaparen för att han inte stavar rätt eller för att han är en moralkärring. men till alla er, och tro mig jag har sätt er allt för många gånger i mitt jobb, coola killar som äger världen, slangar över allt, inte är rädda för något och som hånar alla som vågar säga något negativt här. Nästa gång när ni ligger där i diket i erat nya skinnställ och hostar blod så kommer jag stanna och hjälpa er utan fördommar. ni som fortfarande inte fattar innebörden och allvaret jag hoppas ni lever tills ni bli gamla. visst är det coolt att köra hoj men coolt är inte samma sak som att vara blåst...

Låg din ny FB premie på hallmattan då du kom hem idag....:rolleyes:
 

Valpen

Älska dig själv när ingen annan gör det
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki ZX6R såld...husaberg super motard såld..Fiddy Ten7, Honda CBR 600fs
*Jonte* skrev:
2595716 :rolleyes:

Låg din ny FB premie på hallmattan då du kom hem idag....:rolleyes:

skrattar befogad fråga men nej...men jag antar att den kommer snart...och då är det inget kuvert längre utan en låda..
 

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Ort
på tiptop
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
Rikard skrev:
2595618

bla bla bla

Det är inte neutalt att vara ateist, det går inte att vara neutal. Ta alla ideologier och ismer, t ex komunism är religion. Individualism är nära besläktat med satanism bla bla bla


Antingen tilhör du satan eller Jesus, det finns bara en himmel eller helvete som väntar. Du kan inte genom gärningar komma till himmelen, de räcker inte, din skuld är för stor. bla bla bla


Be till Jesus, läs Bibeln, börja gärna med Nya Testamentet, om Jesus, vad han sa och gjorde, han lever och vill lära känna dig, Sök dig till en kristen gemenskap, de kan hjölpa dig vidare. Ett spännande liv med Jesus väntar dig. Han Älskar Dig!

/Rikard



please....



Rikard skrev:
Vad är mest sannolikt? Visar inte skapelsen på en Skapare, eller är allt en slump?

slump är mest sannolikt ja
 

Jonken_

ogillar VV mig?
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Röd stuga med vita knutar
Hoj
Z750, svart och stålomspunnen
Don Quixote skrev:
2595311 (och se det rent vetenskapligt bör man)

- ash, Vetenskap är bara sant tills motsatsen är bevisat, dvs. tills nog stora forskningsanslag, från ett eller annat håll "empiriskt och objektivt med kärlek till kunskap" bevisat något annat..
 

mikael n

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Varberg
Hoj
VTR SP1 GSXR1000 K6
Homo skrev:
2595755

slump är mest sannolikt ja


Ganska intressant det där.
Någon har räknat ut att talet för att det genom en slump ska kunna bildas en enda levande cell, är så högt att det anses som osannolikt.
Och med tanke på att människan består av miljoner celler, så undrar jag...
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Valpen skrev:
2595679 jag vet att det är så...jag är lika dan men ändå måste vi försöka tänka lite längre broder....jag har inte lusta att stå där med svart kostym när dom sakta sänker din kista ner i marken...moralkärring eller ej....
Precis därför blire cross/eventuellt bankörning med motard lr sport.
Risken för dödsfall samt regäla skador är Avsevärt mindre och ingen ska längre vara orolig för att jag ska hamna i en kista :)
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Valpen skrev:
2594641 att vi kanske bör börja tänka till lite, ta lite ansvar och tänka på följderna av vårat agerande på vägen. Jag är inge moralkärring och jag kör illa ibland också men jag vill inte läsa om fler döda hojåkare...


Tyvärr kommer vi alldrig att bli utan döda hojåkare hur mycket vi än önskar det.
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Jösse skrev:
2595919 Tyvärr kommer vi alldrig att bli utan döda hojåkare hur mycket vi än önskar det.

så sant....

sen att folk"predikar" om att man ska köra lugnt....självklart...

men som motorcyklist sitter du oskyddat...räcker med att kollidera i 50 blås så kan du vara körd...
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
sx-pojken skrev:
2595992
men som motorcyklist sitter du oskyddat...räcker med att kollidera i 50 blås så kan du vara körd...

just därför minskar man ju inte direkt risken att köra i 200 blås... :)



Det är otroligt mycket pajkastning här, men som realtivt ny på SH.com så har jag märkt att så är jargongen här. man hånar och kastar paj och det är ironi hela tiden.

Om man ska vara vettig så skulle man väl förbjuda mc eftersom det är så osäkert men börjar man där, vart slutar man då? till slut finns det väl inget kul kvar att göra ihuvudövertaget.

äh kör försiktigt och skryt inte så himla mycket så blir det inte så mycket tjafs!
 

Oljepingu

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Tokstaden
Hoj
Suzuki DR 800, DR 350
Rikard skrev:
2594656 Det är inte bara hojåkare det gäller. De flesta människor ser till sitt bästa och skiter i konsekvenserna. Det är därför världen ser ut som den gör och det var därför Gud blev människa i Jesus Kristus för att lösa oss från vårt ego så att vi genom hans blod kan få del av hans liv.

Jesus gör oss fria och kraft att göra Guds vilja!

/Rikard


:va

våran egen vilja gör oss fria!!!!, ingen gud eller jävla bibel helvete
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Alla måste ta sitt personliga ansvar när man sätter sig på hojen, men olyckor kommer ändå alltid att hända, tyvärr! Det kommer definitivt inte hjälpa med en patetisk gnälltråd till!

Säsongen är precis slut och vissa här verkar redan vara alvarligt drabbade av avställningssjukans, PMS-liknande symtom...:D
 

Janne_1956

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Stenhamra
Hoj
Suzuki GSXR 1100-89
Har följt denna tråd utan att svara men gör det ändå nu.
Först, tycker att trådskaparen har en stor poäng i det han skriver, utöver att vara ett bra forum så är SH i mina ögen en dubbelmoralens högborg, just för att många här har en jävla dubbelmoral.

Men det som egentligen fick mig att svara är en sak som JT skriver, olyckor kommer alltid att hända vilket ju stämmer bra (fick jag dessvärre själv erfara).
Om gnälltrådar hjälper kan ju råda delade meningar, kan ju bero på om läsaren tolkar det som gnäll eller väljer att läsa innehållet.

Men nu till pointen, tråden handlar ju i mångt och mycket om alla omkomna och krockade hojåkare här på SH. Personligen så skulle jag tycka att det vore en intressant frågeställning hur många av dessa olyckor som berodde på att vi hojåkare körde vårdslöst. Innan man vet detta så är det ju inte helt enkelt att konstatera att alla olyckor beror på vårdslöshet hos oss.
Min egen berodde definitivt inte på vårdslöshet, dikeskörning för att undvika frontalsmäll med omkörande bil, hastighet 30-50 km vid smäll, 70 km innan.

Självklart svårt att ha sådan statistik men som sagt, skulle va intressant att läsa.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top