varför är vi hojåkare så jävla patetisk?

Status
Ej öppen för fler svar.

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Ort
slampus
Hoj
sv 650- 01
R2 skrev:
2594947 bla bla bla
kan inte kommentera om din gud för i min värld finns han inte.
men kristendommens vilja och funktion är att vara fallgrop för de svaga och andra som drabbas av trauman eller svåra livsöden.
de luras in dom i den största lögn som finns med syfte att ni genom eran mängd håller erat tvivel och sanningen på avstånd.

Religion i allmänhet och kristendom i synnerhet är en pest.
:FU
håll dig till ämnet eller få mothugg.

Kunde inte talat bättre själv:tummenupp Men sen är det ju upp til var och en vad de väljer att tro på :rolleyes:
 

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Åbo
Hoj
PruttHoj
trådstartaren snackar bs... man fattar ju inget, men det är ju inget nytt :va

Till dom andra,
om man tänker på hela universum, hur kan ni säga att det inte finns en gud?
Man vet ju inte vad som finns bakom månen :D så det är väll ganska svårt att säga vad som finns och inte finns, själv tror jag inte på gud som alla religösa personer gör men varför skulle det inte kunna finnas nått liknande?

Man kan ju börja ställa jätte många frågor som ingen i prinsip kan svara på,
vad händer när man dör är väll en av dom lättaste?(tror själv att det inte händer så mycket :D, försök att titta med handen :D)

Såg en dokumentär om en proffessor som forskade om dimensioner i universum, (är ingen proffessor själv så fråga inte mig om något) Han kom till 2 olika svar:
Antingen finns det en gud som hade skapat allt eller så finns det oändligt många olika dimensioner, då kände jag på mig att jag hade hört för mycket för min dumma hjärna och hamnade att stänga av. Man ska inte fundera så mycket, kör hellre och ha roligt så länge ni kan :yoparty

Är rättså kul att snacka om ämnet men som sagt det går inte på internet och detta är väll till sist och slut ett hoj forum och jag tycker inte man ska börja prata om gud och ufo:s fast det är ju klart vill man det så, var så goda.
 

Lunnajs

Mr
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda
Valpen skrev:
2594665 ja men även om världen bara kretsar runt dig så får du lik förbannat en högre premie när 20-åringarna kör ihjäl sig. Så i slutänden kretsar säkert världen bara runt dig och dina behov men FB styr över dom.
Ja, 20-åringarna kan ju inte köra som folk, det mesta man ser som är ute o latjar är ju 20 år.
Som att det inte är samma för alla hojåkare?
Sen så är det typiska "jag är ingen moralkärring" och att du inte heller kör helt efter boken jämt, nä men då är ju du inge bättre än nån annan.

//Andreas
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Homo skrev:
2595092 whatever. kan du berätta vilken kunskap du har om gud?

btw tror du på det här "intelligent design"-svammlet?

Om man enbart ser till vilka rent vetenskapliga belägg som finns för de två inriktningarna (och se det rent vetenskapligt bör man) så finns det mycket goda anledningar att inte avfärda en skapelseprocess. Det finns gigantiska luckor i den evolutionistiska synen på livets uppkomst som i flera fall är så stora att de borde få hela teorin att falla samman. Dock finns det inte, om man inte är villig att acceptera möjligheten till en intelligent kraft/skapelse, något direkt alternativ, därför håller många av de lärde fast vid det spåret. Det finns klart intressanta nyheter inom kaosteorin som ger lite nya uppslag till livets uppkomst som inte baserar sig på en skapelse, och den utveckligen följer jag med intresse.

Jag är inte religiös, bekänner mig inte till en kyrka osv osv, men jag blir upprörd över att man i sverige idag måste vara atteist och att man som sådan också får idiotförklara alla som inte är det och nöjt luta sig tillbaka utan att få mothugg. Jag blir också upprörd över starkt religiösa människor som uttalar sig på det sätt som Rickard gör för det leder då definitivt ingen vart...

Oj vad det skulle gå att skriva spaltmeter om detta :)
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Vad är detta för tråd?:confused:

Trådkaparen, vad vill du komma fram till med ditt inlägg?
Vad menar du med "varför är vi hojåkare så jävla patetisk?"?
Talar du om dig själv eller?:va

Religiösa hycklare får mig att spy, bespara oss från kristet eller muslimskt (eller vad ni kallar er form av hjärntvätt) skitsnack här på SH!:zpy
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
JT skrev:
2595361 Vad är detta för tråd?:confused:

Trådkaparen, vad vill du komma fram till med ditt inlägg?
Vad menar du med "varför är vi hojåkare så jävla patetisk?"?
Talar du om dig själv eller?:va

Kanske att sitta och gnälla över höga premier trots att vi bidrar till det själva.
Att sitta och skriva RIP i trådar när folk har omkommit, skriva att man ska köra försiktigt för att i andra trådar hylla folk som kör skitfort på vanlig väg.
 

EricMetal

aka Snickarn
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Klippan
Hoj
VTR Fajerstårm
Valpen skrev:
2594665 ja men även om världen bara kretsar runt dig så får du lik förbannat en högre premie när 20-åringarna kör ihjäl sig. Så i slutänden kretsar säkert världen bara runt dig och dina behov men FB styr över dom.

20 åringar WTF
jag har inte sett många 20 åringar slanga, skulle mer säga att det är 26+ som slangar mest..

har du varit utanför dörren o sett verkligheten lr läser du bara tidningar o statistik:va

och om du följer statistiken så är medelåldern för mc olyckor 40+

JT skrev:
2595361 Vad är detta för tråd?:confused:

Trådkaparen, vad vill du komma fram till med ditt inlägg?
Vad menar du med "varför är vi hojåkare så jävla patetisk?"?
Talar du om dig själv eller?:va

Religiösa hycklare får mig att spy, bespara oss från kristet eller muslimskt (eller vad ni kallar er form av hjärntvätt) skitsnack här på SH!:zpy
:klappar
 
Last edited:

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Bikerbitch skrev:
2595434 Kanske att sitta och gnälla över höga premier trots att vi bidrar till det själva.
Att sitta och skriva RIP i trådar när folk har omkommit, skriva att man ska köra försiktigt för att i andra trådar hylla folk som kör skitfort på vanlig väg.

Självklart bidrar vi till ökade premier :fakta
Men gör jag nåt fel när jag beklagar sorgen när någon kört ihjäl sig, skriver att vi inte ska ha någon prestige på min gruppkörning för att i en annan tråd tycka att det är cool att någon kan ta Generatorböjen i 110 när jag själv tycker att 90 är lagom :va
Jag tycker inte att jag begår något större moraliskt brott men jag kan ju vara fel ute här :)
 

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Valpen skrev:
2594628 Nu har jag läst trådar i flera månader om unga människor som kör ihjäl sig och alla här sörjer dessa (med all respekt för dom).
Men sedan då?
jo då sitter vi här och skryter om hur vi slangar, hur vi drar snuten, om hur vi ska h
*SNIPP*
är det kul att se er som är duktiga på slangen på film men tänk på att dom filmerna även ses av medlemmar som knappt fått hår på snoppen. Det är dom som vi sedan skrapar upp från vägen när dom försökt efter likna er.

Amen!

Med tanke på dagens mc-förares säkerhet och kommande generationers möjlighet att få köra, skulle jag önska mera av såväl IQ som EQ, fantasi och mognad.
Tyvärr blir det nog lagstiftaren med länsman som hantlangare + försäkringspremierna som får ordna det trots att vi själva har lösningen tydlig för oss samt hela ansvaret om vi inte bättrar oss.

Åsså blir jag bara så jäkla trött över att det inte blir någon förändring....
Eller det kanske det har? Tonläge och attityd här på SH har trots allt ändrats i positiv riktning....
 

NTV janne

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Ort
Staffanstorp
Hoj
Honda NTV 650
Kapten Blåskägg skrev:
2595512 Självklart bidrar vi till ökade premier :fakta
Men gör jag nåt fel när jag beklagar sorgen när någon kört ihjäl sig, skriver att vi inte ska ha någon prestige på min gruppkörning för att i en annan tråd tycka att det är cool att någon kan ta Generatorböjen i 110 när jag själv tycker att 90 är lagom :va
Jag tycker inte att jag begår något större moraliskt brott men jag kan ju vara fel ute här :)

Hejsan:tummenupp

Tillbaka till hojkörning och vad som lockar alla att köra med fartvinden vinande runt sig.

Nu i skåne då vi har tillfälligt ca 10 grader under dagen blåser det friskt och jag tycker det är härligt att köra till arbetet med hojen för det vinden viner bra.

Om man gasar på så känner man kraften som man frambringar att den övervinner naturkrafterna. Detta är en "gött" känsla.

1....Är det fler som tycker samma?
2....Vad är det som frambringar det härliga suget iatt köra mc?
3....Unga eller gamla kvittar, man kör ju efter sitt omdöme?(själv 54 år)

Jag håller med de flesta här sluta med det gudomliga drövlet!
 
Last edited:

Rikard

EvolutionVsGod.com
Gick med
7 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fireblade
”Open your eyes to the world that’s sour rounds you, open your eyes, open your eyes, this world is much more than the things that surrounds you, open your eyes, open your eyes.
– Keith Green



Är det fel av mig att säga att jag funnit sanningen, att Jesus är lösningen på människans problem. I honom finner vi oss själva och Gud. Varför möter detta påstående så mycket motstånd?

I Sverige har vi religionsfrihet, det innebär inte frihet från religion, utan rätt att välja. Problemet är att många idag inte vet vad kristen tro handlar om. Hur ska man kunna välja något som man inte hört tala om?

Sedan en annan lögn som florerar i samhället är att det bara är de religiösa som ”tror”. Det är inte sant. Alla har en tro. Frågan är vad man tror på. Alla har sin livsuppfattning, vad vi kommer från, vad som är meningen med livet, hur ett samhälle bör / kan se ut och vad som händer efter döden. Jag är kristen, du må vara ateist, du har också en tro!

Det är inte neutalt att vara ateist, det går inte att vara neutal. Ta alla ideologier och ismer, t ex komunism är religion. Individualism är nära besläktat med satanism, dessa åsikter florerar på detta forumet och de är helt ok och ”neutrala”?
Ofta blir kristna ställd mot väggen ”Varför tror du på Gud?” Jag ställer frågan tillbaka: Vad tror du på, vad är meningen med livet? Hur genomtänkt är din tro egentligen? Är den rimlig?

Vad är mest sannolikt? Visar inte skapelsen på en Skapare, eller är allt en slump?

Bob Dylan skrev: ”You got to serve somebody”. Människan skapades för att tillbe Gud, tillber vi inte Gud så tillber vi något annat och är på så sätt slav under något, vad sätter du din förtröstan på, vad är din avgud? Jag möter ofta uttrycket ”jag tror på mig själv”, det är människans ursynd att inte lita på Gud, att gå sin egen väg och vara sin egen Herre, det är därför det ser ut som det gör på jorden, det går inte att skylla på Gud för all ondska som vi producerar, det är vi människor som ställer med det. En annan ursäkt är att alla krig är pga religioner, det är inte heller sant, de flesta krig handlar om pengar och makt, inte att ha sin trygghet i Gud. Sedan att människor gör saker i Guds namn är en annan sak, det är oftast bara en dålig ursäkt för att inte ta reda på sanningen. Som kristen gör man fel, men det är inen ursäkt för att fortsätta göra fel. Kristen tro är en relation med den Levande Guden! Det är ingen krycka, utan en sanningsfråga. Jesus sa: ”Jag är Sanningen” – Joh 14:6

Antingen tilhör du satan eller Jesus, det finns bara en himmel eller helvete som väntar. Du kan inte genom gärningar komma till himmelen, de räcker inte, din skuld är för stor. Jesus betalade din skuld på Golgata kors just därför. På korset bar Jesus all din och min skuld och brustenhet så att om vi omvänder oss från vår synd och sätter hela vår tro på honom som Frälsare och Herre blir fria och renade från vår synd och skuld och bli en ny skapelse i honom. Då tillhör du honom nu och för alltid och har övergått från död till liv.

Mitt försag till dig är: Be till Jesus, läs Bibeln, börja gärna med Nya Testamentet, om Jesus, vad han sa och gjorde, han lever och vill lära känna dig, Sök dig till en kristen gemenskap, de kan hjölpa dig vidare. Ett spännande liv med Jesus väntar dig. Han Älskar Dig!

/Rikard
 
Last edited:

NTV janne

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Ort
Staffanstorp
Hoj
Honda NTV 650
Kapten Blåskägg skrev:
2595625 Men för HELVETE lägg av :mad:
Lägg den här skiten i en OT-tråd, vi snackar hoj här :fatta!

Håller fullständigt med dig.


Rikard lägg av Gudomligheten hör ej hemma här.
:confused:


svara på mina frågor istället.
 

Valpen

Älska dig själv när ingen annan gör det
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki ZX6R såld...husaberg super motard såld..Fiddy Ten7, Honda CBR 600fs
som vanlig spårar alla trådar på detta forum ut. det finns för många killar som tror att dom är några över människor, ja visst sparka på trådskaparen för att han inte stavar rätt eller för att han är en moralkärring. men till alla er, och tro mig jag har sätt er allt för många gånger i mitt jobb, coola killar som äger världen, slangar över allt, inte är rädda för något och som hånar alla som vågar säga något negativt här. Nästa gång när ni ligger där i diket i erat nya skinnställ och hostar blod så kommer jag stanna och hjälpa er utan fördommar. ni som fortfarande inte fattar innebörden och allvaret jag hoppas ni lever tills ni bli gamla. visst är det coolt att köra hoj men coolt är inte samma sak som att vara blåst...
 

Rikard

EvolutionVsGod.com
Gick med
7 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fireblade
NTV janne skrev:
2595643 Håller fullständigt med dig.


Rikard lägg av Gudomligheten hör ej hemma här.
:confused:


svara på mina frågor istället.


Tjena! Vi diskuterar livet och sanningen, inte religion, vad tror du är lösningen på Valpens påstående? Jag har sagt min och varför jag tror på. Vad är problemet?

/Rikard
 

Valpen

Älska dig själv när ingen annan gör det
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki ZX6R såld...husaberg super motard såld..Fiddy Ten7, Honda CBR 600fs
Freddola skrev:
2595073 Jag sitter här med flertalet frakturer i lårbenet.
Har 2-5 underbara månader till på kryckor (gått 3 redan)

Trots att jag insett att jag kör/körde alldeles för galet och har fått sota för det.
Vet jag att jag kommer köra likadant när benet är bra igen och förhoppningsvis inte krasha igen :D

Har tänkt flertalet gånger att man kanske ska ta det lite lugnare, Men så fort man sätter sig på hojjen finns dom tankarna inte längre :yoparty

jag vet att det är så...jag är lika dan men ändå måste vi försöka tänka lite längre broder....jag har inte lusta att stå där med svart kostym när dom sakta sänker din kista ner i marken...moralkärring eller ej....

Live2Ride skrev:
2595106 Försök att övertyga en 15 åring att inte dricka, inte röka. Går inte, för att hans/hennes kompisar gör ju det. Deras "lag" är: Hoppar 1 så hoppar alla andra efter.

Faktum är att många 15-17 åringar kör sina mopeder t. om. alkoholpåverkade.

vill du bli jämförd med en 15åring så är det upp till dig...todde ju att man mognade med åren...

saltvatten skrev:
2595111 Jag älskar sporthoj.com och denna tråden.
edit:
Och blir förvånad över att trådskaparen inte hånas för stavflet.

tackar svenskafröken för sin åsikt...
 
Last edited:

NTV janne

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Ort
Staffanstorp
Hoj
Honda NTV 650
Rikard skrev:
2595677 Tjena! Vi diskuterar livet och sanningen, inte religion, vad tror du är lösningen på Valpens påstående? Jag har sagt min och varför jag tror på. Vad är problemet?

/Rikard

Mitt svar tänk efter före istället för efter. gör ni det senare så ligger ni där i diket snart.

Med 15 års körning med hoj så kör man med omdöme förutseende.
Exv. Kör aldrig om vid en påfart, kolla bilförana i vitögat.

/Janne
 

Valpen

Älska dig själv när ingen annan gör det
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki ZX6R såld...husaberg super motard såld..Fiddy Ten7, Honda CBR 600fs
Lunnajs skrev:
2595262 Ja, 20-åringarna kan ju inte köra som folk, det mesta man ser som är ute o latjar är ju 20 år.
Som att det inte är samma för alla hojåkare?
Sen så är det typiska "jag är ingen moralkärring" och att du inte heller kör helt efter boken jämt, nä men då är ju du inge bättre än nån annan.

//Andreas


jag har inte påstått att jag alltid kör efter boken jag försöker bara få folk att öppna ögonen för det faktum att hoj åkare dör som flugor på grund av ...oss själva...

Bikerbitch skrev:
2595434 Kanske att sitta och gnälla över höga premier trots att vi bidrar till det själva.
Att sitta och skriva RIP i trådar när folk har omkommit, skriva att man ska köra försiktigt för att i andra trådar hylla folk som kör skitfort på vanlig väg.

:) tack...förstår inte att det skall vara så svårt att förstå...vem spelar vi cool för...

EricMetal skrev:
2595480 20 åringar WTF
jag har inte sett många 20 åringar slanga, skulle mer säga att det är 26+ som slangar mest..

har du varit utanför dörren o sett verkligheten lr läser du bara tidningar o statistik:va

och om du följer statistiken så är medelåldern för mc olyckor 40+


:klappar

nä förlåt jag har inte varit utanför dörren....glömde att man måste vara det...har inte alls kört sånna som dig i svarta plast säckar till bårhuset....
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top