varför är vi hojåkare så jävla patetisk?

Status
Ej öppen för fler svar.

Rikard

EvolutionVsGod.com
Gick med
7 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fireblade
semper skrev:
2594820 Typ i stil med koranen, men här vill vi läsa om Motorcyklar och sådant som är relaterat till det, hade jag velat läsa massa kristet/muslimsk/judiskt/budistiskt/whatever dravel så hade jag letat efter det, kan du inte hålla sånt till offtopic, please.


Sorry, vi snackar om livet och sanningen, du har missförstått vad kristen tro handlar om, det handlar om verkligheten, om vilka vi är och var vi kommer från och var som kommer att ske i framtiden, m a o Livet och Sanningen!

/Rikard
 
Last edited:

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
valmers skrev:
2594714 Sök hjälp. Låtsaskompisar har man när man är 3-5 år.
Det är inte detsamma med Gud ... han är en låtsaskompis för vuxna!
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Hur funkar det med fundamentalister, sitter ni och gissar fram lite internetforum på måfå, sedan reggar ni er och återkommer till dem med ojämna mellanrum och försöker sprida sanningen och ljuset, eller har vi bara haft otur?
 

Mekkras

Halvskåning
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Klippan
Hoj
Såld....
Rikard skrev:
2594833 Sorry, vi snackar om livet och sanningen, du har missförstått vad kristen tro handlar om, det handlar om verkligheten,om vilka vi är och var vi kommer från och var som kommer, m a o livet!

/Rikard

:va

Inte riktigt... Vi pratar om en viss dubbelmoral som trådskaparen anser finnas bland vissa medlemmar på detta forum. Såvitt jag ser har inte det något att göra med några som helst existentiella problem/funderingar/åsikter etc... Sådana företeelser gör sig bäst i en annan tråd. Hitta nån lämplig sådan eller gör en själv..
 

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Ort
08 + 1 813
Hoj
Panigale
Rikard skrev:
2594833 Sorry, vi snackar om livet och sanningen, du har missförstått vad kristen tro handlar om, det handlar om verkligheten, om vilka vi är och var vi kommer från och var som kommer att ske i framtiden, m a o Livet och Sanningen!

/Rikard

Du, jag kan inte missförstått det, för jag har inte ens försökt att förstått hur ni tänker. (jag är inte intresserad) Men tycker du det hade vart relevant om jag börjat prata om hur allah eller budda eller random påhitt tycker om hur vi kör motorcykel eller våra försäkringar? Nu ska jag inte förstöra med ännu mer offtopic, sorry te trådskaparen.
 

Ukiwaza

Nemo me impune lacessit
Gick med
2 Jul 2005
Ort
Jerusalem
Hoj
GSXR 1000 K7
Rikard skrev:
2594656 Det är inte bara hojåkare det gäller. De flesta människor ser till sitt bästa och skiter i konsekvenserna. Det är därför världen ser ut som den gör och det var därför Gud blev människa i Jesus Kristus för att lösa oss från vårt ego så att vi genom hans blod kan få del av hans liv.

Jesus gör oss fria och kraft att göra Guds vilja!

/Rikard

:arsele :arsele :arsele
 

Valpen

Älska dig själv när ingen annan gör det
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki ZX6R såld...husaberg super motard såld..Fiddy Ten7, Honda CBR 600fs
jag vet inte riktigt hur gud kom in i min tråd men det är ju bra att det finns människor som tar det där med att skylla i från sig till en högre nivå. Spelar i en alldeles egen divison...nu är det inte bara polisen, FB och bilisters fel när vi crashar utan även gud...underbart det måste vara att kunna skylla allt på någon annan..."jasså jaha var mjölken slut på affären idag ja men då hade nog gud en tanke med att jag inte skulle få mjölk i mitt kaffe"...
 

Mekkras

Halvskåning
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Klippan
Hoj
Såld....
Valpen skrev:
2594852 jag vet inte riktigt hur gud kom in i min tråd men det är ju bra att det finns människor som tar det där med att skylla i från sig till en högre nivå. Spelar i en alldeles egen divison...nu är det inte bara polisen, FB och bilisters fel när vi crashar utan även gud...underbart det måste vara att kunna skylla allt på någon annan..."jasså jaha var mjölken slut på affären idag ja men då hade nog gud en tanke med att jag inte skulle få mjölk i mitt kaffe"...

jag undrar med hur det gick till... kanske vi ska fråga gud?
 

Valpen

Älska dig själv när ingen annan gör det
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki ZX6R såld...husaberg super motard såld..Fiddy Ten7, Honda CBR 600fs
Mekkras skrev:
2594859 jag undrar med hur det gick till... kanske vi ska fråga gud?

det var nog guds vilja...:va
 

Rikard

EvolutionVsGod.com
Gick med
7 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fireblade
Mekkras skrev:
2594845 :va

Inte riktigt... Vi pratar om en viss dubbelmoral som trådskaparen anser finnas bland vissa medlemmar på detta forum. Såvitt jag ser har inte det något att göra med några som helst existentiella problem/funderingar/åsikter etc... Sådana företeelser gör sig bäst i en annan tråd. Hitta nån lämplig sådan eller gör en själv..


Om du läser mitt första inlägg så ser du kristen tro handlar om alla livets frågor, även motorcycklisters.. (kopierat nedan)

Det är inte bara hojåkare det gäller. De flesta människor ser till sitt bästa och skiter i konsekvenserna. Det är därför världen ser ut som den gör och det var därför Gud blev människa i Jesus Kristus för att lösa oss från vårt ego så att vi genom hans blod kan få del av hans liv.

Jesus gör oss fria och kraft att göra Guds vilja!

/Rikard
 

Valpen

Älska dig själv när ingen annan gör det
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki ZX6R såld...husaberg super motard såld..Fiddy Ten7, Honda CBR 600fs
Rikard skrev:
2594862 Om du läser mitt första inlägg så ser du kristen tro handlar om alla livets frågor, även motorcycklisters.. (kopierat nedan)

Det är inte bara hojåkare det gäller. De flesta människor ser till sitt bästa och skiter i konsekvenserna. Det är därför världen ser ut som den gör och det var därför Gud blev människa i Jesus Kristus för att lösa oss från vårt ego så att vi genom hans blod kan få del av hans liv.

Jesus gör oss fria och kraft att göra Guds vilja!

/Rikard


kan inte du förklara en sak för mig? om gud skapade världen, den första mannen och kvinnan som sedan fick två pojkar hur faan bar dom sig åt för att snida till resten av världens befolkning?
 

Mekkras

Halvskåning
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Klippan
Hoj
Såld....
Rikard skrev:
2594862 Om du läser mitt första inlägg så ser du kristen tro handlar om alla livets frågor, även motorcycklisters.. (kopierat nedan)

Det är inte bara hojåkare det gäller. De flesta människor ser till sitt bästa och skiter i konsekvenserna. Det är därför världen ser ut som den gör och det var därför Gud blev människa i Jesus Kristus för att lösa oss från vårt ego så att vi genom hans blod kan få del av hans liv.

Jesus gör oss fria och kraft att göra Guds vilja!

/Rikard



jag fick nog inte fram min poäng... Eller så är du lite för indoktrinerad av den kristna läran för att kunna förstå att LÅNGT ifrån alla sympatiserar med dina uppfattningar vad gäller handlingar och konsekvenser.. :FU
 

Rikard

EvolutionVsGod.com
Gick med
7 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fireblade
Valpen skrev:
2594860 det var nog guds vilja...:va

Allt som sker är inte Gudsvilja. Guds vilja är att du skall bli frälst och komma till insikt om sannnigen 1 Tim 2.

Allt gott!

/Rikard
 

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Ort
slampus
Hoj
sv 650- 01
Rikard skrev:
2594802 Och sanningen om människans situtation och tillstånd. Vad det gäller Bibeln så är det ett historiskt dokument. Bibeln och Gamla Testamentet innehåller mer än 2000 profetior om framtiden. Personen Jesus Kristus uppfyllde alla dem skrivna om honom i varje bok. (Biblen kommer av ordet Biblia som betyder böcker).

Du borde ge Bibeln en chans, det är inte förutan det är världens mest lästa bok. Talade inte Jesus sanningen så är det inget att ha, talade han sanningen så har det evighets värde!

Jesus Kristus är Bibeln kärna och stjärna. Livet handlar om att lära känna honom och på så sätt Gud och dig själv, då vi är skapade i hans avbild.

Du är älskad och du är värdefull, du har ditt värde i Gud inte i det du presterar (human being, not human doing).

Det är Sanningen!

/Rikard


Ska inte du gå o knacka dörr eller något så att vi slipper dig här på sporthoj. Här pratar vi sporthoj. Eller gå inte o knacka dörr heller, göm dig under täcket eller ngt. :mad:
 

DFMSWEDEN

Restless & Wild
Gick med
7 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Hyabusa 480+...
Finnishstallion skrev:
2594888 Ska inte du gå o knacka dörr eller något så att vi slipper dig här på sporthoj. Här pratar vi sporthoj. Eller gå inte o knacka dörr heller, göm dig under täcket eller ngt. :mad:


WORD!!!!!!!!!!!!!!
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Rikard skrev:
2594877 Allt som sker är inte Gudsvilja. Guds vilja är att du skall bli frälst och komma till insikt om sannnigen 1 Tim 2.

Allt gott!

/Rikard

Hör med Gud om han kan göra nåt åt försäkringspremierna.
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Valpen skrev:
2594628 Nu har jag läst trådar i flera månader om unga människor som kör ihjäl sig och alla här sörjer dessa (med all respekt för dom).
Men sedan då?
jo då sitter vi här och skryter om hur vi slangar, hur vi drar snuten, om hur vi ska ha skylt på eller ej och om hur hjärndöa alla som kör bil är.
För att sedan i nästa stund ojja oss över att premier går upp. När faan skall vi fatta att det är vi själva som skapar förutsättningarna för att odla vårat hoj intresse. Tror faan det att snuten är grinigare mot alla hoj åkare om vissa ger oss dåligt rykte genom att köra som idioter. Vi lever i ett samhälle där vi är hårt styrda av lagar och visst vi kan trottsa dom till en viss gräns men till slut stoppar myndigheterna oss. Jag vill faktiskt kunna köra hoj och busa ibland också utan att behöva se ut som en GR kopia. Visst är det kul att se er som är duktiga på slangen på film men tänk på att dom filmerna även ses av medlemmar som knappt fått hår på snoppen. Det är dom som vi sedan skrapar upp från vägen när dom försökt efter likna er.

Jag var tvungen att kolla hur gammal du var i din profil, men där sket ju sig mina förutfattade meningar direkt :D

Varför finns det krig här i världen?

Varför sker det olyckor?

Finns ödet?

Jag kan inte svara på något av ovanstående...
 

Svojvorten

Road king
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Road king
jimmö skrev:
2594698 höll på å krocka med en lastbil med släp idag hade han som mötande på motorväg å idioten tvärsvänger framför mig i snöyran så jag anser att alla som är på vägen är idioter tills dom bevisat motsatsen....
Det är så man måste tänka om man vill hålla sig vid liv:)
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Rikard skrev:
2594877 Allt som sker är inte Gudsvilja. Guds vilja är att du skall bli frälst och komma till insikt om sannnigen 1 Tim 2.

Allt gott!

/Rikard
bla bla bla
kan inte kommentera om din gud för i min värld finns han inte.
men kristendommens vilja och funktion är att vara fallgrop för de svaga och andra som drabbas av trauman eller svåra livsöden.
de luras in dom i den största lögn som finns med syfte att ni genom eran mängd håller erat tvivel och sanningen på avstånd.

Religion i allmänhet och kristendom i synnerhet är en pest.
:FU
håll dig till ämnet eller få mothugg.

ontopic,
håller med trådskaparen, men även er andra.
sporthojar är en leksak, men vi själva framförallt får sota för vårat beteende i längden.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top