varför är vi hojåkare så jävla patetisk?

Status
Ej öppen för fler svar.

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Rikard skrev:
2594862 Om du läser mitt första inlägg så ser du kristen tro handlar om alla livets frågor, även motorcycklisters.. (kopierat nedan)

Det är inte bara hojåkare det gäller. De flesta människor ser till sitt bästa och skiter i konsekvenserna. Det är därför världen ser ut som den gör och det var därför Gud blev människa i Jesus Kristus för att lösa oss från vårt ego så att vi genom hans blod kan få del av hans liv.

Jesus gör oss fria och kraft att göra Guds vilja!

/Rikard

WTF :hihi
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
Rikard skrev:
2594656 Det är inte bara hojåkare det gäller. De flesta människor ser till sitt bästa och skiter i konsekvenserna. Det är därför världen ser ut som den gör och det var därför Gud blev människa i Jesus Kristus för att lösa oss från vårt ego så att vi genom hans blod kan få del av hans liv.
Har inte märkt någon skillnad i själviskhet mellan religiöst folk och andra. Finns både treviga och riktiga svin i båda lägren.

Själv är jag övertygad om att det inte finns någon gud. Jag kan förstås ha fel, men om han i så fall är så egotrippad att han bryr sig om ifall jag hyllade och tillbad honom under min levnad så vill jag inte ha med honom att göra den dag det är dags att lämna in.
 

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Gul Hornet 600
Valpen skrev:
2594724 min tråd baserade jag helt och hållet på alla dödsnotiser som stått på den här sida och jag tror inte att det är 50-åriga gubbar med gold ving som är medlemmar här...

Du är väl medveten om att det är som att fråga en bunt A-lagare framför systembolaget en måndagsmorgon hur deras dryckesvanor är och sedan applicera det på hela sveriges befolkning?


I sak har du rätt, för många dör. Trådtips: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=80417&goto=nextnewest
 

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Rikard skrev:
2594656 Det är inte bara hojåkare det gäller. De flesta människor ser till sitt bästa och skiter i konsekvenserna. Det är därför världen ser ut som den gör och det var därför Gud blev människa i Jesus Kristus för att lösa oss från vårt ego så att vi genom hans blod kan få del av hans liv.

Jesus gör oss fria och kraft att göra Guds vilja!

/Rikard
va fan! :brynad
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Rikards ord kan vara synnerligen svåra att ta till sig då han slår på en lite väl stor trumma, men det är minst lika patetisk att höra hur okunniga och förjävligt självgoda alla ateister är.

Sånt här går inte diskutera på internet, det blir tvivellöst pajkastning ala grande, men ta o va inte så löjligt överlägsna.

Sen önskar jag också att Rikard inte behöver predika med sån kraft på ett sporthojsforum. Det är Rikard m.fl. som får all typ av religion och tro att framstå minst sagt lite fanatisk för medelsvenssons öra...
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Don Quixote skrev:
2595015 Rikards ord kan vara synnerligen svåra att ta till sig då han slår på en lite väl stor trumma, men det är minst lika patetisk att höra hur okunniga och förjävligt självgoda alla ateister är.

Sånt här går inte diskutera på internet, det blir tvivellöst pajkastning ala grande, men ta o va inte så löjligt överlägsna.

Sen önskar jag också att Rikard inte behöver predika med sån kraft på ett sporthojsforum. Det är Rikard m.fl. som får all typ av religion och tro att framstå minst sagt lite fanatisk för medelsvenssons öra...
"...predika med sån kraft...? Du menar yra i nattmössan så högt.
 

lappmögel

Elin racing
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Berget
Hoj
ZX9R svarten
valmers skrev:
2595026 "...predika med sån kraft...? Du menar yra i nattmössan så högt.

Valmers Valmers du har så rät så rätt, men jag hoppas ju innerligt att prällen är ironisk, annars är han onekligen i stort behov av seriös hjärnhjälp omedelbart. Predika / yra i nattmössan på ett hojforum, mmm jo tjena. :D
 

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Ort
på tiptop
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
att tro på gud är lika vettigt som att tro på ufon. tycker det är lite skrämmande faktiskt
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Schnaaaaaaaaaaaaaaaark. När kommer våren?

Jag längtar efter att köra ihjäl mig.
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Valpen skrev:
2594641 att vi kanske bör börja tänka till lite, ta lite ansvar och tänka på följderna av vårat agerande på vägen. Jag är inge moralkärring och jag kör illa ibland också men jag vill inte läsa om fler döda hojåkare...
Jag sitter här med flertalet frakturer i lårbenet.
Har 2-5 underbara månader till på kryckor (gått 3 redan)

Trots att jag insett att jag kör/körde alldeles för galet och har fått sota för det.
Vet jag att jag kommer köra likadant när benet är bra igen och förhoppningsvis inte krasha igen :D

Har tänkt flertalet gånger att man kanske ska ta det lite lugnare, Men så fort man sätter sig på hojjen finns dom tankarna inte längre :yoparty
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Homo skrev:
2595060 att tro på gud är lika vettigt som att tro på ufon. tycker det är lite skrämmande faktiskt

Det var lite det jag menade. Om man har lite mer kunskap mer än nån ogrundad känsla så uttalar man sig inte så...

(Och är man genomgående ateist/evolutionist så borde man nog börja tro på UFO också ;) )
 

Mekkras

Halvskåning
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Klippan
Hoj
Såld....
Don Quixote skrev:
2595080 Det var lite det jag menade. Om man har lite mer kunskap mer än nån ogrundad känsla så uttalar man sig inte så...

(Och är man genomgående ateist/evolutionist så borde man nog börja tro på UFO också ;) )

Jag anser att man som ateist bör få hävda sig med samma glöd och självgodhet som religiösa, det är ju trots allt fundamentalt samma ställningstagande, om dock i en annan rikting.
 

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Ort
på tiptop
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
Don Quixote skrev:
2595080 Det var lite det jag menade. Om man har lite mer kunskap mer än nån ogrundad känsla så uttalar man sig inte så...

(Och är man genomgående ateist/evolutionist så borde man nog börja tro på UFO också ;) )

whatever. kan du berätta vilken kunskap du har om gud?

btw tror du på det här "intelligent design"-svammlet?
 

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Ort
-----
Hoj
Honda
Don Quixote skrev:
2595080 Det var lite det jag menade. Om man har lite mer kunskap mer än nån ogrundad känsla så uttalar man sig inte så...

(Och är man genomgående ateist/evolutionist så borde man nog börja tro på UFO också ;) )

Så vitt jag vet har ingen människa kunskap om gud, däremot så tror folk en massa svammel. Själv tror jag på Tomten...
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Den här tråden representerar SH i ett nötskal :rofl
 

Live2Ride

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Motorcycle emptiness..
Valpen skrev:
2594641 att vi kanske bör börja tänka till lite, ta lite ansvar och tänka på följderna av vårat agerande på vägen. Jag är inge moralkärring och jag kör illa ibland också men jag vill inte läsa om fler döda hojåkare...

Försök att övertyga en 15 åring att inte dricka, inte röka. Går inte, för att hans/hennes kompisar gör ju det. Deras "lag" är: Hoppar 1 så hoppar alla andra efter.

Faktum är att många 15-17 åringar kör sina mopeder t. om. alkoholpåverkade.
 

saltvatten

Super Hjälte
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Kawa er6 -06
Jag älskar sporthoj.com och denna tråden.
edit:
Och blir förvånad över att trådskaparen inte hånas för stavflet.
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
uppmaning: Ta ansvar själva för era handlingar, det gäller alla.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top