varför är vi hojåkare så jävla patetisk?

Status
Ej öppen för fler svar.

Pizzabagarn

Guest
Valpen skrev:
2594699 ok :) är på hugget idag :rolleyes:

Märkte det.....jag tycker absolut att du har en poäng i det du skriver. :tummenupp

Dock är jag förtjust i det faktum att man kan leka med en hoj bara man gör det på rätt ställe.
 

Rikard

EvolutionVsGod.com
Gick med
7 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fireblade
Jesus kom för att frälsa (rädda) syndare. Dvs alla människor som vill ekänna sitt behov av förlåtelse. Det är det enda som krävs för att kvalificera dej som kristen. Kristen är man inte för att man är perfekt utan fel och brister, utan för att man inte är perfekt och utan fel och brister, dvs människa..
 

Valpen

Älska dig själv när ingen annan gör det
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki ZX6R såld...husaberg super motard såld..Fiddy Ten7, Honda CBR 600fs
Pizzabagarn skrev:
2594708 Märkte det.....jag tycker absolut att du har en poäng i det du skriver. :tummenupp

Dock är jag förtjust i det faktum att man kan leka med en hoj bara man gör det på rätt ställe.

Det säger jag inget om jag tycker också att det är grym kul att köra på slangen :)
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Rikard skrev:
2594709 Jesus kom för att frälsa (rädda) syndare. Dvs alla människor som vill ekänna sitt behov av förlåtelse. Det är det enda som krävs för att kvalificera dej som kristen. Kristen är man inte för att man är perfekt utan fel och brister, utan för att man inte är perfekt och utan fel och brister, dvs människa..
Sök hjälp. Låtsaskompisar har man när man är 3-5 år.
 

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Gul Hornet 600
Valpen skrev:
2594677 precis som du säger är det hojåkandet som sammanför oss men det är inte många som kommer kunna fortsätta med det intresset om vi inte får ner olykorna. Vad skall vi göra då? samla bokmärken??

Vilka är det som idag står för största ökningen av olyckor?

Är det inte så att olyckorna per motorcykelförare är lägre än på länge?

Var kan man hitta statistik i ämnet?
 

IronMike

Guest
Finns ju mängder med diskussioner ang detta...

Tycker att alla bär sitt eget ansvar över hur man kör. De nybörjare jag sett, eller när man själv va nybörjare - så var man ganska försiktig. Tyckte det var ballt att se filmer, visst. Men man körde efter egen förmåga.

Knappast filmer som orsakar förödelse. Enl mitt tycke. Snarare i viss mån otur, men framförallt oerfarenhet och bristande omdöme. Var och varannan är helt enkelt inte lämpad, inte mogen, inte anpassad, inte rätt tålamod för att åka hoj. Alla är inte av samma material, vissa borde ha ett annat intresse.

Tycker dom ska införa psykologiska tester i samband med mc-utbildning. För att sålla bort de värsta kamikaze-typerna, som köper hoj för att till 50% stajla å va ball.
 

Valpen

Älska dig själv när ingen annan gör det
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki ZX6R såld...husaberg super motard såld..Fiddy Ten7, Honda CBR 600fs
ChristianSTHLM skrev:
2594716 Vilka är det som idag står för största ökningen av olyckor?

Är det inte så att olyckorna per motorcykelförare är lägre än på länge?

Var kan man hitta statistik i ämnet?

min tråd baserade jag helt och hållet på alla dödsnotiser som stått på den här sida och jag tror inte att det är 50-åriga gubbar med gold ving som är medlemmar här...
 

Rikard

EvolutionVsGod.com
Gick med
7 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fireblade
valmers skrev:
2594714 Sök hjälp. Låtsaskompisar har man när man är 3-5 år.



Det var ju det jag gjorde. Hjälp finns att tillgå. Det är ansvarslöst att blunda för sanningen..
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Rikard skrev:
2594727 Det var ju det jag gjorde. Hjälp finns att tillgå. Det är ansvarslöst att blunda för sanningen..
Sanningen? Är det Sagan om Bibeln du yrar om nu?
 

Valpen

Älska dig själv när ingen annan gör det
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki ZX6R såld...husaberg super motard såld..Fiddy Ten7, Honda CBR 600fs
IronMike skrev:
2594719 Finns ju mängder med diskussioner ang detta...

Tycker att alla bär sitt eget ansvar över hur man kör. De nybörjare jag sett, eller när man själv va nybörjare - så var man ganska försiktig. Tyckte det var ballt att se filmer, visst. Men man körde efter egen förmåga.

Knappast filmer som orsakar förödelse. Enl mitt tycke. Snarare i viss mån otur, men framförallt oerfarenhet och bristande omdöme. Var och varannan är helt enkelt inte lämpad, inte mogen, inte anpassad, inte rätt tålamod för att åka hoj. Alla är inte av samma material, vissa borde ha ett annat intresse.

Tycker dom ska införa psykologiska tester i samband med mc-utbildning. För att sålla bort de värsta kamikaze-typerna, som köper hoj för att till 50% stajla å va ball.


jag håller med dig fullt ut men problemet kvarstår ändå, inte nog med att vi förlorar människoliv, så skapar dessa blåbärs framfart högre premier, surare poliser, surare allmänhet och att motorcykelåkandet granskas hårdare....och detta drabbar ju även dem som anses som lämpade hojåkare
 

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Jodå...
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Homo skrev:
2594684 förstår inte riktigt poängen med ditt inlägg men jag svarar ändå. jag tror du har missuppfattat det här med sporthojar, dom är leksaker som man leker med, låt dom som vill ha kul ha det, o kör som du vill själv
:klappar
Grattis! Tror det är det mest omogna jag har läst so far på SH..

Och poängen till tråden är väl egentligen precis motsatsen till ditt inlägg, dvs säga att inse ansvaret i vad man gör?

Hoppas alla som resonerar så håller sig till sandlådan. Tror inte ens att det finns någon som vill en förare med det resonemanget med sig på en avlyst bana, vare sig framför, bakom eller på sidan om sig. Innan man börjar leka med en leksak ska man kanske ta reda på vad lekandet kan få för konsekvenser, och bryr man sig inte för egen del så har man väl iaf inte rätt att utsätta andra för det...
 

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Ort
zero-eight !
Hoj
El såldo !
Valpen skrev:
2594724 min tråd baserade jag helt och hållet på alla dödsnotiser som stått på den här sida och jag tror inte att det är 50-åriga gubbar med gold ving som är medlemmar här...

O fan.........:tummenupp
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
IronMike skrev:
2594719
Tycker dom ska införa psykologiska tester i samband med mc-utbildning. För att sålla bort de värsta kamikaze-typerna, som köper hoj för att till 50% stajla å va ball.

Du tänker på HD-åkare?
 

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Ort
på tiptop
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
Strömma skrev:
2594745 :klappar
Grattis! Tror det är det mest omogna jag har läst so far på SH..

åh tack :tummenupp


jo jag överdrev lite för att få till stånd en bra diskussion
 

Rikard

EvolutionVsGod.com
Gick med
7 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fireblade
valmers skrev:
2594729 Sanningen? Är det Sagan om Bibeln du yrar om nu?


Och sanningen om människans situtation och tillstånd. Vad det gäller Bibeln så är det ett historiskt dokument. Bibeln och Gamla Testamentet innehåller mer än 2000 profetior om framtiden. Personen Jesus Kristus uppfyllde alla dem skrivna om honom i varje bok. (Biblen kommer av ordet Biblia som betyder böcker).

Du borde ge Bibeln en chans, det är inte förutan det är världens mest lästa bok. Talade inte Jesus sanningen så är det inget att ha, talade han sanningen så har det evighets värde!

Jesus Kristus är Bibeln kärna och stjärna. Livet handlar om att lära känna honom och på så sätt Gud och dig själv, då vi är skapade i hans avbild.

Du är älskad och du är värdefull, du har ditt värde i Gud inte i det du presterar (human being, not human doing).

Det är Sanningen!

/Rikard
 

Zebba

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2006
Ort
Haninge
Hoj
CBR 900 Crf 250 450
Valpen skrev:
2594665 ja men även om världen bara kretsar runt dig så får du lik förbannat en högre premie när 20-åringarna kör ihjäl sig. Så i slutänden kretsar säkert världen bara runt dig och dina behov men FB styr över dom.

Har för mig att nu för tiden så är det inte 20 åringar som oftast går åt i trafiken. Tror att de var typ 70% av alla hoj åkare som dött i år var från 35 å uppåt. Så skyll inte de höga premierna bara på unga killar. De e lätt å sitta här å skriva att de e andras fel att din premie går upp, men en dag så kanske de e du som ligger i diket eller framför en bil utan att de e bara dit fel. Då är du lika delaktig. Kan hända vem som helt trotts ålder.
 

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Ort
08 + 1 813
Hoj
Panigale
Rikard skrev:
2594802 ... Du borde ge Bibeln en chans, det är inte förutan det är världens mest lästa bok. Talade inte Jesus sanningen så är det inget att ha, talade han sanningen så har det evighets värde....

Typ i stil med koranen, men här vill vi läsa om Motorcyklar och sådant som är relaterat till det, hade jag velat läsa massa kristet/muslimsk/judiskt/budistiskt/whatever dravel så hade jag letat efter det, kan du inte hålla sånt till offtopic, please.
 

Valpen

Älska dig själv när ingen annan gör det
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki ZX6R såld...husaberg super motard såld..Fiddy Ten7, Honda CBR 600fs
Zebba skrev:
2594818 Har för mig att nu för tiden så är det inte 20 åringar som oftast går åt i trafiken. Tror att de var typ 70% av alla hoj åkare som dött i år var från 35 å uppåt. Så skyll inte de höga premierna bara på unga killar. De e lätt å sitta här å skriva att de e andras fel att din premie går upp, men en dag så kanske de e du som ligger i diket eller framför en bil utan att de e bara dit fel. Då är du lika delaktig. Kan hända vem som helt trotts ålder.

du missade nog lite poängen...ja pratade om att ta ansvar för sina handlingar och tänka lite längre. tror faan det att man inte kan hel gardera sig för vad andra gör i trafiken. men om du håller båda hjulen i backen och laglig hastighet i stan så ökar dina chanser betydligt att reda ut ett jobbigt läge där du kanske annars hade crashat..
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top