Varför denna hetsjakt mot No1?

Status
Ej öppen för fler svar.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Det är som när Paulo Roberto leker helyllekille. Pinsamt och respektlöst.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
valmers skrev:
Det är som när Paulo Roberto leker helyllekille. Pinsamt och respektlöst.

Med skillnaden att Paolo Roberto trots allt förmodligen lagt sin kriminella bana bakom sig och gjort avbön.
(Hur kriminell den där Märstaspaggen nu var på riktigt, jag anar Fryshusetprodukt/projekt men det är en annan femma)
 

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
Absinthe skrev:
gratisreklam... hajjar ni?
Ja det är gratisreklam till 100% men vaddå då? Är du svartsjuk eller :hihi ?


Let the man keep on rolling :yoparty :yoparty :näsblod !
Asså det är ingen idee att alla ska leka moralkärringar, ni fattar väl att han aldrig kommer sluta bränna gummi ändå :banana :tomten !
Jag menar liksom, en självmordspilot på 2hjul kommer aldrig sluta....det enda som hindrar han från att köra är väl soppatorsk :va ....men det är väl lätt återgärdat :gnissla .
 
Last edited:

drömen

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2005
Ort
sverige
Hoj
det märker ni
Hur många av dom som ser upp till honom vet igentligen nåt om honom?
Hur många av er som har honom som idol och säger att han är så bra och trevlig och hit och dit..känner honom igentligen?
det är nog en handfull som gör det.
jämför sedan det antalet som känner samma individ och inte tål honom..jag menar den sk hetsjakten kan ju faktiskt grunda sig i hans egna beteende som person..eller som flera här inne anser..hans körning..visst kan han köra hoj och bil fort i trafiken ..men det ändrar inte faktumet att han är inte en gud som kan avgöra om nån annan i trafiken inte är lika uppmärksam..och konsekvenserna när man kör i så tät trafik i dom höga hastigheterna som han nu gör..jaa..99% av folk som kör fort gör det när det är hyfsat lugnt..och då snackar vi under 250..men No1 ligger ÖVER 250...jag menar man behöver inte vara ett geni för att inse faktumet...han är en livsfara för alla i trafiken.
ni som har honom som idol tänk på det att den dagen ni har ungar i bilen som skriker eller mobilen som ringer och du själv missar hojen i backspegeln..och svänger kanske lite förhastat..vill du då ha No1 som kör in i dig i 250km/tim + eller nisse i 150-200?.
plugga på lite om hastigheter och genomslagskraft osv och ge mig sen ett svar.
jag skulle LÄTT ta Nisse..då vet jag att jag har en chans att överleva.
Folk som aldrig har varit inblandade i en olycka med motorcykel i hög hastighet ni borde se lite längre än balla filmer.
jag säger INTE att jag inte kör för fort eller galet..men det ligger en jääävla skillnad i NÄR och HUR och vilka hastigheter man gör det i.
Men skiter man i sitt egna liv och andras så visst kan man ha en sådan här kille som idol...men är det han som person ni har som idol eller är det hans körning?
blanda inte ihop hans filmer med honom som person...körningen visar inte hans personlighet och baserar ni era åsikter om hans inlägg här..ha ha ha ja då kan jag också måla upp en helylle kille av en mördare eller nån psykopat..så ingen skulle ens tänka tanken att det är samma person.
man är inte vad man vill ge sken av alla gånger glöm inte bort det.
Det är lätt att måla upp en fasad på internet och vid speciella tillfällen såsom träffar osv..men sanningen kan ligga låångt ifrån den person som man tror sig "veta" nåt om, baserat på vad den personen valt att man ska veta och inte veta.
Han är en jävel på att köra hoj visst..men den dagen du själv inte är uppmärksam och körningar som hans eller folk som försöker köra som honom orsakar dig eller nån i din närhet död eller kanske skador..då ser ni inte upp till honom längre GARANTERAT.
Det kommer säkert bli massa med försvarsinlägg om vicken kille han är och han förtjänar inte sånt här osv...men säg det till den personen som dör eller blir rullstolsbunden eller liknande den dagen när det smäller. det kommer göra det..frågan är bara när.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ktm'arn skrev:
Ja det är gratisreklam till 100% men vaddå då? Är du svartsjuk eller :hihi ?


Let the man keep on rolling :yoparty :yoparty :näsblod !
Asså det är ingen idee att alla ska leka moralkärringar, ni fattar väl att han aldrig kommer sluta bränna gummi ändå :banana :tomten !
Jag menar liksom, en självmordspilot på 2hjul kommer aldrig sluta....det enda som hindrar han från att köra är väl soppatorsk :va ....men det är väl lätt återgärdat :gnissla .
Du har kommit fel, www.bike.se är sidan du söker.
 

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Mantorp
Hoj
CRF 250R -07
hehe

asså shit va stolt ja skulle bli om det skulle uppstå en tråd om bara mig...ger mig nog ut å kör lite så får vi se om det finns nått om mina höghastighetsomkörningar..... :yoparty
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
valmers skrev:
Det är som när Paulo Roberto leker helyllekille. Pinsamt och respektlöst.
Mmmm, sen när han blir granskad av någon kvällstidningsjournalist så är denne en riktig "Pissmyra" som behöver ett kok stryk :tummenupp

Den killen är totalt labil och behöver lite "Anger Management" training ala filmen med samma namn.

Fast håll med om att man aldrig slutar hoppas att de menar allvar när de väl gör avbön?

Men när det gäller No1 tycker jag du är lite hård mot honom Valmers, fast har man blivit hotad via telefon kanske man har skäl till det.
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
valmers skrev:
Du har kommit fel, www.bike.se är sidan du söker.

IOFS ingen större skillnad mellan BIKE o Sporthoj längre,
folk gapar o e otrevliga mot varandra i typ varje tråd.

Att tråden sen handlar om stötdämpare, samåkning,
vägbeskrivningar, No1 eller Valmers spelar ingen roll
lika otrevliga inlägg i varje tråd i princip.
Skärpning folk, är inte detta ett forum där vi ska utbyta
erfarenheter, upplevelser, meck-hjälp o div annat ?

Nej dax att börja vara schyssta(re) ? :pannkyss

Givetvis ska man ha åsikter men man kan använda andra ord än idiot,
pucko dumhuve etc etc etc.

"Behandla andra som du vill bli behandlad själv." :tummenupp
Ett bra motto att fundera lite på.

mvh Per "cleaner" Andersson

:banana :tungan :yoparty
 

Oldman

Guest
Behandla andra!!!

cleaner skrev:
IOFS ingen större skillnad mellan BIKE o Sporthoj längre,
folk gapar o e otrevliga mot varandra i typ varje tråd.

Att tråden sen handlar om stötdämpare, samåkning,
vägbeskrivningar, No1 eller Valmers spelar ingen roll
lika otrevliga inlägg i varje tråd i princip.
Skärpning folk, är inte detta ett forum där vi ska utbyta
erfarenheter, upplevelser, meck-hjälp o div annat ?

Nej dax att börja vara schyssta(re) ? :pannkyss

Givetvis ska man ha åsikter men man kan använda andra ord än idiot,
pucko dumhuve etc etc etc.

"Behandla andra som du vill bli behandlad själv." :tummenupp
Ett bra motto att fundera lite på.

mvh Per "cleaner" Andersson

:banana :tungan :yoparty
Kom igen Pär!!! Sporthojtrådarna skulle bli bra tråkiga om vi inte skulle tåla lite pajkastning på varandra Eller???. :fyllisar
 

drömen

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2005
Ort
sverige
Hoj
det märker ni
R1 wannabe skrev:
Mmmm, sen när han blir granskad av någon kvällstidningsjournalist så är denne en riktig "Pissmyra" som behöver ett kok stryk :tummenupp

Den killen är totalt labil och behöver lite "Anger Management" training ala filmen med samma namn.

Fast håll med om att man aldrig slutar hoppas att de menar allvar när de väl gör avbön?

Men när det gäller No1 tycker jag du är lite hård mot honom Valmers, fast har man blivit hotad via telefon kanske man har skäl till det.


Har valmers blivit hotat av No1 på telefon?
Hoppla undrar om det finns fler här på sh som blivit hotade av denna snälla trevliga kille(enligt folk som "känner" honom via telefon eller via sh) som folk höjjer till skyarna :tungan
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Oldman skrev:
Kom igen Pär!!! Sporthojtrådarna skulle bli bra tråkiga om vi inte skulle tåla lite pajkastning på varandra Eller???. :fyllisar


Klart att pajkastning ska förekomma men man behöver ju inte
växellådor eller gjuta pajerna i cement för det? :7peta :)
 

sismo

Motorpsyklist™
Gick med
25 Mar 2005
Ort
Trosa
Hoj
Hamas kom och sprängde den
Jag vet varför.

Det ligger i många människors natur att vara inkapabla att hålla käften om sådant de tycker illa om. Det svårt att avgöra om de är en majoritet, men med tanke på skatterna idag, så skulle jag tro att de är en klar minoritet.

Restrerande är folk som ser positivt på det aktuella läget (En minoritet inom skattepolitiken, men en majoritet inom kritiker till företaget SWT's aktiviteter), och folk som inte orkar bry sig (Det löser sig, det rör inte mig, låt det hålla på bäst det vill för att jag har det ju bra ändå, etc...). Den senare gruppen har stor majoritet inom politiken i största allmänhet, och är nog inte en liten grupp inom alla pontentiella No1-tyckare heller.

Jag på en gång säga att jag är en sådan jävla idiot som inte kan hålla käften om ngt jag inte tycker om, det är därför jag är engagerad i politiken. Men No1's akterande har jag inte sett ngt fel på, han har endast gjort reklam för både trafiksäkerhet och en film.

Nu är det ju många som samställer No1 med figuren "Ghostrider" (Som figurerar i filmerna som No1 förespråkar), men efter mycket läsande har jag ännu till att se ngn som helst juridiskt hållbar bevisning på att de är samma person. Det finns endast circumstenstiella bevis (Excuse my poor swedish, swedification of "Circumstancial evidence") som pekar på att han ens skulle känna denna karaktär.
Nu tänker de flesta, "Juridiskt hållbara bevis? Det behöver jag inte, jag VET att han är GR", men jag anser att det krävs juridiskt hållbara bevis för att få häckla (Ja, det är väl det som pågår?) någon.
För tillfället är det enda man kan beskylla honom för, är att han har gjort reklam för olika saker som av några kan uppfattas motsägelsefulla. Skulle ni reagera likadant om en reklambyrå gjorde en reklam för frälsningsarmén, och sedan för ngt anti-krist-rock n' roll-band? Nu kommer säkert ngt kärring (Ja, visst är det ett starkt ord i ett sådant här inlägg?) och påpekar att det visst inte är samma sak för att:
*Anti-krist-musik är inte olaglig
*Ingen av dött av den (Sägs det)
*Etc...

Men det är samma sak, det är reklam för två, enligt vissa, motsägelsefulla saker.


Min inställning till Ghostrider-konceptet är att filmerna innehåller ett stort underhållingsvärde, och än har ingen dött eller skadats.





Tills den slutgiltiga kopplingen har gjorts, så anser jag att man borde hålla inne med klagomålen och åsikterna. No1 har haft ett gott tålamod i dessa stridiga situationer, all heder åt honom.


(Någon kanske har märkt av detta inlägg att jag inte tål klagopåsar, samtidigt som jag är en själv, men alla är sådana av naturen. Alla klgar på något, men väldigt få klagar på allt.)

Skrev detta ett par minuter efter uppvaknande, hoppas det går att förstå.
 

DC-Shoes

Hhhhmmmmmm
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Sweden
Hoj
Gult skit som bara går sönder!
Spelar ingen roll alls vad folk säger!
No1, du har mitt fulla stöd! You rock :tummenupp
 

sismo

Motorpsyklist™
Gick med
25 Mar 2005
Ort
Trosa
Hoj
Hamas kom och sprängde den
Ercan_No1 skrev:
Spelar ingen roll alls vad folk säger!
No1, du har mitt fulla stöd! You rock :tummenupp
Glömde en grupp, exklusiv för GR-koncernen, som kanske är den största majoriteten:

Obetänksamma fuckon.
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Ercan_No1 skrev:
Spelar ingen roll alls vad folk säger!
No1, du har mitt fulla stöd! You rock :tummenupp

En icon och förebild för alla som ser spännigen med att köra motorcykel. Större långfinger än hans får nog polisen leta efter. Det som är mest beundransvärt är att killen fortfarande har lite moraliska betänkligheter beträffande det han gör. Utan detta skulle han nog inte vara bland oss längre.

Var glad att vi har en sporthojs icon här som lever livet ut med galenskaperna som vi får se på :tummenupp

Länge leve GR :yoparty
 

DC-Shoes

Hhhhmmmmmm
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Sweden
Hoj
Gult skit som bara går sönder!
sismo skrev:
Glömde en grupp, exklusiv för GR-koncernen, som kanske är den största majoriteten:

Obetänksamma fuckon.

I love you too babe!
Men egentligen är det ju DU som är "Ghost Riders" absolut största fán.. Kom igen nu, släpp fram det! Du kan icke dölja dina känslor! :tungan
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top