sven666
~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
smäll i dig en sjuttifemma innan du slocknar kvällen innan så slipper du undra iaf
juha01 skrev:2142041Den myten är seglivad!
På vätskebrist så finns inte huvudvärk med som symtom. Däremot på övervätskning!
Sanning, men jag har för mig att jag fått skallebang när jag druckit för lite, men det är klart, huvudvärken kan ju ha kommit av tex hettan, och så tror man att det är vätskebristen.
anja skrev:2142651Där lärde jag mig något nytt, och fick tillfälle att damma av boken om vätskebalans. Hypoton överhydrering är visst det enda som ger huvudvärk som symtom.
Tack juha01!
juha01 skrev:2143085Visst är det fantastiskt med alla dessa "gåinteutanhalsdukfördåblirdusjuk-myter"!
Man blir inte sjuk av att det är kallare på vintern. Man blir sjuk av att man är mer inomhus och umgås närmare varandra! (undantaget en nedkylning av den centrala temperaturen, men det är ingen vanlig huttring inte)
Har läst om ett fall om en svensk tjej som har drack sig hypoton på vatten eftersom bla hennes mamma sa åt henne att dricka mer eftersom huvudvärken var ett symtom på dehydrering.... Ho hade iofs tagit nån drog kvällen innan för första gången, och det var väl grunden till hennes kassa tillstånd, men det var den isotona hyperhydreringen som tog hennes liv.
sven666 skrev:2142444smäll i dig en sjuttifemma innan du slocknar kvällen innan så slipper du undra iaf
Loy skrev:2141993Men jag som inte dricker kaffe då
juha01 skrev:2142041Den myten är seglivad!
På vätskebrist så finns inte huvudvärk med som symtom. Däremot på övervätskning!
Sanning, men jag har för mig att jag fått skallebang när jag druckit för lite, men det är klart, huvudvärken kan ju ha kommit av tex hettan, och så tror man att det är vätskebristen.
Cola kan man ju inte vara utan!! Det är ju livets dryck..Kia skrev:2144043Men du kanske dricker Cola... ungefär samma sak... Dricker jag för mycke Cola under dagen är risken stor att jag vaknar nästa dag med huvudvärk... Men då dricker jag ganska stora mängder Cola iof... Försökte faktiskt bara för ett litet tag sen att helt sluta dricka Cola och det va skitjobbigt... man är mer beroende än man tror...
Mirran skrev:2144335Cola kan man ju inte vara utan!! Det är ju livets dryck..
Mjaa, annars kan man ju dricka flera liter cola light..nyttigt dessutom..tror jagZee skrev:2144363Om man vill bli schock, ja.
Läsk dricker man max 33cl, endast på helger.
Mirran skrev:2144377Mjaa, annars kan man ju dricka flera liter cola light..nyttigt dessutom..tror jag
Mirran skrev:2144377Mjaa, annars kan man ju dricka flera liter cola light..nyttigt dessutom..tror jag
Kia skrev:2144399Dricker ungefär en 1 ½ liters flaska cola varje dag. Inte nyttigt jag vet. Men dricker aldrig light... risken att det kan vara en gnutta nyttigt är för stor. Sen är de ju sockret man är beroende av... åxå.
Men håller helt med om att det är livets dryck, går inte att klara sig utan.
Då är vi två..dricker oxå ca 1-2 liter varje dag..light iof..men det finns väl nåt cancerframkallande skit i det...Kia skrev:2144399Dricker ungefär en 1 ½ liters flaska cola varje dag. Inte nyttigt jag vet. Men dricker aldrig light... risken att det kan vara en gnutta nyttigt är för stor. Sen är de ju sockret man är beroende av... åxå.
Men håller helt med om att det är livets dryck, går inte att klara sig utan.
Zee skrev:2144401Eeeeeehhh.... va? Är du allvarlig?
Har en polare som drack cola i 7-8 år, som barn dricker mjölk. Ett par liter om dan, så där.. Han är 15-20 kg överviktig och har förskräckliga tänder. Usch!!
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|