Varför får jag huvudvärk ?

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Kia skrev:
2144461 *skrattar*
Har också druckit cola så länge jag kan minnas ungefär. Har haft 2 hål i tänderna under alla år. Är 163 cm lång och väger 54 kg så jag kan inte påstå att jag är direkt överviktig heller.
Det där beror nog inte på att din polare dricker cola utan levnadsvanor överlag. Lever man sunt i övrigt så tror jag inte att det är någon större fara att dricka cola..
Jag har ju inga andra laster och att vara helt perfekt blir så himla trist i längden. ;)

Men visst borde väl varenda människa kunna inse att det inte kan vara bra i längden att hålla kroppen toppad på socker h e l a tiden?

Kia

Guest
Zee skrev:
2144489 Men visst borde väl varenda människa kunna inse att det inte kan vara bra i längden att hålla kroppen toppad på socker h e l a tiden?

Men jag känner att jag själv mår väldigt bra. Visst är jag beroende av socker, javisst. Men sockret omvandlas ju till energi som man faktiskt behöver för att fungera.

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Kia skrev:
2144532 Men jag känner att jag själv mår väldigt bra. Visst är jag beroende av socker, javisst. Men sockret omvandlas ju till energi som man faktiskt behöver för att fungera.

Om du dricker 2 liter cola om dan, blir det ca 1.98 liter kvar som oanvänd energi. Placering? Runt naveln.

Iofs gäller inte det om du är maratonlöpare på elitnivå eller jobbar nattskift i någon kolgruva i sydamerika.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Kia skrev:
2144461 *skrattar*
Har också druckit cola så länge jag kan minnas ungefär. Har haft 2 hål i tänderna under alla år. Är 163 cm lång och väger 54 kg så jag kan inte påstå att jag är direkt överviktig heller.
Det där beror nog inte på att din polare dricker cola utan levnadsvanor överlag. Lever man sunt i övrigt så tror jag inte att det är någon större fara att dricka cola..
Jag har ju inga andra laster och att vara helt perfekt blir så himla trist i längden. ;)

Kia, vi räknar lite.

Ponera att coca cola innehåller 50 kcal/dl. 1,5 liter är 15 dl. Kaloriinnehållet i 1,5 liter coca cola blir dår 15*50 kcal = 750 kcal.

Om vi uppskattar ditt dagsbehov av energi till 2000 kcal, och drar bort coca colan.

2000-750= 1250 kcal

Hur tusan får du till en balanserad och näringsrik kost då? Antingen så sätter du i dig alldeles för mycket energi (i form av socker dessutom :fatta! ), eller så får du inte i dig de vitaminer och mineraler som du behöver.

Kia

Guest
Zee skrev:
2144547 Om du dricker 2 liter cola om dan, blir det ca 1.98 liter kvar som oanvänd energi. Placering? Runt naveln.

Iofs gäller inte det om du är maratonlöpare på elitnivå eller jobbar nattskift i någon kolgruva i sydamerika.

Men okej vi antar att du har rätt då...

Förklara då fenomenet att jag (trots att jag har fått barn) har en mage platt, hård och som lätt platsar som objekt på beach 2006???
Så jag måste nog ändå förbruka energin på nåt sätt ändå...

Å då jobbar jag inte i nån kolgruva eller springer mer än absolut nödvändigt...

anja skrev:
2144688 Kia, vi räknar lite.

Ponera att coca cola innehåller 50 kcal/dl. 1,5 liter är 15 dl. Kaloriinnehållet i 1,5 liter coca cola blir dår 15*50 kcal = 750 kcal.

Om vi uppskattar ditt dagsbehov av energi till 2000 kcal, och drar bort coca colan.

2000-750= 1250 kcal

Hur tusan får du till en balanserad och näringsrik kost då? Antingen så sätter du i dig alldeles för mycket energi (i form av socker dessutom :fatta! ), eller så får du inte i dig de vitaminer och mineraler som du behöver.

Jag antar att jag har en väldigt bra kropp... Äter det jag tycker är gott, hur mycket jag vill, när jag vill och har en vikt som jag är nöjd med. Har dessutom tagit blodprover och kollat upp vitaminer och sånt i blodet och det ligger på topp.. så min kost oroar mig inte det minsta..

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
chrilla skrev:
2144332 Intressant. Har du nån källa? Gärna nätbaserad...

Nu kanske du inte har så stor nytta av tråk-boken som jag grävde fram, men den heter iaf Vätskebalans och är skriven av Finn Redke. Förlaget är Studentlitteratur och den kom ut år 2000.

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Kia skrev:
2144706 Men okej vi antar att du har rätt då...

Klart jag har. Jag har alltid rätt. dessutom är jag världsbäst och ödmjuk.

Kia skrev:
2144706
Förklara då fenomenet att jag (trots att jag har fått barn) har en mage platt, hård och som lätt platsar som objekt på beach 2006???

Bildbevis, tack.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kia skrev:
2144706 Men okej vi antar att du har rätt då...

Så jag måste nog ändå förbruka energin på nåt sätt ändå...

Å då jobbar jag inte i nån kolgruva eller springer mer än absolut nödvändigt...

Jag antar att jag har en väldigt bra kropp... Äter det jag tycker är gott, hur mycket jag vill, när jag vill och har en vikt som jag är nöjd med. Har dessutom tagit blodprover och kollat upp vitaminer och sånt i blodet och det ligger på topp.. så min kost oroar mig inte det minsta..

Dricker man 1,5 liter coca cola om dan under lång tid, så blir inte kroppen vidare fräsch. :fakta

Kia

Guest
Zee skrev:
2144716 Klart jag har. Jag har alltid rätt. dessutom är jag världsbäst och ödmjuk.

Bildbevis, tack.

Då får du komma till badplatserna här i sommar så ska jag med glädje visa dig vad 1 ½ liter cola om dagen gör med magen....

Kia

Guest
anja skrev:
2144720 Dricker man 1,5 liter coca cola om dan under lång tid, så blir inte kroppen vidare fräsch. :fakta

Ack denna supersvenska avundsjuka....
Fräsch, glad, massor med energi... Mår bra... Trots all cola... Tror att kroppen inte är lika enkel som alla tror.. Man är väl olika helt enkelt... Jag har väl kanske en enorm tur som har en så lättskött kropp eftersom jag har så dålig karaktär... :tummenupp

Kia

Guest
UrbanTiger skrev:
2144756 Om man tar is i Colan så kan man få nå sånna Kampilobakter och E-koillsar.
Då får man rännsketa och ingen viktuppgång av allt överskottssocker :fakta

Eller så lyfter man röven från stolen och går till gymmet och tränar massor... Dricker lite cola och blir bara sööööt av allt socker istället... :tummenupp

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
UrbanTiger skrev:
2144756 Om man tar is i Colan så kan man få nå sånna Kampilobakter och E-koillsar.
Då får man rännsketa och ingen viktuppgång av allt överskottssocker :fakta

Hur var det nu dom franska brudarna höll sig snygga? Lasix, Laktulos och... ?

Edit: Levaxin, var det.

Last edited:

Gabor

Guest
Kia skrev:
2144769 Eller så lyfter man röven från stolen och går till gymmet och tränar massor... Dricker lite cola och blir bara sööööt av allt socker istället... :tummenupp

:fyllisar ...träna är för degosar som inte redan har en perfekt kropp som klarar alla beacher , året runt.... :tummenupp :Bugar :fyllisar

Kia

Guest
Gabor skrev:
2144851 :fyllisar ...träna är för degosar som inte redan har en perfekt kropp som klarar alla beacher , året runt.... :tummenupp :Bugar :fyllisar

Du har ju redan sett vad Cola kan göra med en kropp... Så jag bara antar att du varmt rekomenderar andra att häva i sig Cola??? :7peta

glib

Wannabe member...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg 650 -04 *Såld*
Utseendet säger ingenting. Kul o sitta med diabetes om 20 år, risken är ju ganska stor om man dricker 1½ liter Cola dagligen.

Kia

Guest
Basse skrev:
2144928 Utseendet säger ingenting. Kul o sitta med diabetes om 20 år, risken är ju ganska stor om man dricker 1½ liter Cola dagligen.

"Det kostar att ligga på topp, men det är det värt..."

Gabor

Guest
Basse skrev:
2144928 Utseendet säger ingenting. Kul o sitta med diabetes om 20 år, risken är ju ganska stor om man dricker 1½ liter Cola dagligen.

om man inte vill leva om 20 år, ful, skrynklig ,gammal, sur, å dement, lika bra att må bra nu, det är få som mår bra när dom är gamla... :7peta

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
anja skrev:
2144720 Dricker man 1,5 liter coca cola om dan under lång tid, så blir inte kroppen vidare fräsch. :fakta

Jag är fräsch, men å andra sidan dricker jag enbart Light!

Kom nu inte dragandes med nåt tjafs om att det är farligare, man blir tjockare, får cancer etc. utan att ha någon bra källa till riktigt gjord forskning i området. (inte riktat till dig anja personligen, utan till alla er som läst för mkt kvällstidningar)

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha