varför försöka??

Status
Ej öppen för fler svar.

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Hoj
Ducati Monster 620 ie dark + Remus kolfiberblås
Pommes skrev:
Tänk om Knutby pastorn vore Muslim. Oj, oj, oj vad folk skulle snacka.

Skitsnack. Och du var nog inte den enda som läste krönikan igår.

Om det hade varit muslimer hade ingen höjt på ögonbrynen. Pastorn (imamen) skulle fortfarande ansetts som en hedersknyffel (bland sina 'egna') och hans släkt skulle dykt upp på rättegången och ropat könsord åt barnflickan.

Nyhetsrapporteringen hade dock skiljt sig - varje artikel om ämnet skulle ackompanjerats av en intervju där en muslimsk företrädare tog avstånd från händelsen och om och om igen förklarat att detta inte var något typiskt för muslimer.

Skandaler inom kristna samfund älskar journalister och de ser knappast nått problem med att sprida fördomen att alla troende kristna skulle vara galningar (vilket blir en allt vanligare fördom när distansen mellan kyrkan och 'icke-troende' ökar).

YamahaJojje

Hojlös
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
- SÅLD -
brinckis skrev:
Att ni ens snackar om M3 och M5 :kocko . Har ni inte varit i Malmö? Då vet ni för f*n vad det står för Blatte Mit Wagen (om jag får säga det :3freak ) och kallas även för "pizza racer". Inte en normal människa kör BMW.
BMW gör fruktansvärt bra bilar därför vi kör dom... Så om alla "hudfärgshandikappade" hade köpt kawaskaki hade du köpt honda?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nacka skrev:
Skitsnack. Och du var nog inte den enda som läste krönikan igår.

Om det hade varit muslimer hade ingen höjt på ögonbrynen.
Nähä?

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
bissmark skrev:
Hudfärgshandikappade... Hmm Börjar låta som en folksjukdom :confused:

[ironi]Nope, DOM[tm] är sjuka, vi är folk.[/ironi]

Bingo, URR Ninja, Chrille och alla andra moralkärringar, det börjar bli dags för mer än ironi och oneliners av typen "Nakcskåt". Vissa trådar här inne börjar bli så bajsbruna så att stanken av ruttna fördomar luktar sig in i mitt arbetsrum.

gladh

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
YamahaJojje skrev:
BMW gör fruktansvärt bra bilar därför vi kör dom... Så om alla "hudfärgshandikappade" hade köpt kawaskaki hade du köpt honda?

nä ... Suzuki :kocko

bara för man har en annan hudfärg gör inte en till blatte ...

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
brinckis skrev:
nä ... Suzuki :kocko

bara för man har en annan hudfärg gör inte en till blatte ...
Nähä, vad är en blatte då? En sån som hänger på ett sporthojsforum trots att han inte har sporthoj själv kanske?

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
krig krig kriiiiiiiig :kulspruta
:corn

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
gladh skrev:
Det är väldigt mycket DOM [tm] i denhär diskussionen.
Jag undrar bara vilka vi är. :5sure

gladh

Vi är vi och dom är dom, och aldrig skola de två förenas!
Dom handlar med mattor, dom bakar pizza, dom kör BMW. Vi kör sporthoj, hur svårt kan det bli :rolleyes:

(Alltså ni får inte missa irrrrrooonnnnnniiiiinnnn)

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
gladh skrev:

Bingo, URR Ninja, Chrille och alla andra moralkärringar, det börjar bli dags för mer än ironi och oneliners av typen "Nakcskåt". Vissa trådar här inne börjar bli så bajsbruna så att stanken av ruttna fördomar luktar sig in i mitt arbetsrum.

gladh

Ironi och oneliners börjar bli tråkigt. + att det är tveksamt om det går hem hos målgruppen.

Jag börjar bli rejält trött på små putslustiga hänvisningar till festliga uttryck som enbart syftar till att få någon igenkännande nick från sina meningsfränder. Dra till smågris.nu och lek istället för att göra er till allmänt åtlöje här och dra ner den här siten i er bajsbruna värld.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
triple skrev:
Vi är vi och dom är dom, och aldrig skola de två förenas!
Dom handlar med mattor, dom bakar pizza, dom kör BMW. Vi kör sporthoj, hur svårt kan det bli :rolleyes:

(Alltså ni får inte missa irrrrrooonnnnnniiiiinnnn)

:rolleyes: Jo det är väl så man får tolka det. Jag ville hellst att alla som pratar om DOM [tm] kunde definiera sig själva så att jag klart kunde ta avstånd från det vi:et.
Eller möjligen formulera min livsgärning så att jag aldrig blir en av "vi"

gladh

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nacka skrev:
Pastorn (imamen) skulle fortfarande ansetts som en hedersknyffel (bland sina 'egna') och hans släkt skulle dykt upp på rättegången och ropat könsord åt barnflickan.
Vaffan säjer'u!? Skulle släktingarna varit arga på barnflickan som mördat imamens fru och försökt mörda imamens granne! Det är ju inte klokt! Såna jädra fånar. Däremot är det självklart att man i muslimska samhällen håller manliga imamer och äktenskapsbrytare som är sannolika hustrumördare och anstiftare till mord på sin andra hustru och mannen i grannhuset, vars fru de varit otrogna med, för hedersknyfflar. Självklart - för jävulen! De gillar såna män!

Fan, vilken planet har din verklighetsuppfattning kommit till på?

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
gladh skrev:

gladh

Jag vet. Jag ska höra med Sisyfos hur han pallade, återkommer.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
gladh skrev:
:rolleyes: Jo det är väl så man får tolka det. Jag ville hellst att alla som pratar om DOM [tm] kunde definiera sig själva så att jag klart kunde ta avstånd från det vi:et.
Eller möjligen formulera min livsgärning så att jag aldrig blir en av "vi"

gladh
Tycker samtidigt det är positivt att många avstår från att hoppa på jargongen.
Us and them
And after all we're only ordinary men.
Me and you.
God only knows it's noz what we would choose to do.
Forward he cried from the rear
and the front rank died.
And the general sat and the lines on the map
moved from side to side.
Black and blue
And who knows which is which and who is who.
Up and down.
But in the end it's only round and round.
Haven't you heard it's a battle of words
The poster bearer cried.
Listen son, said the man with the gun
There's room for you inside.

"I mean, they're not gunna kill ya, so if you give 'em a quick short,
sharp, shock, they won't do it again. Dig it? I mean he get off
lightly, 'cos I would've given him a thrashing - I only hit him once!
It was only a difference of opinion, but really...I mean good manners
don't cost nothing do they, eh?"

Down and out
It can't be helped but there's a lot of it about.
With, without.
And who'll deny it's what the fighting's all about?
Out of the way, it's a busy day
I've got things on my mind.
For the want of the price of tea and a slice
The old man died.

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Hoj
Ducati Monster 620 ie dark + Remus kolfiberblås
Bingo skrev:
Vaffan säjer'u!? Skulle släktingarna varit arga på barnflickan som mördat imamens fru och försökt mörda imamens granne! Det är ju inte klokt! Såna jädra fånar. Däremot är det självklart att man i muslimska samhällen håller manliga imamer och äktenskapsbrytare som är sannolika hustrumördare och anstiftare till mord på sin andra hustru och mannen i grannhuset, vars fru de varit otrogna med, för hedersknyfflar. Självklart - för jävulen! De gillar såna män!

Fan, vilken planet har din verklighetsuppfattning kommit till på?

Va? Jag hängde inte med i det där riktigt. Var det nån slags blandning av ironi och icke-ironi, eller? Jag kan erkänna att jag inte är särskilt inläst på Knutbyfallet så jag kanske inte hänger med i alla referenser.

Det mest slående med sk politiskt korrekta 'goda' jedi-riddare i sådana här diskussioner är att de brukar vara otroligt intoleranta för avvikande åsikter... och dessutom vara väldigt fördomsfulla mot 'oliktänkande'! :D

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Nacka skrev:
Skandaler inom kristna samfund älskar journalister och de ser knappast nått problem med att sprida fördomen att alla troende kristna skulle vara galningar (vilket blir en allt vanligare fördom när distansen mellan kyrkan och 'icke-troende' ökar).

För vi har inte sett något av den journalistiska förvillingen att alla palestinier är självmordsbombare, Iraker inte förstår sitt eget bästa, Afganistaner är fanatiker, ja kort sagt alla som kommer från ett land i mellanöstern är koransvingande fanatiker med apterade bomber runt midjan.

Att en sekt som tror på att man kan gifta bort en person med Jesus, som lägger sig i varje steg av ditt liv för att säkra sitt tionde, Där dessutom den sk. pastorn sexar runt i församlingen som den värsta häradsbetäckaren, samtidigt som han hjärntvättar barnflickan att röja upp spåren efter honom, att den sekten blir "häcklad" av media det kan jag leva med.

gladh

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Nacka skrev:
Det mest slående med sk politiskt korrekta 'goda' jedi-riddare i sådana här diskussioner är att de brukar vara otroligt intoleranta för avvikande åsikter... och dessutom vara väldigt fördomsfulla mot 'oliktänkande'! :D

Ja, antirasister brukar vara intoleranta mot rasister. Det är en väsentlig skillnad på att vara intolerant mot människor med en annan etnisk härkomst och att vara intolerant mot idioter.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Ibland är det rätt skrämmande hur förbannat fördummande det är för folk att inte läsa en bok emellanåt och att se på världen med lite eftertanke och perspektiv.

Vad är det som stör folk så in i helvete med att många med uppenbar invandrarbakgrund gillar BMW?? Det gör norrmän också! Och i värmland är di garna i Volvo med Turbo, utom i Årjäng för där tror jag att de fortfarande kör dieselmersa för att vara fräckast.

Om BMW är den vanligaste drömbilen för en ung norrman som vill ha lite status så bör det rimligtvis innebära att alla normän kör som blattar va? Eller har dom stora näsor?? Tur att norrmännen har sin olja annars hade de fanimej tagit över den svenska pizzaindustrin.

Alla ni hjärndöda fanskap som trots att ni vuxit upp i en upplyst tid inte kan se längre än till hudfärg är ett praktexempel på varför vi människor ALDRIG kommer kunna leva i en total demokrati - det finns helt enkelt för många dumhuvuden.

Tänk på att ni behöver inte tycka samma saker som era föräldrar o kompisar - tänk själv och försök läsa och lära. Otränade muskler tar ett tag att dra igång men det kommer till slut ska ni se.

Gladh, när du vet hur man ser till att bli en av "Dom" så säg till - hellre "Dom" än "Vi".

Last edited:

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Var trött redan som det var på alla inskränkta smygrassar. Dock toppas detta i och med denna tråd där folk uppenbarligen skryter med att de saknar vitala organ.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
URRninja skrev:
Jag vet. Jag ska höra med Sisyfos hur han pallade, återkommer.

Han hade stenkul hela dagen. :(
Det är dags för en nytändning på moralfronten. URRninja ta din verbala bajsskyffel :va och hjälp till att moppa upp i de brunaste hörnen.

gladh

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...