varför försöka??

Status
Ej öppen för fler svar.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nacka skrev:
Va? Jag hängde inte med i det där riktigt. Var det nån slags blandning av ironi och icke-ironi, eller? Jag kan erkänna att jag inte är särskilt inläst på Knutbyfallet så jag kanske inte hänger med i alla referenser.

Det mest slående med sk politiskt korrekta 'goda' jedi-riddare i sådana här diskussioner är att de brukar vara otroligt intoleranta för avvikande åsikter... och dessutom vara väldigt fördomsfulla mot 'oliktänkande'! :D
Jasså, du hängde inte riktigt med...

Du verkar inte ha hängt med så noga när de redogjorde för skillnaden mellan åsikter och beskrivningar av sakförhållanden i skolan heller.

Edit: du är inte "oliktänkande", du är icketänkande.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Nacka skrev:
Va? Jag hängde inte med i det där riktigt. Var det nån slags blandning av ironi och icke-ironi, eller? Jag kan erkänna att jag inte är särskilt inläst på Knutbyfallet så jag kanske inte hänger med i alla referenser.
...

Då var det väl ett förbannat dåligt exempel?

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Nacka skrev:
..

Det mest slående med sk politiskt korrekta 'goda' jedi-riddare i sådana här diskussioner är att de brukar vara otroligt intoleranta för avvikande åsikter... och dessutom vara väldigt fördomsfulla mot 'oliktänkande'! :D

Om "oliktänkande" är rassar, så visst. Jag har en hel rad fördomar. Många av dem besannas på den här siten varje dag...

Vi väljer alla hur vi vill bli uppfattade av vår omvärld. Vill man bli uppfattad som en trångsynt idiot med begränsad förmåga till självständigt tänkande, så visst. Kör! Gnäll inte när folk hugger på dig dock.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
t-rex skrev:
Om "oliktänkande" är rassar, så visst. .....

Jajävlar, nu kommer den bästa av alla - rasism är ok för alla åsikter är ju ok.....eller. Vi måste ju värna om yttrandefriheten.

Det som är så deprimerande med just yttrandefriheten är att så många slösar den på just skit.

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
En "blatte" är en sån som kommer hit och inte vill anpassa sig, vill inte lära sig språket som folk, och vill inte jobba.
Det värsta exemplet var när en Irakisk tjej flyttade in med "sina" barn( som var hennes systers), fick spö av sin bror fan dagligen, hennes bror kom dit med alla sina polare och levde fan i lägenheten med svinhög musik mitt på en vardagkväll, skrek och gormade.
Min mammas granne gick och ringde på dörren och ut kom hennes bror och undrade vad "slynan" ville.
Hon sade att nu fick dom faktisk ta och lunga ner sig, då sade han "Fattar du inte att vi är i sverige nu, här får man göra hur man vill, sticker du inte fort som fan ringer jag polisen" "Gör det du så får vi se vad dom säger" blev hennes svar.
Det trappades upp genom att hon lämnade alla sitt barn och Dom andra ungarna utan mat och pengar i lägenheten och drog iväg i över ett dygn till nån snubbe i en annan stad.
Lyckligtvis tog det sociala över och familjen flyttade till stockholm.
Dom där människorna var så otroligt annorlunda mot iranierna som vi hade boendes lite här och var i avesta ett tag. Ödmjuka, flitiga och förstående människor.
Pojken i familjen tar f.ö. studenten nu på naturvetenskaplig linje.

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Hoj
Ducati Monster 620 ie dark + Remus kolfiberblås
URRninja skrev:
Det är en väsentlig skillnad på att vara intolerant mot människor med en annan etnisk härkomst och att vara intolerant mot idioter.

Jag tycker i och för sig inte att intolerans mot mindre begåvade människor är något att skryta med. Gäller dit hat bara såna som är mindre begåvade men fortfarande klassas som 'normala' eller även förståndshandikappade? Eller är det inte intelligensen i sig som bestämmer dit hat utan personens värderingar (som du förutsätter beror på mindre begåvning om de avviker från dina egna)?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
sEiKo skrev:
En "blatte" är en sån som kommer hit och inte vill anpassa sig, vill inte lära sig språket som folk, och vill inte jobba.....

Och vad är en alkoholiserad Svensson som spöar kärring o ungar, kör bil på fylla och lever på socialen då?

Nä just det, såna finns ju inte.....

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Nacka skrev:
Jag tycker i och för sig inte att intolerans mot mindre begåvade människor är något att skryta med. Gäller dit hat bara såna som är mindre begåvade men fortfarande klassas som 'normala' eller även förståndshandikappade? Eller är det inte intelligensen i sig som bestämmer dit hat utan personens värderingar (som du förutsätter beror på mindre begåvning om de avviker från dina egna)?

Begåvning?? Vi snackar inte begåvning här. Kom in i matchen nu!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Nacka skrev:

Eller så är det så att det som URRninja syftade på var just människor som är begåvade nog att normalprestera på ett intellketuellt plan. Folk som är så "begåvade" att de borde veta bättre är de sanna idioterna.

Förståndshandikapp är en annan sak som iofs skulle freda merparten av alla rasister om brist på den typen intelligens skulle klassas som handikapp. Det borde ju dessutom innebära att en stor del av idioterna här i samhället ständes ute från vallokalerna....intressant tanke.

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Nacka skrev:

Med idioter i det här sammanhanget avsåg jag rasister, det tog jag för givet att du skulle förstå. Fel av mig uppenbarligen. Jag tror inte att människor med lägre än medelbegåvning är rasister. Det omvända kanske ofta är fallet, jag vet inte.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
URRninja skrev:
.... Jag tror inte att människor med lägre än medelbegåvning är rasister. Det omvända kanske ofta är fallet, jag vet inte.

Felanvänd begåvning iaf

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Hoj
Chrille skrev:
Och vad är en alkoholiserad Svensson som spöar kärring o ungar, kör bil på fylla och lever på socialen då?

Nä just det, såna finns ju inte.....

Vart har du fått det ifrån? Just denna kommentar kommer ganska ofta upp i såna här diskussioner men jag förstår inte riktigt var den kommer ifrån - jag har nämligen aldrig hört någon ge uttryck för den.

Är det värre om grannen Karlsson kommer in till Svensson och pissar i hans kök, än om Svensson själv gör det? Om Karlsson gör det, är det rimligt att be honom knalla hem igen? Jag säger inte att det ena eller andra svaret är rätt men jag tycker att båda svaren borde respekteras.

Jag förstår att folk blir oerhört provocerade av detta och det krävs ju inte särskilt mycket för att man ska bli kallad idiot i dessa sammanhang men ibland kan jag inte hålla tyst, uppenbarligen. Ni som anser er vara stolta jediriddare för den politiska korrektheten borde dock vara lite försiktiga med era fördomar och förutfattade meningar ibland också - jag är alldeles övertygad om att jag har fler kamrater med olika etniska bakgrund än de flesta av er och sett mer av andra kulturer än de flesta. Att tro att de som tycker annorlunda är idioter och obildade är inget som gynnar anti-rasismen eller integrationen i längden.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Nacka skrev:
.....

Är det värre om grannen Karlsson kommer in till Svensson och pissar i hans kök, än om Svensson själv gör det? Om Karlsson gör det, är det rimligt att be honom knalla hem igen? Jag säger inte att det ena eller andra svaret är rätt men jag tycker att båda svaren borde respekteras.
.....

Vad i h-e dricker du på helgerna egentligen. Förstår jag dig rätt så är det alltå värre om Achmed snor din cykel än om Anders gör det?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Nacka skrev:
... - jag är alldeles övertygad om att jag har fler kamrater med olika etniska bakgrund än de flesta av er och sett mer av andra kulturer än de flesta. ....

Innebär det att du inte skäms att snacka skit om dina vänner eller vaddå? Eller vännernas familjer och släkter?

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Nacka skrev:
Jag förstår att folk blir oerhört provocerade av detta och det krävs ju inte särskilt mycket för att man ska bli kallad idiot i dessa sammanhang men ibland kan jag inte hålla tyst, uppenbarligen. Ni som anser er vara stolta jediriddare för den politiska korrektheten borde dock vara lite försiktiga med era fördomar och förutfattade meningar ibland också - jag är alldeles övertygad om att jag har fler kamrater med olika etniska bakgrund än de flesta av er och sett mer av andra kulturer än de flesta. Att tro att de som tycker annorlunda är idioter och obildade är inget som gynnar anti-rasismen eller integrationen i längden.

Såvitt jag kan se har du inte sagt ett dugg om din åsikt i frågan, det enda du har gjort är att kritisera de som reagerar mot rasistiska uttalanden. Vad anser du egentligen och på vilket vis tycker du annorlunda?

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Hoj
Chrille skrev:
Vad i h-e dricker du på helgerna egentligen. Förstår jag dig rätt så är det alltå värre om Achmed snor din cykel än om Anders gör det?

Nej, du förstod mig inte rätt. Läs den sista meningen hundra gånger och om du inte förstår vad den betyder så fråga morsan.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Nacka skrev:
Att tro att de som tycker annorlunda är idioter och obildade är inget som gynnar anti-rasismen eller integrationen i längden.

Nope, vi tycker de är intellektuellt lågpresterande och i behov av en vy-vidgning.

gladh

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Hoj
URRninja skrev:
Såvitt jag kan se har du inte sagt ett dugg om din åsikt i frågan, det enda du har gjort är att kritisera de som reagerar mot rasistiska uttalanden. Vad anser du egentligen och på vilket vis tycker du annorlunda?

Jag har kritiserat de som kallar andra för idioter och mindre begåvade för att de är av någon annan åsikt.

Om du undrar vad jag tycker i någon viss fråga så måste du nog vara mer specifik. Om du inte anser det vara av allmänintresse är du välkommen att använda PM.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept