varför försöka??

Status
Ej öppen för fler svar.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Nacka skrev:
...

Jag förstår att folk blir oerhört provocerade av detta och det krävs ju inte särskilt mycket för att man ska bli kallad idiot i dessa sammanhang men ibland kan jag inte hålla tyst, uppenbarligen. Ni som anser er vara stolta jediriddare för den politiska korrektheten borde dock vara lite försiktiga med era fördomar och förutfattade meningar ibland också - jag är alldeles övertygad om att jag har fler kamrater med olika etniska bakgrund än de flesta av er och sett mer av andra kulturer än de flesta. Att tro att de som tycker annorlunda är idioter och obildade är inget som gynnar anti-rasismen eller integrationen i längden.

Vad snackar du om?? Det hela är väldigt lätt. Antingen så dömer man folk utifrån sina handlingar, eller så väljer (en del) att döma folk utifrån hudfärg. Gör man det sistnämnda så har man missat nåt rätt grundläggande.

Intressant för övrigt att du vet hur många kamrater folk har eller hur många kulturer man sett.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Chrille skrev:
Innebär det att du inte skäms att snacka skit om dina vänner eller vaddå? Eller vännernas familjer och släkter?

Nope, chrille, det innebär att han försöker sas göra ryggen fri. Hur många gånger har vi inte hört "jag har många polare från (fyll i valfritt land) så jag är inte rasse, men alla blattar ska ut, för vi ska inte mixas"

Förutsägbart och tröttsamt.

gladh

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Nacka skrev:
Nej, du förstod mig inte rätt. Läs den sista meningen hundra gånger och om du inte förstår vad den betyder så fråga morsan.

Varför inte förklara när jag faktiskt öppnar för möjligheten att jag har missförstått?

Är det det här med respekt du är ute efter?
Sanningen är enkel, om du tycker att mörkhyade tjuvar är värre än vita så har du ingen respekt att få från mig.

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Nacka skrev:
Om du undrar vad jag tycker i någon viss fråga så måste du nog vara mer specifik. Om du inte anser det vara av allmänintresse är du välkommen att använda PM.

Men snälla, måste man skriva allt på näsan på dig? Jag undrar var du står i den här diskussionen, enkelt uttryckt diskussionen mellan rasister och antirasister.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Nacka skrev:
Jag har kritiserat de som kallar andra för idioter och mindre begåvade för att de är av någon annan åsikt.
.....

Men det har jag lätt att stå för:
Är du rasist, djurplågare, kvinnomisshandlare, pedofil, rattfyllo m.m. så är du enligt mina definitioner i varierande grad idiot. Vissa åsikter är bara sämre än mina, andra är ovärdiga.

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Hoj
Ducati Monster 620 ie dark + Remus kolfiberblås
Chrille skrev:
Varför inte förklara när jag faktiskt öppnar för möjligheten att jag har missförstått?

Är det det här med respekt du är ute efter?
Sanningen är enkel, om du tycker att mörkhyade tjuvar är värre än vita så har du ingen respekt att få från mig.

Kul att väcka lite reaktioner men nu känns det som det börjar bli en heltidssysselsättning.

Jag känner inget behov av att hålla ryggen fri - jag känner ingen av er och det rör mig inte en sekund vad ni har för åsikt om mig. Det är uppenbart att en del är snabba att döma ut folk och placera dem i fack och det spelar ingen större roll för mig i vilket fack jag placeras. Ingen har väl sagt att det ska vara lätt att spela djävulens advokat? :näsblod

Chrille - om du är ute efter min personliga uppfattning i den frågan så kan jag ju först säga att det inte har med hudfärg att göra. Jag förstår inte heller riktigt hur du kunde utläsa något sådant ur exemplet heller faktiskt. Men ja, jag anser att man kan ställa snäppet högre krav på den som tas emot i ett nytt land och ges möjligheten att få ett bättre liv. Jag tycker att parallellen jag gav i exemplet fungerar - kommer man som 'gäst', oavsett om det är till en granne eller till ett annat land, så bör man uppföra sig ännu bättre än man bör uppföra sig hemma. Oavsett om man kommer från ett annat nordiskt land eller från andra sidan jordklotet. Är det inte pinsamt med de svenskar som reser till öar i medelhavet och beter sig som svin?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nacka skrev:
Ni som anser er vara stolta jediriddare för den politiska korrektheten borde dock vara lite försiktiga med era fördomar och förutfattade meningar ibland också - jag är alldeles övertygad om att jag har fler kamrater med olika etniska bakgrund än de flesta av er och sett mer av andra kulturer än de flesta. Att tro att de som tycker annorlunda är idioter och obildade är inget som gynnar anti-rasismen eller integrationen i längden.
Hörru du Nacka. Ditt första inlägg var genuint idiotskt.

Sitt inte och gör dig till offer.

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Hoj
URRninja skrev:
Men snälla, måste man skriva allt på näsan på dig? Jag undrar var du står i den här diskussionen, enkelt uttryckt diskussionen mellan rasister och antirasister.

Jag känner inte till någon sådan diskussion och det kanske är det som är problemet i den här tråden - att vissa ser det som att man står upp och bekämpar de elaka rasisterna så fort de visar sitt fula tryne?

Vilka i den här tråden är det som är rasister?

Om du vill veta min åsikt om en specifik fråga så formulera den därefter. Jag tänker inte skriva en tiosidors avhandling.

Exempel: 'Bör Sverige stoppa flyktinginvandringen?'

Svar: 'Nej, och de nuvarande reglerna och kraven är bra, men man måste göra mer för att besluten följs upp och efterföljs.'

'Bör nynazister få visa sina fula trynen på stan?'

Svar: 'Ja, jag tror att det är farligt att visa personer ska få bestämma vilka åsikter som ska vara tillåtna eller inte.'

'Är rasister företrädesvis inskränkta bönder från samhällen som slutar på -fors och -bruk, som i högre utsträckning än andra gått yrkeslinjer och mer sällan än genomsnittet globettrottat världen runt?'

Svar: Nej, alla åsikter finns representerade i alla folklager och det gynnar ingen att dra sådana generaliseringar.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Nacka skrev:
... Är det inte pinsamt med de svenskar som reser till öar i medelhavet och beter sig som svin?

Om jag går bredvid när min fulle polare Ola dröser igenom ett staket så är det lika pinsamt om det sker i Paris som i Uddevalla. Eller nä förresten, det är ännu pinsammare i Uddevalla.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Nacka skrev:
...

'Är rasister företrädesvis inskränkta bönder från samhällen som slutar på -fors och -bruk, som i högre utsträckning än andra gått yrkeslinjer och mer sällan än genomsnittet globettrottat världen runt?'
...

DET har ingen sagt.

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Hoj
Bingo skrev:
Hörru du Nacka. Ditt första inlägg var genuint idiotskt.

Sitt inte och gör dig till offer.

Tack för omtanken.

Chrille skrev:
DET har ingen sagt.

Nej, det var inte svar på sådant som tagits upp i den här tråden utan några exempel på fråga/svar om åsikter... men jag har faktiskt stött på folk som ger uttryck för den åsikten vid ett flertal tillfällen.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nacka skrev:
...alla åsikter finns representerade i alla folklager och det gynnar ingen att dra sådana generaliseringar.
Glöm inte de idiotiska vanföreställningarna, som t ex:

"Om det hade varit muslimer hade ingen höjt på ögonbrynen. Pastorn (imamen) skulle fortfarande ansetts som en hedersknyffel (bland sina 'egna') och hans släkt skulle dykt upp på rättegången och ropat könsord åt barnflickan."

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Fan vad denna tråd har glidit från sin ämne, från race med bilar till invandrare :va

Acceptera att Sverige är ett fritt land där människor får tycka och tänka vad det vill.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
burner skrev:
Fan vad denna tråd har kommit från sin ämne, från race med bilar till invandrare :va

Läs första inlägget så ser du att vi tyvärr är on topic men fortfarande i fel avdelning.

gladh

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Hoj
Bingo skrev:
Glöm inte de idiotiska vanföreställningarna, som t ex:

"Om det hade varit muslimer hade ingen höjt på ögonbrynen. Pastorn (imamen) skulle fortfarande ansetts som en hedersknyffel (bland sina 'egna') och hans släkt skulle dykt upp på rättegången och ropat könsord åt barnflickan."

Ja, det var en grov generalisering som jag gjorde när jag fortfarande ansåg att inläggen låg på lite skämtsam nivå och att det inte skulle bli en sådan här diskussion. Jag blev lite irriterad över hänvisningen till att det skulle blivit värre diskussion om det varit muslimer (något som en krönikör i Expressen gav uttryck för igår) vilket knappast är möjligt.

Det byggde huvudsakligen på två saker - dels att fall av typen hedersmord får allt mindre uppmärksamhet i media (förutom Fatimefallet) och knappt får folk att höja på ögonbrynen längre samt vi också sett flera fall där släkten slutit upp kring den anklagade och betett sig illa i rätten.

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Tur att alla politiskt korrekta jediriddare befinner sig här på sporthoj
så dom kan tala om för alla (idioter)vad man skall tycka i vissa frågor :fatta!

Jag älskar när folk talar om för mig vad jag skall tycka för att inte
uppfattas som en idiot,det gör mig extemt lyhörd för deras åsikter
(åsikter är väl kanske lite liberalt uttryckt,det man skall tycka är
väl mer korrekt) :fatta!

Jag fortsätter nog att leva mitt liv med öppna ögon,verkligheten är
det som formar mina värderingar och jag vägrar gå med skygglappar.
Om det är politiskt korrekt eller inte
skiter jag fullständigt i. :7peta

Och jag lovar att inte idiotförklara någon som inte tycker som jag,åsikts
poliser verkar det finnas nog av här :4skrika

.

HanneZ

Guest
xrperra skrev:
Tur att alla politiskt korrekta jediriddare befinner sig här på sporthoj
så dom kan tala om för alla (idioter)vad man skall tycka i vissa frågor :fatta!

Jag älskar när folk talar om för mig vad jag skall tycka för att inte
uppfattas som en idiot,det gör mig extemt lyhörd för deras åsikter
(åsikter är väl kanske lite liberalt uttryckt,det man skall tycka är
väl mer korrekt) :fatta!

Jag fortsätter nog att leva mitt liv med öppna ögon,verkligheten är
det som formar mina värderingar och jag vägrar gå med skygglappar.
Om det är politiskt korrekt eller inte
skiter jag fullständigt i. :7peta

Och jag lovar att inte idiotförklara någon som inte tycker som jag,åsikts
poliser verkar det finnas nog av här :4skrika

.
De flesta är idioter, vi andra måste påverka dessa i möjligaste mån att tycka rätt.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Jag har inget problem med invandrare i BMW men däremot ett kraftigt agg mot pilsnerdrickande infödingar som förpestar parkbänkarna runt Solna C, detta pack häckar oftast i klungor om 5-10 "personer" med tillhörande schäferhund och lever på mina pengar till synes helt utan anledning. :mad:
Hamnar jag på idiotlistan då? :confused:

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...