Varför har MP så höga opinionssiffror?

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
:fakta
Ja, till skillnad från alla de andra ödmjuka charmtrollen! :rolleyes:

MW har en gåpåaraktig stil, som inte ens Olofssonskan når upp till, även om inte ligger långt bakom. Snackade med min bättre hälft hemma om Wetterstrand och det intryck hon gör, och även hon - hälften alltså - som sällan tycker något negativt om någon, ansåg att MW har en lite aggressiv framtoning som väcker olustkänslor.

Ödmjukhet!? :va

Ja, Göran H framstår väl knappast som en bitch i alla fall?

Det där får mig av någon anledning att tänka på en viss film. "Skrik som en gris".

Last edited:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
"Vi tror inte på konstlade gränser, utan har en vision om fri in- och utvandring, där människor har rätt att bosätta sig och verka var helst de önskar."

Det där är nog den värsta dyngan, ne dom verkar inte ha någon ordning.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
"Vi tror inte på konstlade gränser, utan har en vision om fri in- och utvandring, där människor har rätt att bosätta sig och verka var helst de önskar."

:va
På vilket sätt är det dynga? Det är en vision, inget annat. På samma sätt som att Gregers Korvmoj kan ha som vision att bli den största korvkedjan i norden även om de mer realistiska målet är att kunna göra egen, kiosklagad, potatismos till mosbrickan...

Och som vision är det väl inget märkligt med helt öppna gränser? Det är ju det som varit en av visionerna som är grunden för EU.

Är öppna gränser rimligt i dagsläget? Nej, knappast. Är det något märkligt med visionen som sådan? Nej, inte alls.

-"En vision uttrycks oftast som ett framtida tillstånd som man vill uppnå, och behöver inte uppfylla formella krav på realism, tidsbundenhet eller mätbarhet"
http://sv.wikipedia.org/wiki/Vision

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n

Är inte miljöpartist men tar man lösryckta delar så luktar alla partiprogram illa. Alliansen har ju satt ett slutdatum för sjukdom vilket åtmindstånde jag tycker luktar mer unket. Ren lathet enligt mig, straffa alla så kommer vi åt fuskarna:va
Om man nu skall slita saker ur helheten så är det ett bra exempel.

Att MP har fått så bra siffror beror bara på att folk känner förtroende för deras politik inget annat.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
På vilket sätt är det dynga? Det är en vision, inget annat. På samma sätt som att Gregers Korvmoj kan ha som vision att bli den största korvkedjan i norden även om de mer realistiska målet är att kunna göra egen, kiosklagad, potatismos till mosbrickan...

Det må vara en vision men det är inget jag tycker man bör sträva efter med tanke på hur väl det fungerar idag.... inte alls.

Go du är som länkar till wiki:Bugar

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

Och som vision är det väl inget märkligt med helt öppna gränser? Det är ju det som varit en av visionerna som är grunden för EU.

Är öppna gränser rimligt i dagsläget? Nej, knappast. Är det något märkligt med visionen som sådan? Nej, inte alls.

-"En vision uttrycks oftast som ett framtida tillstånd som man vill uppnå, och behöver inte uppfylla formella krav på realism, tidsbundenhet eller mätbarhet"

http://sv.wikipedia.org/wiki/Vision

Man kan tycka att en vision är dynga..

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Det må vara en vision men det är inget jag tycker man bör sträva efter med tanke på hur väl det fungerar idag.... inte alls.

Men vad är det du inte förstår?! Det är en vision, en dröm och inget annat.

För att en vision skall gå att uppnå måste man först långsamt, steg för steg beta av alla de mål som gör en sådan vision möjlig.

Ett exempel skulle vara att eliminera alla religiösa konflikter( eller eliminera religionen)... Ett annat skulle vara att eliminera all fattigdom och svält eftersom öppna gränser knappast är möjligt innan dess.

.....som sagt, en vision kan vara "Fred på jorden och inga vapen"... En utopi, något orealistiskt men lika djävla fullt en rätt vacker om än naiv vision.

Man kan tycka att en vision är dynga..

Vad är det du tycker är dynga i tanken på att alla människor på jorden kan leva sida vid sida på alla andra på jorden utan att konflikter uppstår?! Det är ju t.ex en grundförutsättning för att "öppna gränser" ens skall kunna förvandlas från "vision" till "mål"....

Varför vill du bevara konflikter? Varför tycker du att krig är bättre än att drömma om fred?

Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Men vad är det du inte förstår?! Det är en vision, en dröm och inget annat.

Det är väldigt praktiskt för politiker att ha visioner. Till intet förpliktigande. Det är inte så länge sen ett brutet socialdemokratiskt vallöfte viftades undan med att vallöftet minsann bara var en vision och inget annat.:gnissla

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
.....som sagt, en vision kan vara "Fred på jorden och inga vapen"... En utopi, något orealistiskt men lika djävla fullt en rätt vacker om än naiv vision.

Vad är det du tycker är dynga i tanken på att alla människor på jorden kan leva sida vid sida på alla andra på jorden utan att konflikter uppstår?! Det är ju t.ex en grundförutsättning för att "öppna gränser" ens skall kunna förvandlas från "vision" till "mål"....

Varför vill du bevara konflikter? Varför tycker du att krig är bättre än att drömma om fred?

Du flummar vidare, jag är emot öppna gränser ja!
Jag anser att ett land ska kunna styras på sina egna villkor och då ska de kunna kontrollera vilka som bor där under deras villkor.
Alternativet är en global komprimiss där ingen är nöjd.

Jag är emot naiva flummiga politiker ja!
Du fetmarkerade fel del i din källa

En gräns betyder inte krig, de enda krigen på senare tid i europa har väl varit inbördeskrig pga att fel folk bott granne med fel folk? :va

Helt klart men det är visionen man tycker är dynga som visar om man är en skit eller inte:tummenupp

Och personangrepp i alla debatter visar att man rösta...

Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Du flummar vidare, jag är emot öppna gränser ja!
Jag anser att ett land ska kunna styras på sina egna villkor och då ska de kunna kontrollera vilka som bor där under deras villkor.
Alternativet är en global komprimiss där ingen är nöjd.

Jag är emot naiva flummiga politiker ja!
Du fetmarkerade fel del i din källa

En gräns betyder inte krig, de enda krigen på senare tid i europa har väl varit inbördeskrig pga att fel folk bott granne med fel folk? :va

Och personangrepp i alla debatter visar att man rösta...

På vad?

Och ett klargörande dom flesta krig som startats i europa genom historien har berott på att fel folk bott granne med fel folk!

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

...

Ja, och en förutsättning för att öppna gränser ens skall vara en möjlighet är ju att de faktorer som skapar konflikter är eliminerade. Naivt? Ja. Realistiskt inom överskådlig tid? Nej, så du kan sova lungt....

Jag förstår fortfarande inte hur någon kan tycka att det är en "läskig vision" eftersom den förutsätter "fred på jorden" och "ingen svält i världen" innan den ens kan bli aktuell....

Edit:
Äh, ska låta er hållas. jag förstår om det känns läskigt att tänka er fri rörlighet även om det skulle förutsätta att dagens problem inte längre existerade. Det måste ju vara som att försöka tänka sig en fjärde dimension eller förstå vad antimateria är....

Jag röstar ju inte ens på något av oppositionspartierna så ni kan få lyncha dem bäst ni vill även om det i mina ögon är lika skumt att bli så hatisk på vision som i mina ögon är lika naiv, orealistisk och utopisk som "fred på jorden"

Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Det var ett jävla tjat om visioner hit och dit. Håll käften allihopa! :mad:

Och vad PM:ar du mig för om visioner Korvgubbe? Var det för att jag gav ditt inlägg ett minus?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning