Det var inte alla poliser som kallade stenkastande invandrarungdomar för "apa jävel", det räckte med en för att skada kåren.
Det var inte alla Socialdemokrater som köpte toblerone, det räckte med en.
Det var inte alla moderater som fuskade med tv licencen, det var en hel bunt...
Det är sant, men det gör det ju inte mer rätt för det. Enskilda händelser är ju just enskilda händelser. Med just moderaterna så var det ju rätt så många procentuellt sett som sket i TV-avgiften då är det ju tydligt att moralen på den punkten är låg. Samtidigt så vill jag minnas att de hade i partiprogrammet att man skulle slopa tv-avgiften, så på ett sätt levde de ju enligt sin övertygelse.
Jag skiter väl i om riksdagsmän betalar tv-avgift eller ej, men en del verkar vara svagbegåvade om man kollar en del motioner och uttalanden. Det är väl möjligen en punkt där jag är tveksam till, om jag vill att riksdagsledamöter skall vara normalfördelade i intelligens, eller om man kanske kunde tycka att de helst skulle kunna visa sig ha bättre förmågor än medelsvensken.
Jag kan nog tycka att om man inte klarar av en gymnasieexamen kanske man inte ska fatta viktiga beslut rörande rikets framtid och säkerhet.
Men det är en hel del ren nöjesåkning bland oss, utan annat syfte än körningen i sig. Hade vi varit riktiga miljövänner så hade vi tagit bussen på gruppkörningar. Men det hade kanske blivit en smula trist.
Det är min fulla övertygelse att vi hojåkare åker mindre på charterresor än medelsvensken. Våra rekreationsvanor ger ju utsläpp i form av koldioxid, det är ju ett faktum. Vad gäller våra gruppkörningar är det utslaget på person och år rätt så marginellt, jämfört med vad man släpper ut med en resa till thailand eller USA. Skulle vara intressant att se siffror på dessa saker, om vi verkligen släpper ut mer koldioxid på "nöjeskontot" än medelsvensken?