Mordecaien
Can do!
En ung storfräsare som oförskräckt lägger upp sitt jobb och boende så att denne flyger ToR Sthlm-NY var vecka släpper ju ut mer CO2 på första veckan än vad jag gör på ett år med mina icke miljömärkta obsoleta hobbyfordon.
Det räcker med semesterresa ToR Thailand för att göra det.
Just storfräsare är ett märkligt släkte.
Norwegian hade ett direktflyg arlanda-warzawa nästan gratis (cirkus 400:- om jag inte missminner mig)
Men slipsnissarna flyger hellre 2timmar extra och mellanlandar i danmark för att få några futtiga poäng på sina kort (som inte norwegian är med på) vilket innebär att de fick lägga ner direktflyget
Men jag måste tyvärr hålla med ditt i ditt resonemang. Problemet är att jag älskar att bo på landet, vilket innebär pendling
Just nu går jag till skolan (2km) och tar bussen hem om jag inte måste ta bilen för att ta med något (pluggar på annan ort). Det jag tycker är en enorm uppoffring. Bussen innebär 8.5h av skrikande ungar, trasig radio, stinkande kärringar och trassel med packning och bussar.
Bilen tar ca 6h och är njutningsfullt vid jämförelse.
Men problemet är att pendla med buss till jobbet inte är möjligt. Det går i stort sett två bussar per dag här. En ut och en in. Problemet är att de ska täcka ett så himla stort område eftersom de är subventionerade att de tar sådana omvägar vilket i praktiken innebär att man i princip hinner hoppa av bussen och stämpla in, innan det är dags att hoppa på bussen hem.
Vilket är tragiskt. Självfallet skulle det vara bättre för miljön att bo närmre ett stort samhälle. Men hemmer är likCsom sista utposten för mig där jag slipper vara i närheten av folk.
:ego