marsianmejler
Sporthojsnörd
När jag skrevs in på Juridicum i Lund, hade jag såväl bil som MC. När jag tog examen hade jag kvar bilen. Hojen blev tyvärr för dyr. Skönt att inte vara så streamline faktiskt.
Det är väl klart att om kunskapen om transportsektorns miljöproblem varit lika kända 1970 som idag, så hade samhället sett annorlunda ut. Jag känner igen allt du säger, jobbade med miljöfrågor, bland annat global warming redan 1992 och större delen av 90-talet. Jag jävlas lite med dig. Men jag tänker inte sluta åka bil till jobbet och inte flytta närmare kontoret heller.
Edit: Quoten blev fel...
Du bodde i Lund och valde bort hojen framför bilen? Wow. Mina föräldrar har utan framgång försökt förmå mig att sälja min hoj (eller 'självmordsmaskinen')
inkl. att erbjuda mig en bil men jag har stålsatt mig, mest för jag inte skulle stå ut att ha bil i Lund. Funkar ju hela tiden förutom för nu i snökaoset och vid fetfrakt...
Du, det är inte lätt att veta. Skulle säga att 97% av SHare är mindre upplysta bensinvurmare som desperat klänger fast i alla 'bevis' för att klimatkrisen är bluff/fetöverdriven.
Tack och lov blev man ju akut medveten om oljans negativa effekt på Sveriges nationalekonomiska balans i och med att OPEC skruvade på kranen lite där på sjuttiotalet, och det är ju framför allt därför som det inte skenat iväg åt h-ete här.