Varför kör du hoj?

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
MT-09 2020
"Eller är det så att ingen annan i familjen har någon koppling till motorcykel/motorsport. Du bara ville ha en hoj ändå!"


Jag var en liten klutt i grekland, føre ljuddæmparnas tid.
Nær dom tuffa killarna utan hjælm kørde førbi på sina zxr så var utblåset precis i øronhøjd på mig, jag riktigt kænde hur inælvorna møblerades om nær dom kørde førbi. Sen dess har jag velat ha hoj.

Sen tillkom det med aneldningar, såsom fart och adrenalinkickar.
Så nu kør jag hoj før att jag inte ska hitta på værre dumheter før att få kickar.
Men det funkar inte alltid så bra ;)
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
föddes praktiskt taget på en motorcykel.. skulle inte förvåna mig om jag är gjord på en också..
När ja föddes körde min storebror i landslaget i speedway.. va svensk mästare.. samma med pappa.. han körde cross och speedway.. vann sm i speedway bak mot stenåldern nån gång.. =)

Mitt andra hem va Greby utanför mariestad där ja spenderade många timmar i depån som en liten spillevink bland alla hojjar och förare..


när ja va 3 år och skulle fylla 4 fick ja sveriges första importerade Yamaha PV50.. den va inte till salu igentligen men pappa betala bra så den fick jag och min lillebror.. slutade inte med crossen förän ja va 19.. där imellan va de lite moppe men tyckte med mitt 15:åriga förnuft att de borde vara helt legalt att ta crossen till skolan när ja fick köra moppe.. sagt å gjort.. styvfar polisen blev inte så nöjd.. slutade med kätting genom hojjen mellan träningarna..

MC har alltid funnits i familjen och i släkten på många sätt.. vi har det i blodet..

ja har haft 50cc, 80cc, 125cc, 250cc cross, en knattespeedway på 80cc, ett par mopeder och 2 tunga mc..

kan tilägga att mamma har inte alltid vart så nöjd med motorintresset.. men hon har fått stå ut alla timmar i bil till träning/tävling och alla timmar på akuten efter smärre missöden..

Hon är min hjälte =)

ska försöka allt ja kan för att vara en lika god förälder till min son, som för övrigt snart ska få en 50cc =)
ska bli lite större tycker hans mamma.. 15 månader är för ungt.. men när han fyller 2 så kommer han få en =)
 

ninsan

Envis som synden!
Gick med
15 May 2010
Ort
Bromma
Hoj
Sukka igen, sv650s -06
En tanke har välle alltid funnits, eftersom det är så sjukt coolt och sexigt... Och jag gillar att göra saker som folk inte tror att jag kan göra.
Inget mc-intresse i familjen alls, och första gången jag en ens åkte hoj var i år på en kollegas 990 SMR. Jag vart fast direkt, och letade upp all info om att ta kort, la om lånen på lägisen och köpte en ful liten hoj att övningsköra med. Första gången jag körde, trilla jag, men skam den som ger sig...
Fick en massa tips från jobbet då jag jobbade med mc-försäkringar, guld värt!
I augusti hade jag första lektionen på skolan, och knappt två månader senare fick jag kortet! :D

Jag kör för det är så jekla kul! Att gasa och riktig höra hur motorn vrålar! Alla kurviga vägar, alla rondeller (bor ju i Växjö), friheten, galet kul!

Jag ser framemot alla härliga dagar då man kan ta ut hojjen och bara köra, köra, köra... Men också på att testa igenom alla typer av hojjar. Så inom en snart framtid kommer det att stå sporthoj och nått annat kul i garaget :p
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Kommer inte ihåg. Det var så länge sedan jag började. Har jag inte alltid kört hoj......
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Varför en Hojj är bättre än en man

1. Motorcykeln arbetar inte över.
2. Din Motorcykel är så ren som du vill ha den.
3. Motorcykel har inte föräldrar eller ungar.
...4. Du kan dregla över killen som lagar din Motorcykel.
5. Din Motorcykel har alltid tid för dig.
6. Om du tycker att din Motorcykel är för liten kan du alltid skaffa en större.
7. Du kan testa hur många Motorcyklar som helst innan du skaffar din egen Motorcykel.
8. Motorcykeln käftar aldrig emot — du har alltid rätt.
9. Motorcykeln skryter inte om du skön du är som motorcyklist.
10. Motorcyklar bryr sig inte om utseendet.
11. Du behöver inte ge din Motorcykel komplimanger efter du har kört.
12. Motorcykeln fjärtar inte i sömnen.
13. AndrahandsMotorcyklar skryter inte om sina tidigare ägarinnor.
14. AndrahandsMotorcyklar söker inte upp sina tidigare ägarinnor då du åker på konferens i Stockholm.
15. En Motorcykel är aldrig ute med sina Motorcykelkompisar och kommer hem med en klurig klåda på sadeln.


1. Den har inga öron:D
2. Män vill oxå bli tvättade
3. Inte alla män heller faktiskt
4. :va men skippar du hojen är inte gubben kvar då?
5. Den har inga öron:D
6. Finns kirurger:tummenupp
7. Går att implementera på män oxå:tuttar
8. Den har inga öron:D
9. Den har ingen mun heller:banana
10. Det finns alkohol:dricka
11. Den har inga öron......men den hade nog sovit endå:brinnerup
12. ....den kan inte, stackarn....
13. Den hade ju ingen mun ju
14. Nej du tar ju med nycklarna ju
15. sadel=arsle :censored hmm bör inte forsätta här jag börjar bli jobbig
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag har ju far på sidan som åkt hoj. Grus är det som gäller för mig. Slingriga stigar är skojjigt. Och MASSA MASSA MASSA GEGG!!!!:tummenupp

Utmaningen är väll det som driver mig. Är inte ute så mycket då jag är rädd om den ena av mina två mini grisar och en har jag haft problem med.

Jaopp :banana
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
Fick en övningskörningslektion i 20-årspresent av en hojknutte på jobbet, tänkte skita i det för jag tyckte det va rätt töntigt med hoj men åkte ändå dit för att va artig mot kollegan.
Väl där fick jag åka runt på gillinge övningsbana med en gsf 750 och dra satan va det gick!!! mycket mer drag än opel-mantan :yoparty
Helgen efter drog jag till värmland för att köpa mig en hondadominator och körde den 365 dagar om året till (5 minuter) och från (3 timmar) jobbet.
Nu för tiden är det framför allt för att blåsa ut huvudet. har man 1000 grejjer i huvvet kan man dra ut en timme och det är som en reboot av hjärnan. det är ju helt tomt när man kör :). Eller bara för att få ett löjligt flin resten av dagen utan att förstå varför.
 

Gixxer_Affe

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2010
Ort
Åland/Jomala
Hoj
2000, Suzuki GSXR600
körde en tzr-50 -05 som 15 åring känslan av att ligga i kurvorna med något som iaf liknade en sporthoj var obeskrivlig , friheten man har med sig själv på bara 2 hjul utan nå äckelbalkar å ramskit runtom (bil) accerelation så klart :yoparty och dom underbara formerna i de flesta sporthojar samt ljudet går inte att undvika bli kär i :kär

livet börjar vid 200! :D
 

jetson

Guest
Barndomsdröm som man kunde uppfylla :)

Sen är sporthoj ungefär som cannabis i Sverige, alla (som inte testat) snackar en massa gojja om att man dör direkt osv, sen provar man det och märker att allt var skitsnack. Det var inte farligt, det var kul (ok sporthoj är farligt ibland) .

Tunga dagar är det också helt perfekt att kunna få sin adrenalinkick och rensa tankarna.
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Ja, vart ska man börja :va Intresset kom väl i princip så fort man kunde cykla utan stödhjul, eller, så fort man inte cyklade in i bilar, när man tog av stödhjulen. Farsan, som är ganska anti mc, gjorde bort sig och tog med en 80-kubershare hem till mig och mina äldre bröder, själv var jag knappa 5 bast. Självklart fick jag väldigt sällan köra den, för jag var ju minst. Men så fort jag hörde när bröderna körde, så lubba jag så fort benen bar, och ville glo. Men det fick jag inte heller, för jag var ju minst. Men jag gömde mig på de mest konstiga ställen, bara för att få titta lite. Även om jag såg äldsta brorsan vurpa och slå sig som faen, så ville jag bara köra, och visa att jag kunde. Så när jag var ensam hemma, så passade jag på att köra så mycket jag kunde. Men tyvärr så såldes den crossen, men mina bröder skaffade moppe. Dom fick jag ju heller aldrig köra, förstås. Så dom stal jag också så fort jag fick chansen. :yoparty Sen blev jag 12-13 och köpte en egen moppe, en MT-50 som var höjd, och hade 70 cc. Gick som skit, men jag tog mig fram. Men då skaffade den äldsta brorsan en cross igen, en trimmad Honda 125:a. Den fick jag pröva då och då, men det räckte inte, så den stal jag också så ofta jag kunde. Sen blev jag 16, och började övningsköra med bil. Då svalnade det lite med tvåhjulingar ett tag, tills en Suzuki RMX 250 -93 införskaffades för ca 6 år sedan. Köpte även en Suzuki Dr800 i samma veva. Då blossade intresset upp igen, och ett körkort skulle skaffas. Men det hade jag ej råd med, så jag har övningskört med en av bröderna till nu. Jag tröttnade på det, och sålde RMX:en och tog körkort, för ett par veckor sedan. Nu är intresset större än någonsin, och kommer alltid att brinna för att åka hoj. Frihet, känslan, smidigheten, gemenskapen mm mm.

Jisses, blev ju en mindre uppsats, det här. Hoppas att jag inte trökat ut er. :banana
 

hpnotiq-r6

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ja
För varje gång jag parkerar den i garaget efter en fartgenerös färd så känner jag mig lugn och tillfreds. Som om alla aggressioner flög ut genom springan i röven på skinnstället.

/T
 

PinkDeLux

DeLux
Gick med
14 Oct 2010
Ort
västerås
Hoj
2008, Yamaha FZ , 2004 KTM 450 EXC, Honda Stunt Fiddy
1. Den har inga öron:D
2. Män vill oxå bli tvättade
3. Inte alla män heller faktiskt
4. :va men skippar du hojen är inte gubben kvar då?
5. Den har inga öron:D
6. Finns kirurger:tummenupp
7. Går att implementera på män oxå:tuttar
8. Den har inga öron:D
9. Den har ingen mun heller:banana
10. Det finns alkohol:dricka
11. Den har inga öron......men den hade nog sovit endå:brinnerup
12. ....den kan inte, stackarn....
13. Den hade ju ingen mun ju
14. Nej du tar ju med nycklarna ju
15. sadel=arsle :censored hmm bör inte forsätta här jag börjar bli jobbig

Dog just.... ligger dubbelvikt av skratt.
Bra svar!! Men den egentliga frågan är väl om det ens är möjligt för en man att tillfredställa så mycket som en motorcykel kan!? :p
 

EriF89

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2010
Ort
Uppsala
Hoj
1999 hornet 600 + gammelkawan
Ingen annan i familjen har någon koppling till motorcykel/motorsport, inte någon nära bekant heller. Fick ett infall när jag satt och tittade på mina fonder och konstaterade att jag ville göra något av pengarna istället för att ha dem på banken där de inte skänker mig någon glädje.

Så jag fixade körkortstillstånd och så småningom en egen hoj att övningsköra på, tog kortet ett par månader senare. Ser fram emot våren och sommaren!
 

vallonen

Tomten kör Gixxer!
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Skåne
Hoj
BMW s1000rr
Man har ju alltid gillat fart! kan man då köpa en hoj under 200 tusen som är snabbare än en königgseg 0-250 så är det rätt coolt:D
 

CMA

Övning ger färdighet
Gick med
18 Jun 2009
Ort
Motala
Hoj
Suzuki SV1000S-2007 Suzuki sv1000s-04 (såld) Fireblade-98 (såld)
För varje gång jag parkerar den i garaget efter en fartgenerös färd så känner jag mig lugn och tillfreds. Som om alla aggressioner flög ut genom springan i röven på skinnstället.

/T

Håller allt med dig.... :tummenupp :banana
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Glömde en annan sak. Man kan träffa okända människor på en parkering och snacka hoj även om man har mc-världens motsvarighet till Volvo 740. Händer sällan när man kör bil.
 

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
Till skillnad mot vissa andra så har jag faktiskt ett liv.. Därför kör jag hoj! :tummenupp
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top