Varför kör du hoj?

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Ja varför gör du det? :hojbusa

Intresset, kom det ihop med första trampcykeln.
eller i tonåren. Eller påverkan i vuxen ålder?

Född med bensin i blodet, motorolja i lederna och lite 5/56 för att snabba upp reflexerna?

Var det farsan/morsan som i unga år körde hoj och gillade fart och fläkt? Hjälpte till att trimma moppen och var rådgivare vi första mc-köpet?

Eller är det så att ingen annan i familjen har någon koppling till motorcykel/motorsport. Du bara ville ha en hoj ändå!

Var det kompisarna på jobbet som skrävlade om frihetskänslan och övriga känslor som hojåkning ger?

Adrenalinpåverkan som blir ett gift som måste underhållas?

Nu körande chopper :hojharley för man kan byta identitet, jobb/fritid?

Ja: Varför kör du hoj! Vem eller vad fick dig att bli knutte/motorcyklist?

Toyman: Hade ingen moped. 17 år och en Silverpil. Körkort via Frivilliga Motorcykelkåren. Och en far/mor som gillade/hade motorcykel. Sedan har det bara rullat på utav farten. Några perioder har det varit vassa fordon på 4 hjul som dominerat. Nu återfallsknutte:tummenupp för tredje gången. Nu hoj sedan 1998.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag fick en Knatten elsvets i födelsedagspresent när jag fyllde 14 (-70)och sen var det klippt-:tummenupp

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
*såld*
Jag var tvungen att ha nå´t som killa i magen på somrarna när man inte kunde åka slalom... :tummenupp

Rick

The silver bullet since 1978
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
KTM 690 Enduro R -13
Har inte råd med någon typ Lamborghini och så fick jag aldrig någon Honda MT5:a när jag var 15.

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Moppe, 125'a och sen gick det av bara farten. Jag fick körkorten mot att jag inte började röka.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Trött på bilar var nog den större anledningen till själva beslutet sen insåg man hur mkt det finns att lära sig bakom styret.

Zeit

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2010
Hoj
Suzuki SV650S -06, Suzuki GSX 750 -03
Hade faktiskt inte en tanke på det förrän några polare på jobbet började peppa mig. Sen brukar jag följa "mordeth13"s vlog på tuben och tyckte det såg nice ut att köra runt på soldränkta vägar och upptäcka nytt. Det var väl de mest bidragande faktorerna, men utöver det så körde farsan hoj när jag var liten, och min faster var mc-polis en gång för länge sedan. Allt detta tillsammans fick mig tillräckligt sugen att testa på några lektioner...och sen var jag fast! :D

Nu tänker man inte på mycket annat på dagarna, går bara och väntar på att det ska bli säsong igen så man äntligen får ut och åka! :)

Så, jag kör hoj för just känslan att köra, att hitta roliga vägar med fin miljö. Antagligen rätt mycket cruiser som person, men inte riktigt för stilen på hojarna. Jag gillar utseendet på sporthojar, men tar det alltså gärna lugnt på vägarna. :tummenupp

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Ligger nog inbäddat i mig.
Har önskat mig radiostyrt flygplan och motorcykel sen jag kunde prata.

Ingen vet riktigt varför men det har bara varit så =)

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Hoj
Nada
Började med Cross när jag var liten men la av i våras. Suget efter 2hjul fanns ju dock kvar och då kändes väghoj som ett naturligt steg att ta. Ångrar mig inte en sekund, i alla lägen är det väl inte lika roligt och leksamt som att köra cross. Men med tanke på hur mycket tid man får på hojen nu mot vad det kostar och vad man spenderar i garaget så är det priceless!

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Alltid gillar fart och tekniska prylar. Har inte fått det av föräldrar eller nära bekanta. Säkert fått lite bensin i blodet av någon avlägsen släkting eller brevbäraren.

creare

Guest
Börja med att farsan hade en virago. Då fick jag själv upp ögonen för tvåhjulingar o fokuserade enbart på mopeder mellan 10-14 års ålder. Körde den jädra moppen från 15-19 års ålder sen nu i sommras efter ett
Break kändes det självklart för min egna del att skaffa mckort och en riktig tvåhjuling, iaf nästan. Så mc och 2 pac har min farsa bidragit med..

Önskar att fler vänner kunde inse hur jävla underbart det är att köra mc.

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Det är ju som att fråga en rullstolsbunden varför den kör rullstol.

För att jag måste helt enkelt :) (och för att mamma sa att jag inte fick :hihi)

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Har alltid velat köra moppe elr mc sen , har nog å göra att min farbror körde sj men jag fick inte av mina föräldrar,droppen va nog när jag å en kompis va utomlands å såg en tvär sexy brud sitta på bönpallen vi tänkte nog ,tar vi mc kortet kommer brudarna att flockas runt oss hahhahahha kan säga att det inte blev så hahhah

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Självhävdelse!
I alla fall i början... ville vara lite ball. Tog Lätt MC kort med FMCK. Hade dåligt med kulor så jag köpte en Zündapp KS125 när "alla andra" körde Yamaha RD125LC/DT. Insåg då att man inte var så ball... men det gjorde inget för det var ju så kul!

O.Larsson

SDK #4201
Gick med
16 Mar 2007
Hoj
Ducati 848
...för att det känns så rätt och man mår bra då...

började med cross vid 7-års ålder, sen moppe, sen 125:a och sen ett antal olika tyngre hojar. Kommer alltid ha en hoj oavsett om jag kör eller ej :yoparty

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin