Varför jag gillar sporthoj!
Prestandan, form, känslan utav syftet med cykeln tiillkomst.... RACING, körställning, vissa typer utav sporthojar är extreemt nära racing de gillar jag bättre, sporthoj med sponsor-design lyfter känslan till racingen ytterligare, LeMans, BolDor, IsleofMan, Daytona, Anderstorp osv. Slippa släpa extravikt, lite extra känsliga på gasen. Man känner sig lite Macho tyvär kan man väl alldrig utnyttja resurserna på gatan, men resan till målet va det nu vara månde är ändå det viktiga. Sporthoj med lite rejsdesign och ett häftigt skinnställ räcker för att jag ska njuta utav turen på min sporthoj. Bana i all ära, ska prova på detta i år, kanske är för gammal för det men något nyttigt kommer väl ut utav detta som gör en till en bättre motorcyklist i trafiken. Race-at har jag gjort i 25 år och finner det som tillhör racing på alla plan "livsberikande" nyttigt och lärorikt. Det var på fyra hjul och rakt fram. Så när mc-återfallet blev utav fanns det bara en option och det var läckra sporthojar. Fast jag gillar allt som rörpåsig! Ha det gott på er, mc-vänner utav alla de slag. Jag gillar Ducati ochså de är ju extreemt sportiga men syns inte så mycket här på denna sporthojsida! Finns inga dåliga sporthojar eller piloter bara lite sämre, bra eller lite bättre.
Om någon frågar mig vad jag har för hobby, svarar jag att jag blandannat är motorcyklist som gillar typ sporthoj vad det står för decal på tanken spelar för min del ingen roll om hojen andas racing... för då blir den vacker. En sporthoj är väl en hon?