Oj, vilka argument du kommer med!Nu får ni nog fundera en stund på vad ni skriver, det här är inte så enkelt, av 10 möjliga har ni nog bara 2 rätt en så länge
Nu får ni nog fundera en stund på vad ni skriver, det här är inte så enkelt, av 10 möjliga har ni nog bara 2 rätt en så länge
berätta då du allsmäktige allvetande människa vad som många då har fel på ??
Oj, vilka argument du kommer med!
Det känns ganska meningslöst att diskutera fysik med någon som inte ens har lärt sig att stava, men idag känner jag mig snäll. Kan du inte börja med att läsa igenom artikeln nedan och sedan förklara vilka koncept som är fel:
http://www.nrhsperformance.com/tech_power.shtml
Jo Daniel Dunn var jag och hälsade på för tre år sedan i Longmonth så honom känner jag personligen, bodde där i 6 dagar och kommer nog att åka dit igen i september för det är en underbar upplevelse där inte alltid teori och verklighet stämmer. det är inte alltid det är rätt bara för det står på internet Angående min stavning kommer jag från Ungern och har bara bott här i 6år utan att gå i skola så mina slarv fel får jag be om ursäkt för.
Vad stämde inte i artikeln..?
Nu får ni nog fundera en stund på vad ni skriver, det här är inte så enkelt, av 10 möjliga har ni nog bara 2 rätt en så länge
Tja, enligt powerman så måste det vara det här stycket:
"Let's apply this to the real world in a simple example. Roy Ricer has a 600cc inline 4 that makes 40 ft-lbs at 15000rpm. He's up against Billy Biker with a Buell making 80 ft-lbs at 6000 rpm. Who's going to win?
Billy Biker has TWICE as much torque as Roy Ricer. But Roy Ricer's bike is turning two and a half times as many rpm. That means he can gear his bike two and a half times deeper than Billy Biker and still have the same rear wheel speed. Well, if he can gear his bike two and a half times deeper, that multiplies his torque two and a half times more. Two and a half times 40 is 100, and that's gonna put Billy Biker's 80ft-lbs on the trailer. At the rear wheel, which is where it matters, Roy Ricer will have 25% more torque than Billy Biker when geared for the same rear wheel speed."
Nej nej det jag frågar är varför du åker sporthoj. Resterande är bara lite tankar jag hade... för att så ett frö till en diskusion och diskusion har det blivit så jag är nöjdFörstog att det var dit tråden var påväg.
Det du frågar är alltså mer om hur "värt" det är att åka sporthoj mot att åka andra "tråkigare", men billigare hojar..
Annars vore ett enkelt svar på frågan om varför man åker sporthoj?
- För att man kan (och vill).
Ngt o.t-tänkande, om varför jag kör r-hoj:Var i Gbg på mässan idag och kom då på mig själv att gå och fundera på varför jag igentligen kör sporthoj. För ärligt talat finns det många hojar på marknaden som är billigare i både inköp och försäkring, som dessutom är riktigt snygga och har pulver så det räcker.
Visst är det kul att ha en smått hysterisk sporthoj och i mitt tycke och smak är de snyggare än en nakenhoj. Men finns det igentligen något riktigt bra argument för en sådan som mig som väldigt sällan kör bana och som absolut inte gör med efekten ens i min R6:a att ha en sådan extrem hoj?
Eller ska man strunta helt i all rim och reson bara för att sporthojar är lite snyggare än andra hojar och ha en bara för att man kan, kosta vad det kosta vill med försäkring!
Vad tycker du/ni?
och varför kör du/ni Sporthoj?
Mvh Andrésen
Ngt o.t-tänkande, om varför jag kör r-hoj:
1. Nakna hojjar är mkt klumpigare i högre farter (all vind).....
2. Nakna hojjar ser gay ut
3. Nakna hojjar har ingen mening, för kåporna på en r-cykel drar knappast ner ditt tempo?
4. Nakna hojjar är ingen sport att försäkra...
5. Nakna hojjar uppmärksammas minst av kvinnor - ingen tjej vill dejta kille bara för att han åker en halv-naken hoj. På hojspråk översatt "killen med kåpor får ligga :flås)
---
Fördelen med r-hoj (oavsett ordning på svar..) i mitt tycke & varför jag kör "kåp-hojjar" är bl a: dom ser fräckare ut, dom fyller en funktion när man kör inspirerat...Men det handlar ju om fjädring/chassie/bromsar mm, det finns inga kåplösa hojarsom är gjorda för att gå fort på landsväg (om man inte bygger om dom tot..) Köper man en r-hoj idag, så får man en produkt som är gjord för att gå fort på bana eller slingerbult..
Tar man det ett steg länge, så blir det jävligt blåsigt att slanga med en sv1000 över 200 km/h - på en R1a känns det odramatiskt, men jävligt kul... all standard på en r-hoj = inbjuder så mkt mer glädje än vad en kåplös hoj kan drömma om...
Men kör man alltid lagligt & kristligt, så kan man lika gärna kör 125a yamaha virago eller något ploj. Då spelar inget roll alls? Meningslösa själar i mitt tycke, åker man 2-hjuligt så långsamt, så kan man lika gärna cykla...
För mig är hojjar = prestanda, sportig hantering etc...inget glidar-kör
Gör verkligen en sådan Audi 0-100km/h snabbare än 7 sek? Det enda jag kan se är att Audin har ett rejält övertag precis i startögonblicket på grund av 4wd. När det gäller vridmoment så skiljer det ju inte så mycket. Saaben har 350nm från 1900rpm. Om sedan Saaben har lite lägre utväxling än din Audi så kan den mycket väl generera mer vridmoment på hjulen än din Audi.
Man kommer till en gräns där det inte går att åka fortare med standardchassi oavsett effekt. På en sporthoj sätter den korta hjulbasen gränsen för hur fort man kan köra 0-100km/h.
Som med bilar med andra ord. Man måste ta bort skärmarna varje gång man vill se bilen.
Jag hittade 0-100km/h på 3.8 sek för TDM.
Roligt är det för att chassiet levererar mer.. En TDM gör inga fotpinnenedlägg i 150 på bulten annat än med en självmordskandidat i sadeln.
3,5 Jag kan omöjlgen se att en TDM skulle gå jämt med SuperDuken (som jag iofs krossar R6r med också) oavsett hur bra eller dåliga förarna är (förutsatt att det är samma på båda hojarna).
Fast jag kanske snubblar i tanken nu?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |