Varför kör ni gammalt scheisse?

Status
Ej öppen för fler svar.

PUKE SKYWALKER

RIDE EAT SLEEP REPEAT
Gick med
14 Sep 2008
Hoj
yamaha fz750, Harley davidson softail bygge
Nej, har faktiskt kört en 06:a och den kändes riktigt fin.
Det går ju faktiskt att provköra en polares hoj utan körkort :tummenupp

Kände hojen samma sak??tveksamt... VA FAAN!!! känslan mellan människa å maskin är så stor när det funkar så ålder spelar väl ingen roll på hoj eller åkdon! Där emot gör gamla ingridios på en pizza det!! Det gör mig trasig å besviken i både mage kropp å bajs å själ! Går hellre å köper en till gammal hoj å grejar med, än jag köper en ny pizza!!

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
En 400cc åttitalare utan kåpor är bra nybörjarhoj för en bagare. Vält med en r6 kåphoj å de blir dyrt å du för baka många pizzor kompis:yoparty

dre23

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Hoj
Ducati 1198s
Låt folk köra vad dom vill själv kör jag ingen ny hoj utan en 2007a som jag är mycket nöjd med har råd köpa en ny men till vilken nytta tror att 90% av dom som är på detta forum inte klarar utnyttja effekten som finns i en cbr 900 från 92 ens sen måste jag tillägga skönt att inte bo i stockholm helförsäkrar min r1 för 9500 kr om året och är 33 :)

PUKE SKYWALKER

RIDE EAT SLEEP REPEAT
Gick med
14 Sep 2008
Hoj
yamaha fz750, Harley davidson softail bygge
Låt folk köra vad dom vill själv kör jag ingen ny hoj utan en 2007a som jag är mycket nöjd med har råd köpa en ny men till vilken nytta tror att 90% av dom som är på detta forum inte klarar utnyttja effekten som finns i en cbr 900 från 92 ens sen måste jag tillägga skönt att inte bo i stockholm helförsäkrar min r1 för 9500 kr om året och är 33 :)

:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Ni missade nåt, snubben hade som sagt media market attityd, men saknade hoj eller nånting att ens hänvisa till.

Vi har redan krossat den här tråden, sluta väcka den hela tiden bara, killen fatar ändå inget.

Han är en mask.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ni missade nåt, snubben hade som sagt media market attityd, men saknade hoj eller nånting att ens hänvisa till.

Vi har redan krossat den här tråden, sluta väcka den hela tiden bara, killen fatar ändå inget.

Han är en mask.

Nu var det ju du som väckte den.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Att köra runt på en gammal sketen hoj man får skämmas över låter typ som att ha en ful flickvän ... Pinsamt! :va

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 900SS
Gamla hojar är kul... inte FÖR gamla men gärna hojar med en konstruktion som man kan förstå sig på, dvs utan insprutning och datorer och skit så man faktiskt kan lösa eventuella problem när man sitter fast ute i skogen... Fast å andra sidan kanske risken för oplanerade stopp minskar om man köper en nyare med insprutning och datorer och skit.

På nåt vis är det nån slags charm när man slår av på gasen inför en kurva och i utgången när man slår på igen så böööööööööhh tvekar det ordentligt innan det rycker till utav helvete. Inte så bra kanske men ändå charmigt. På nåt sätt...

Fast nästa hoj kanske blir en -02 eller -03 i alla fall.. Nån gång måste man väl våga sig in på 2000-talet på allvar...

zeki

Varför har ni repade knäpuckar ?
Gick med
20 Sep 2008
Hoj
2008 modell grön
Hhahha den här tråden är underbar, skön skratt varje morgon.

Skönt att se att bagarn hittat tillbaka till SH:banana:D

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
För ja e 16 o har nte råd med annat? Plus e ju ducati utseende farligt snyggt o miton e snabbaste 125an :)

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
no focking bike
Den enda gången jag kan tycka något är bättre från 80-talet och lite väl nytt om det är från 90-talet är när det ska jagas ny fru!!!

Tillbaka till det där med årsmodell på hojar.
Ni kommer alla gråta i vår när jag utrustats med körkort och som första hoj köper något i stil med RSV4 eller BMW bara för att jag har råd.
Det finns de som vill men inte kan och så finns det de som vill men inte får....ni kör 80- alternativt 90-talare.

It´s good to be me!!! :yoparty

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...