Vilken märklig tråd, här har vi två körkortslösa (medelålders? ) män, som båda köpt hoj en japan glidare & en 600cc. Var av glidaren är leden för att inte många nog hälsar på honom när han övningskör & 600cc`n ogillar att glidaren skriver på SH, samt känner sig kränkt över kritiken han fick (av bl.a. glidaren) då han sa sig köpt 2 par skinnställ, 2 par GoreTexställ + 2 par extra byxor Till saken hör att han startade en tråd där han bad om råd för att köpa en MC utrustning för 10K. Mycket märklig.
28 nyfyllda här
Nej det handlar inte om hälsandet.. Trådfrågan gick ut på att få svar på varför glidare var mindre omtyckta. Jag har ju ingen uppfattning om mc världen annat än det jag på 3 veckor nu läst till mig via nätet. Därför ville jag veta, vad är det med glidare som gör att de inte är omtyckta. Jag har själv alltid haft en fördom (som tydligen inte är en fördom) att alla glidare är 40+ gubbar som kör med skinnväst och grejer.
Så därför är det viktigt för mig, som blivande hojåkare att veta : Vad är det som gör att folk har emot glidare? Jag vill inte bidra till den faktorn t.ex.. Sen om folk hälsar eller inte hälsar kommer inte göra att jag lever 5 min mindre eller 5 min mer. Jag kommer hälsa på folk, sen vem som hälsar tillbaka får stå för dem. Jag är leds på "vi och dem" mentalitet. Vi möter sånt varje dag, jag är Libanes, du är svensk. Jag är kille, du är tjej. Äh, hojåkandet ska jag ha gemensamt med folk. Jag tänker med andra ord göra mitt yttersta för att inte anamma just "vi och dem"-tänket.
Edit: Och idag var första gången jag har kört min glidare ute på väg.. och det var riktigt skoj!