Varför ogillas glidarpersoner?

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Skara
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
Det betvivlar jag inte att du skulle. Jag tvivlar inte på att jag skulle förnedra dig på bana med en m3 e36 även om du satt i en m3 e92a men vad det har med samtalsämnet att göra förstår jag inte,

Jag har kört 40 mil på en motorcoykel och har redan fattat vad sportcykel är och vad glidarhoj aka kromsläde är.

.... behöver inte ens besvara såna här inlägg... Du kallar folk för idioter, "dummies" etc.. Om du anser att detta är ett sportforum och inget annat, fine so be it, men vänligen lämna nu min tråd ifred, dina inlägg är trista, elaka och allmänt otrevliga, det klarar jag mig rätt bra utan. Jalla shoof shoof.
 

mojja83

Guest
.... behöver inte ens besvara såna här inlägg... Du kallar folk för idioter, "dummies" etc.. Om du anser att detta är ett sportforum och inget annat, fine so be it, men vänligen lämna nu min tråd ifred, dina inlägg är trista, elaka och allmänt otrevliga, det klarar jag mig rätt bra utan. Jalla shoof shoof.

Har ej kallat någon idiot och inte heller dummies. Att jag skrev ihop lite enkelt skillnaden mellan hk och nm som en förklaring för dummies som inte förstår skillnaden var kanske ett slag under bältet. Men när vuxna människor inte förstår dom grundläggande skillnaderna mellan hk och nm blir man nästan mörkrädd.

Men någon som kallat en annan av medlemmarna på detta forum för idiot är ju du då jag startade min tråd om vilka skydd och kläder som behövde inköpas. Men detta kom det ju ganska snabbt fram till handlade om avundsjuka. Så jalla jalla regga dig på ett forum som passar kromslädar och 300 kg + hojar.
 

NenneR6

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2009
Ort
Tungelsta
Hoj
Yamaha R6 01
mojja83 hur orkar du lägga ner så mycket tid och själ i detta ämne.
bara att inse fakt.
Sporthoj är bara ett namn på en sajt som togs för ett flertal år sedan.
Vad sajten är idag är en helt annan sak. Som någon skrev så har sajten byt ägare.
Om det inte passar dig att det finns folk på sajten som kör glidare.
Så är det inte svårt för dig att undvika sajten.

Glidern Jag lovar att hälsa om vi möts på vägarna i sommar.
 

mojja83

Guest
Kommer även jag att hälsa. Men det är lite som att vara på sjön i en raggarbåt och förvänta sig att lakanstorkare blir hysteriska av åsynen på en själv.

Det blir lixom vad man gör det till!! Skål allesammans och glad påsk!!!
:fyllisar:fyllisar:fyllisar
 

mojja83

Guest
mojja83 hur orkar du lägga ner så mycket tid och själ i detta ämne.
bara att inse fakt.
Sporthoj är bara ett namn på en sajt som togs för ett flertal år sedan.
Vad sajten är idag är en helt annan sak. Som någon skrev så har sajten byt ägare.
Om det inte passar dig att det finns folk på sajten som kör glidare.
Så är det inte svårt för dig att undvika sajten.

Glidern Jag lovar att hälsa om vi möts på vägarna i sommar.

Att jag ens engagerar mig i denna tråd har att göra med att glider la sig i en trådstart jag gjorde på detta forum och hånade mig för att jag satsade ganska stort på detta med mc.

Så visst är jag långsint och hämnas tillbaka lite och jag tycker gott glider med sin kromsläde förtjänar det.
 

Mike-

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2011
Ort
Stockholm
Hoj
VFR 800
Glidarn och Mojja83:

Då ingen av er har MC-kort så vore det nog bättre om ni la er energi på att skaffa detta och bekymra er mindre om vem som vinkar till vem i trafiken, eller vem som snabbast kan inhandla 4 skinnställ innan man ens fått körkortstillståndet.

Känns som ni fokuserar på fel saker. Ut och åk och sluta spamma forumet med nonsens!
 

mojja83

Guest
Glidarn och Mojja83:

Då ingen av er har MC-kort så vore det nog bättre om ni la er energi på att skaffa detta och bekymra er mindre om vem som vinkar till vem i trafiken, eller vem som snabbast kan inhandla 4 skinnställ innan man ens fått körkortstillståndet.

Känns som ni fokuserar på fel saker. Ut och åk och sluta spamma forumet med nonsens!

Helt rätt!! Då jag redan bränt av 40 mil på en vecka är jag helt på din linje.. Imrogon blir det ytterligare 40 mil då jag bjuder min handledare på en resa till jönköping för att få kika på lite trevliga bilar och eventuellt hojar!! Skönt med ett fordrat allväderställ då!!!!:fyllisar:fyllisar:fyllisar:banana:banana:banana:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Normalt sett har jag inget emot någon speciell typ av MC förare men idag när jag tog årets första riktiga tur så mötte jag en filur på nån customhoj.

Jag tänkte högt för mig själv "Åh! En riktig frände som är ute och trotsar kylan! Han ska det hälsas på!". Jag sticker ut näven och hälsar, han bara tittar på mig och fortsätter.

Det kändes som att jag fått en käftsmäll. Jag började asgarva i hjälmen. Vilken stackare han måste ha varit. Bilister hälsade till och med på mig genom att tuta och vinka glatt men inte en annan motorcyklist? :3freak
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
hälsar på allt som hälsar på mig, men ser jag minsta misstanke på att denne glidarhoj knappast kommer lyfta ett finger gör jag inte heller det. hälsar hellre för sent än i onödan.. oavsett hoj osv.
 

Mike-

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2011
Ort
Stockholm
Hoj
VFR 800

mojja83

Guest

Läste den tidigare och tänkte för mig själv att man ska vara lycklig över att inte hållas med jänkare vad det gäller bil och mc, Sedan kom man på sig själv med att han över 700 hk i en jänkarbåt i garaget :))

Nej nu är det dags att regga sig på seglarn.se och fråga varför dom ogillar oss motorbåtsåkare. Kan det vara för att vi har helt olika livsfilofsi??
 

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
GIXER 1000
Vilken märklig tråd, här har vi två körkortslösa (medelålders? ) män, som båda köpt hoj en japan glidare & en 600cc. Var av glidaren är leden för att inte många nog hälsar på honom när han övningskör & att han därför känner sig ogillad. 600cc`n ogillar att glidaren skriver på SH, samt känner sig kränkt över kritiken han fick (av bl.a. glidaren) då han sa sig köpt 2 par skinnställ, 2 par GoreTexställ + 2 par extra byxor Till saken hör att han startade en tråd där han bad om råd för att köpa en MC utrustning för 10K. Mycket märklig.:va
 
Last edited:

mojja83

Guest
Vilken märklig tråd, här har vi två körkortslösa (medelålders? ) män, som båda köpt hoj en japan glidare & en 600cc. Var av glidaren är leden för att inte många nog hälsar på honom när han övningskör & 600cc`n ogillar att glidaren skriver på SH, samt känner sig kränkt över kritiken han fick (av bl.a. glidaren) då han sa sig köpt 2 par skinnställ, 2 par GoreTexställ + 2 par extra byxor Till saken hör att han startade en tråd där han bad om råd för att köpa en MC utrustning för 10K. Mycket märklig.:va


Jag klarade ändå av att hitta till rätt forum hoppas jag. Eller detta forum kanske ska döpas som SH= stor djävla reklampelare för alla mc intresserade?
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Och ja... visst är jag cool i min svarta allvädersställ och svarta hjälm med kommande mörka visir. Jag kör för att jag tycker det är skoj, och utseendet har en stor faktor hos mig.. Förstår därför inte på folk som klagar på att folk har viss typ av utseende på kläder etc. Man väljer ju det man trivs i..

Jag har en polare som resonerar precis som du och jag har lite svårt att fatta resonemanget egentligen. Om utseendet är viktigt, varför vill man se ut som man är på väg ur en 50-årskris trots att man, som i hans fall, inte ens fyllt 30?

Jag, liksom Aryey några sidor tidigare, väljer hoj efter vad som är mest praktiskt och ser därför glidare generellt som en ganska menlös grupp hojar (jo, jag har provkört, samtliga Suzuki och jag åker på alla HD:s roadshows för att se om de kommer med nåt som är kul att köra nån gång) för de fyller bara en funktion: utseende. Ett utseende som för mig då är starkt förknippat med män med praktisk bil, åldersnoja och en längtan efter nåt ur Easy Rider (då inte specifikt hojåkningen). Så jag kritiserar generellt inte ditt val av hoj, för gillar du den hojen ska du såklart köra den, men jag förstår inte riktigt motiven eftersom just glidare är så starkt förknippat med nåt som faktiskt inte alls är särskilt ballt för mig.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top