Varför ogillas glidarpersoner?

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
baby-cry.jpg

Sluta gråta nu, kamma till dig och kom in i matchen.

:pUnKt :fakta
 

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Ort
Ukraina och ibland Borås eller GBG
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
Vilken PMS mentalitet det har blivit här då. Läs vad som står om sporhoj. Hur många av dom besöken kör en sprothoj? dvs mc med helkåpa. Hälften av forumet handlar ju om andra hojjar, motard eller streetfighters, bobber och cafe byggen. Ska det stängas ner?

Drick mer PIVO och va glada istället, det blir snart mc väder igen.


Христос воскрес
 

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Ort
kristianstad
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Hmmm sporthoj är ett forum för alla som kär snabb motorcykel. Snabb motorcykel i min värld är iallafall super sport hojar byggda för banåka o.s.v.

Inte glidare och kromslädar.
Men cafe racers,motarder, streatfighters, nakenhojar ja alla hojar utan helkåpa är inte dem heller välkomna.? Antar jag med får ta en funderare då,jag kör ju trots allt nakenhoj:confused:

Edit: Sökte nyss på användare som kör KTM eller Hornet bara som ett exempel och det är ruskigt många. Antar forumen inte hade blivit så stort om man skulle följa "Reglerna" till punkt och pricka
 
Last edited:

mojja83

Guest
Vilken PMS mentalitet det har blivit här då. Läs vad som står om sporhoj. Hur många av dom besöken kör en sprothoj? dvs mc med helkåpa. Hälften av forumet handlar ju om andra hojjar, motard eller streetfighters, bobber och cafe byggen. Ska det stängas ner?

Drick mer PIVO och va glada istället, det blir snart mc väder igen.


Христос воскрес


Forumet behöver absolut inte stänga ner men man ska inte tillkalla djävulen när man är i kyrkan och man beställer inte en volvo hos bmw återförsäljaren.

Att man sedan kan köpa sig en begagnad volvo hos bmw återförsäljaren är en annan femma men man kan inte kräva att den samma ska tillhandahålla en volvo med en speciell motor elller utrustning,

Lika så ska man inte på ett forum för sporthojar ställa diverse krav eller tro att man ska bli struken medhårs när man inte faller in i forumets grunder.

Sporthoj = Apsnabb cykel som kostar multum att försäkra och kräver ett ex antal liv om året. Costum aka glidare!= att sitta i skinnsoffan hemma och enda skillnaden är att den rör på sig då man vrider på ett handtag.


ZIVIO och lasko pivo rockar hårdare än sarajevsko!!!!
 

mojja83

Guest
Men cafe racers,motarder, streatfighters, nakenhojar ja alla hojar utan helkåpa är inte dem heller välkomna.? Antar jag med får ta en funderare då,jag kör ju trots allt nakenhoj:confused:


Men allt du tar med i din text ovanför är ju sportigt och ger en adrenalin kick. En kromsläde är allt annat än sportigt alternativt upphetsande.
 

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Ort
Ukraina och ibland Borås eller GBG
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
Sant men måste det till en pms mentalitet för för att det inte är en sporthoj han kör just nu?

Apsnabb cykel är väl ändå inte en 600? Det finns ju glidarhojjar med en grymt vrid i som hänger med en plastraket rätt bra upp till 100km/h. Så var drar man gränsen för forummet? Ska man gå på storlek på motorn eller vad?
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Men allt du tar med i din text ovanför är ju sportigt och ger en adrenalin kick. En kromsläde är allt annat än sportigt alternativt upphetsande.

Jodå, prova att nästan smälla med en glidare så ska du få se på adrenalin. Jag ser jävligt sportig ut på min i Nike tischa och blåjeans och Adidasdojjor.
 

mojja83

Guest
Sant men måste det till en pms mentalitet för för att det inte är en sporthoj han kör just nu?

Apsnabb cykel är väl ändå inte en 600? Det finns ju glidarhojjar med en grymt vrid i som hänger med en plastraket rätt bra upp till 100km/h. Så var drar man gränsen för forummet? Ska man gå på storlek på motorn eller vad?



En 600 cc är allt annat än apsnabb för den inbitna men för en nybörjare som precis börjat med sitt a-kort är den väldigt mäktig och betäckningen RR gör att f-bolagen tycker den tillräckligt farlig för att man ska få en premie på 30k+ på en man som är 30 år trots att hojen knappt är värd 70 :(

Men jag anser mig själv ha börjat i rätt ända för att regga mig på detta forum och kunna växa in i det med förutsättningar som är grundpelare för det samma..

Zivio,skål :fyllisar
 
Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Där var någon som skrev att de skulle varit avundsjuka för att de inte kan köra sporthoj.

Fan va roligt de hade sett ut om min 60 åriga far bytar ut sin HD mot en R1 . Tänk till lite liksom..

Glidaråkarna brukar dessutom ha mycket mer gemensamma och trevligare träffar då jag fått köra deras rally ibland med just glidare när farsan jobbat och mamma vill med. De finns inget i deras körningar som gör en nervös för att idioten bak en ska köra på mig hela tiden :D

Men vi tycker olika.


Den där åldersnojan sitter ju bara i huvudet på dom som tror dom är gubbar och har fått för sig att dom måste köra glidarhoj.

Har sett ett antal 60 plussare rasta sina plasraketer friskt i både röd och vit grupp med Sydskånes.
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
En 600 cc är allt annat än apsnabb för den inbitna men för en nybörjare som precis börjat med sitt a-kort är den väldigt mäktig och betäckningen RR gör att f-bolagen tycker den tillräckligt farlig för att man ska få en premie på 30k+ på en man som är 30 år trots att hojen knappt är värd 70 :(

Men jag anser mig själv ha börjat i rätt ända för att regga mig på detta forum och kunna växa in i det med förutsättningar som är grundpelare för det samma..

Zivio,skål :fyllisar

Än en gång så är det inte hojen som kostar att reparera utan själva föraren, då skiljer det nog en del på RR och blysläde. :rolleyes:
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Men allt du tar med i din text ovanför är ju sportigt och ger en adrenalin kick. En kromsläde är allt annat än sportigt alternativt upphetsande.

Är man nyreggad, har färskt kort och kör en förvuxen moped borde man ta det liiiite lugnt med fördömandet av vad annat folk här på forumet väljer att åka med...:hej
 

mojja83

Guest
Än en gång så är det inte hojen som kostar att reparera utan själva föraren, då skiljer det nog en del på RR och blysläde. :rolleyes:

Fb betar inte en reparation av föraren det gör landstinget och dessa pengar betalar du via din inkomstdeklaration inte mc försäkring.

Att en rr är dyrare i försäkring har att göra med oddsen om du kommer vara en lönsam kund eller en kund som kommer kosta fb penga är högre.
 

mojja83

Guest
Är man nyreggad, har färskt kort och kör en förvuxen moped borde man ta det liiiite lugnt med fördömandet av vad annat folk här på forumet väljer att åka med...:hej

Skiter blankt i vad andra väljer att åka med. Men jag skulle inte förvänta mig att bli struken medhårs på fendern.se när jag åker runt i en donzi med dubbla v8or lika lite skulle jag förvänta mig att bara får posetiv respons på sporthoj om min första cykel hade varit en HD bad boy:fakta:fakta:hihi:fyllisar
 

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Ort
Ukraina och ibland Borås eller GBG
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
Sporthoj är forum för alla som kör snabb motorcykel. Vad är då snabb motorcykel? Är det över 100km/h när ingen vridstark glidare kommer åt oss eller räknas 0 till 100km/h ?
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Fb betar inte en reparation av föraren det gör landstinget och dessa pengar betalar du via din inkomstdeklaration inte mc försäkring.

Att en rr är dyrare i försäkring har att göra med oddsen om du kommer vara en lönsam kund eller en kund som kommer kosta fb penga är högre.

Nej men oftast ersättning för invaliditet och sådant och sedan ersätta eventuella skador på andra personer och fordon som drabbats.
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Lika så ska man inte på ett forum för sporthojar ställa diverse krav eller tro att man ska bli struken medhårs när man inte faller in i forumets grunder.

Sporthoj = Apsnabb cykel som kostar multum att försäkra och kräver ett ex antal liv om året. Costum aka glidare!= att sitta i skinnsoffan hemma och enda skillnaden är att den rör på sig då man vrider på ett handtag.

Du kanske har missat att sporthoj.com har bytt ägare, och nu är detta en site för alla typer av motorcyklar? Men du är ju medlem sedan 2012...så du borde inte ha så mycket med de tidigare reglerna att göra.

Ps. Jag är ganska säker på att jag skulle förnedra dig som tuff sporthojskille med en gammal Virago 535 -93 som toppar 150 km/h och har krom i överflöd om vi körde på en mysig landsväg ;)
 

mojja83

Guest
Yes men rehablitering bekostas av landstinget. Invaliditets ersättning utgår ifrån fb beroende på hur man själv är försäkrad men för att bli ordentligt ekonomiskt ersatt så ska man ha en livförsäkring som omfattar invaliditet och denna är inte standard i en vanlig mc försäkring,
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top