Varför ogillas glidarpersoner?

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
Hoho va ute och körde idag.. Va rätt många bilister/fotgängare som vinkade ivrigt... Tror nog att det kliar i fingrarna på dem :p

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tycker att de som åker glidare allt för ofta bara verkar ha köpt imagen. Och sedan spelar med i rollen av att vara en hårding trots att i princip hela bunten är soffpotatisar som viker ner sig vid minsta lilla motstånd oavsett område.

Bara glidare och flockar med GW ligger och blockerar vägen i miltals och bara en glidare kan visa lågfingret åt en när man efter 3 mil bakom dom äntligen kan köra om.

Sporthojskollektivet består ju iofs också till en stor del av folk posörer men tack och lov ingår det inte i sprthojsimagen att se ut bad to the bone.

Jag hälsar på de flesta tvåhjulingar och flinar bara för mig själv lite åt hårdingarna som är för hårda att hälsa.

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA
Jag hade en glidare under en kortare period *host* :) blev lite paff när det var fler sporthojar som hälsade än glidare ( kan bero på jag skippade fransar, vad vet jag ).

Personligen så hälsar jag på alla som kör hoj. Mc är ju ett intresse vi alla delar och jag dömer inte personer efter vilken mc dom kör! Jag tycker bara det är skrattretande när man hälsar och personen man möter inte gör detsamma för man inte kör en mc som anses passande. Upp med armen och hälsa för guds skull :hej Det tillhör vanligt folkvett i min bok i alla fall!

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
OK...Ingen "ogllas" för vad den kör för knarr. Problemet med "glidarfolket" är att de sitter där på sin dussinkromsläde och tror på fullt allvar att de är "coola" och "tuffa" ...De har sitt ansiktuttryck som om de bajsade i blöjan och de tror att de är så jävla annorlunda medan de faktiskt är ...bara superlika alla andra.

Köra en slö jävla oxe till MC är inte så mycket till konst heller, Den är slö, tung, trygg och det luktar "jag köper mig rebell image" om den...

Med det sagt tycker jag att vi alla är motorcyklister och har kärlek för livsfarliga fordon utsatta för a 4 hjulsmänniskor. Oavsett om vi kör high tech kolfiberraketer eller slöa kromoxar som brölar illa vid gaspådrag och är iomöjöiga att lägga i en kurva...bör vi ha en najs inställning mot varandra...

mojja83

Guest
Brukar hälsa på alla men har numera börjat tröttna på dessa "badass" glidare och väntar in deras hälsning innan min hand åker ut,

Men av en konstig anledning brukar dom flesta glidarna hälsa och gestikulera när dom blir om körda!!!!:D:D:D

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Varför vill du vara på SPorthoj.com om du kör en finlandsfärja i krom ?? Jag vill inte vara elak men et finns ju fett med forym för custom folket....

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Hoj
Varför vill du vara på SPorthoj.com om du kör en finlandsfärja i krom ?? Jag vill inte vara elak men et finns ju fett med forym för custom folket....

För att sporthoj är ett forum för alla med hoj och inte nödvändigtvis sporthojar... Vilken äcklig "vi och dem" mentalitet, inte för att vara elak men..

mojja83

Guest
Hmmm sporthoj är ett forum för alla som kär snabb motorcykel. Snabb motorcykel i min värld är iallafall super sport hojar byggda för banåka o.s.v.

Inte glidare och kromslädar. Men jag har haft fel innan så det skulle ju inte vara första gången!!

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Det finns ett ömsesidigt förakt mellan HD & Sporthojsåkare (Japanska i synnerhet). Jag har en HD kille i kvarteret, som är på mig om att jag ska köpa en "riktig" hoj & fimpa riskokaren.:dummer Jag brukar kontra med att jag inte är intresserad av en tvåhjulig amerikansk traktor med förkrigsteknik (första världskriget). Han är direkt oförskämd i denna fråga, men rätt vettig annars om vi undviker ämnet - val av hoj.

Sen är det som någon skrev att detta är ett sporthojsforum så därför får du de svar du reagerat på. Hade du ställt frågan på ett forum för HD & glidare hade svaren varit de motsatta

Har stött den anntityden..och grejen är att jag kör 3 st L twinnar och inte en ev de är är en riskokare...Det är intressant att du tar upp det för att det verkar om att HD / custom människorna är inte bara överviktiga utan också fulllt övertygade oma tt deras trista, primitiva oxar till hoj är det som gäller,,,De är nog rätt skraja för att testa vad riktig hojåkning är...kanske på bana eller på tid på en snäv väg...samtidigt som de vill verka badass..innerst inne vet de att de inte har bollar ;) så e köper en 2 hjulig trygg hjulstol

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
det finns ju många som har både glidare o sporthoj i det här forumet med... han kankse har planer på skaffa sig en sporthoj med. läste i nåt inlägg att han hadde lite planer på även provköra sporthojjar.... va lite sjysta nu han e ju ny.. inte mycket erfarenhet o e fortfarande på prova på grejer.. ge lite tips istället. sen kan jag ju förstå att många blir sugna o komma med sånna kommentarer:) det e ju endå en sporthoj sida:tummenupp

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
För att sporthoj är ett forum för alla med hoj och inte nödvändigtvis sporthojar... Vilken äcklig "vi och dem" mentalitet, inte för att vara elak men..

Whatever mannen, men för mig är sporthoj.com för folk som kör ...just sporthoj...Kanske kan det vara på annat sätt men så tolkar jag det.

Dem och vi ? Ok..det är ju så, VI kör...NI åker... ;)

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
det finns ju många som har både glidare o sporthoj i det här forumet med... han kankse har planer på skaffa sig en sporthoj med. läste i nåt inlägg att han hadde lite planer på även provköra sporthojjar.... va lite sjysta nu han e ju ny.. inte mycket erfarenhet o e fortfarande på prova på grejer.. ge lite tips istället. sen kan jag ju förstå att många blir sugna o komma med sånna kommentarer:) det e ju endå en sporthoj sida:tummenupp

Helt ärligt då...men varför ge sig in på ett sporthojsforum om man är ny och dessutom ...kör en kromsläde ? Det är som att be om skit ;) inte fan vet jag...

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Helt ärligt då...men varför ge sig in på ett sporthojsforum om man är ny och dessutom ...kör en kromsläde ? Det är som att be om skit ;) inte fan vet jag...

han e ute efter kamratskap hoj vänner etc etc precis samma anledning som vi andra. jag har vänner som kör så kallade kromslädar som jag brukar åka ut me o glida me min sporthoj:tummenupp det måste inte alltid gå fort:yoparty inte alla glidare som är för tuffa för att hälsa... här har vi en glidare som inte är det ja då vill vi att han ska bli det?? ja förmodligen kommer han väl bli det efter detta. Mitt råd skulle väl va att hitta en annan sida för glidare o bli medlem där... då kommer han ju absolut bli som alla andra glidare:huvet

mojja83

Guest

För att man kanske inte vet vilket ben man vill stå på. Är oxå ny reggad för kanske en vecka sen och bestämde mig för att köpa cykel för 2 veckorsen. Men inte fan köpte jag mig en sporthoj och reggade mig på HD.COM och frågade folket där vart föraktet till sportcykel kommer ifrån:7peta:7peta

Men absolut klart man kan vara medlem lite varstans men dumma frågor besvaras med dumma svar.

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Hoj
För att man kanske inte vet vilket ben man vill stå på. Är oxå ny reggad för kanske en vecka sen och bestämde mig för att köpa cykel för 2 veckorsen. Men inte fan köpte jag mig en sporthoj och reggade mig på HD.COM och frågade folket där vart föraktet till sportcykel kommer ifrån:7peta:7peta

Men absolut klart man kan vara medlem lite varstans men dumma frågor besvaras med dumma svar.

Din liknelse är rätt långsökt. Jag reggade mig på sporthoj inte för att jag vill ha eller har en sporthoj utan för att det var ett hojforum, lika mcket som jag reggade mig på suzuki forumet, hojen.nu, bike.com, svmc och min cykels specifika forum. För att få en helhets bild av allt. Och Sporthoj.com är det aktivaste forum, ämnena här rör bågar överlag, alla handlar inte nödvändigtvis om just sporthojar. Sen spelar det väl ingen roll om det är ett sportforum, min fråga varför man har sånt agg mot glidare är ett försök att förstå just vad det är med glidare som inte är omtyckt. Så att du tycker att det är en dum fråga så är det rätt skrattretande.

Att köpa en sport och regga sig på HD är lite långsökt då HD forum riktar sig just till HDs. Sporthoj.com är det mycket sporthojar men rent generellt riktar den sig för alla hojtyper vilket man kan tyda här:

"Sporthoj.com är Sveriges största MC-sajt med i snitt 46 000 unika besökare per vecka, Och över 160 000 unika besökare per månad! Sporthoj.com är en av de få MC-sajter i Sverige som har besökssiffrorna kontrollerade av KIA-index (www.kiaindex.net)" (http://www.sporthoj.com/kontakt.php)

Så gör om, gör rätt.. snälla.

Last edited:

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Äh, fan. Ena gången äger man en sporthoj nästa en grusbuse och sedan en glidare, eller alla på en gång. Verkar efterblivet att skifta forum hela tiden för det. Själv har jag just nu flera, bla en glidare. Ska då jag fimpa detta forum, eller stanna kvar? Kanske ska jag räkna hur många mil jag kör med varje knarr och välja forum efter vilken jag i år kör mest med? BAH!

mojja83

Guest
Din liknelse är rätt långsökt. Jag reggade mig på sporthoj inte för att jag vill ha eller har en sporthoj utan för att det var ett hojforum, lika mcket som jag reggade mig på suzuki forumet, hojen.nu, bike.com, svmc och min cykels specifika forum. För att få en helhets bild av allt. Och Sporthoj.com är det aktivaste forum, ämnena här rör bågar överlag, alla handlar inte nödvändigtvis om just sporthojar. Sen spelar det väl ingen roll om det är ett sportforum, min fråga varför man har sånt agg mot glidare är ett försök att förstå just vad det är med glidare som inte är omtyckt. Så att du tycker att det är en dum fråga så är det rätt skrattretande.

Att köpa en sport och regga sig på HD är lite långsökt då HD forum riktar sig just till HDs. Sporthoj.com är det mycket sporthojar men rent generellt riktar den sig för alla hojtyper vilket man kan tyda här:

"Sporthoj.com är Sveriges största MC-sajt med i snitt 46 000 unika besökare per vecka, Och över 160 000 unika besökare per månad! Sporthoj.com är en av de få MC-sajter i Sverige som har besökssiffrorna kontrollerade av KIA-index (www.kiaindex.net)" (http://www.sporthoj.com/kontakt.php)

Så gör om, gör rätt.. snälla.

Du läser text som som djävulen läser bilbeln.

Skriv sporthoj på google så kommer du träffas av denna text: Sporthoj.com - Forum för alla som kör snabb motorcykel-

Och åter igen nej en kromsläde är varken en sporthoj eller en snabb motorcykel så detta forum är inte för din typ av motorcykel, Men med det sagt så är det inte jag som bestämmer om du är välkommen eller inte men man ska inte förvänta sig att bli struken medhårs när man inte är med sina jämnlikar.

Hade jag reggat mig på krom och jänk forumet hade jag inte räknat med att bli glatt välkommen heller lika lite som autopower gillar min xc60 och jag rullar delar mitt intresse för min m3 e46 cabbe och sporthoj intresserar sig av min donzi.

Så gör om gör rätt på dig själv:fyllisar

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Ok...glidarfolket ser skitnödig ut ok ? Så enkelt är det...gillar ni inte bemötandet ??? Skafaf en MC iställe för en vidrig jävla buss..sorry men jag kan inte hitta något alls kul o fint me kromsläde :( annat än att de som kör den ser ut soom de bajsade i sin byxa...de är så måna om att se tuffa ut att de ser. På min lilla HYM 1100s drar jag dessa "rebeller" på varenda ljus, då snackar jag inte ens min 1098 eller SF med QS...och där sitter de...med minen av en kattsom skiter i öknen ch tror å FULLT allvar att de är ANNORLUNDA :(

Custom folk måste ändra sin attityd så enkelt är det....kör man en jävla patetiusk buss ska man fan inte se ut i ansiktet som om m,an kört en hoj !

Last edited:

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Har stött den anntityden..och grejen är att jag kör 3 st L twinnar och inte en ev de är är en riskokare...Det är intressant att du tar upp det för att det verkar om att HD / custom människorna är inte bara överviktiga utan också fulllt övertygade oma tt deras trista, primitiva oxar till hoj är det som gäller,,,De är nog rätt skraja för att testa vad riktig hojåkning är...kanske på bana eller på tid på en snäv väg...samtidigt som de vill verka badass..innerst inne vet de att de inte har bollar ;) så e köper en 2 hjulig trygg hjulstol

Det är ju inte alla som anser att "riktig hojåkning" innebär att man måste kapa millisekunder på bana heller. :rolleyes:

edit: Men för övrigt så är glidarfolk ibland jävligt skitnödiga och har dryga kommentarer om "tjejhojar" så fort det är mindre än 1400cc och delar inte faller av om man inte har stark Loctite.

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...