GuessWho
Ny medlem
Ett exempel: Kör på gamla Södertäljevägen den från Botkyrka, då jag kommer ifatt en kolonn med 10-15 HD killar i väst med tryck på ryggen. De kör 50 km/h på en 70 väg. De ligger i en 2, 1 & 2 formation & fyller ut hela väghalvan. När jag lägger mig straxt bakom till vänster om den sista hojen för att köra om svänger han ut & lägger sig på mittlinjen för att förhindra omkörningen, så jag avbryter & väntar in nästa raka. När jag gör mitt nästa försök trycker de ut mig i mötande fil så jag ger järnet & hinner förbi innan mötande bil med en hårsmån.
Vad gör HD killarna jo de blinkar med helljusen & gör obscena gester - min fråga är varför det, har jag brutit mot någon oskriven lag som säger att det är förbjudet att köra om en HD kolonn som dessutom fiskör 20 km/h under rådande hastighet - eller har jag missat något. Ska väl i ärlighetens namn säga att det var en engångsföreteelse.
Jäkla 2-hjuliga(?) bilister! Tröga jantelagsryttare. Om inte vi kan ska ingen annan heller kunna.
De led nog av mindervärdeskomplex och var överkompenserande sittkissare allihopa.
Jag brukar hälsa på de flesta
Tror det är svårt att generalsera här...du har nog haft otur vilka du mött. Jag tror antingen så hälsar man eller inte, jag skulle inte "dömma" ut mc modell iaf, o fy fan vad dum jag skulle känna mig om någon skulle hälsa och man inte gör det tillbaka...det har hänt enstaka gång man mött någon på motorvägen där man inte hunnit hälsa för mc varit dold av bil så man ryckt upp handen för sent.
...förutom på motorväg. Är det motorväg med 2 (eller fler) filer i vardera riktning, där det kanske dessutom är någon meter mellan de vänstra filerna i vardera riktning brukar jag inte hälsa.
Eller om man kör i stan och det är i rusningstrafik och man har fullt upp med att hålla koll på alla som håller på att meja ner allt som har lägre fordonsvikt än de själva.