Som med allt finns det bra & dåliga i alla läger, återfallsknuttarna som köper en glidare har jag inget problem med men de som leker Outlaw & vill verka lite farliga har jag svårt för. Ett exempel: Kör på gamla Södertäljevägen den från Botkyrka, då jag kommer ifatt en kolonn med 10-15 HD killar i väst med tryck på ryggen. De kör 50 km/h på en 70 väg. De ligger i en 2, 1 & 2 formation & fyller ut hela väghalvan. När jag lägger mig straxt bakom till vänster om den sista hojen för att köra om svänger han ut & lägger sig på mittlinjen för att förhindra omkörningen, så jag avbryter & väntar in nästa raka. När jag gör mitt nästa försök trycker de ut mig i mötande fil så jag ger järnet & hinner förbi innan mötande bil med en hårsmån.
Vad gör HD killarna jo de blinkar med helljusen & gör obscena gester - min fråga är varför det, har jag brutit mot någon oskriven lag som säger att det är förbjudet att köra om en HD kolonn som dessutom fiskör 20 km/h under rådande hastighet - eller har jag missat något. Ska väl i ärlighetens namn säga att det var en engångsföreteelse.
Sen har jag mött några HD killar med raka rör som fört ett jävla liv, som velat rejsa men de hänger bara med till 130-140 km/h sedan kroknar de. Tydligen bra bottendrag/vridmoment i hojarna men ingen toppfart, den där kicken som kommer efter 10-12 000 varv på en sporthoj. Men det var ett sidospår.
Men jag är inte långsint ska hälsa på glidare utan väst med tryck.