Varför ogillas glidarpersoner?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Detta gäller ju i precis lika hög grad för sporthojsåkare! :död

Jo, dom slänger ju på PS3 och titanrör utan att bänka och justera till kurvorna, inte för att dom behöver mer effekt,, utan för att man ska ha dom tillbehören.

Sen finns det ju dom som "bänkar" sin hoj utan att justera, för alla vet ju att en "bänkad" hoj går bättre :rofl
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Haha. Fick en underbar läsning.. Okej, jag ska ta en bild alternativt filma när jag åker.. Så ni "känner igen mig" och därför tvingas hälsa. Jag är ju trots all medlem här.. Så lite gemenskap har vi allt :D

Fixa en SH-Tröja :fakta

Och ja... visst är jag cool i min svarta allvädersställ och svarta hjälm med kommande mörka visir.

Kom ihåg att inte ha flip-flop-hjälm bara, folk kan få Hamrén-vibbar. :D:yoparty
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Nåt jag reflekterat över när jag är ute och kör på de skönaste och kurvigaste favoritvägarna är att jag mest möter gliders, touring och äventyrshojar. Jag hälsar på alla hojkategorier och för det mesta får jag en hälsning tillbaka.

Men sportisarna då? Jo dom brukar man ju för det mesta se när man fraktar arslet i bilen på motorvägen. :3freak:hihi
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Hälsar på allt å alla, t.om muppefuckon... :tummenupp
 

Lx3

Hojtjuvs hatare
Gick med
27 Oct 2005
Ort
Skogen...
Hoj
RMZ 250-13, TDM 850-98
Jag har svårt att känna någon samhörighet med glidarpiloter helt enkelt därför att dom flesta av dom kör hoj av helt andra anledingar än jag själv. Det handlar som någon skrev mer om att äga hoj än att köra. "Grannen köpte glidare med massor av örnar, fransar och live to ride emblem så då måste jag också ha en så jag kan följa med och dricka kaffe på söndagarna.."

Att många av dom sen gör allt i sin makt för att visuellt efterapa en outlawkultur som en gång i tiden startade bl.a som en revolt mot just det dom själva står för när dom inte sitter på hojen ( radhus, volvo, leva i ekorrhjulet o.s.v.) gör ju det hela än mer skrattretande..

Nu generaliserar jag ju givetvis ganska hårt. Tror också att allt det här är påväg att förändras i takt med att många av radhusrebellerna går vidare till husbilar och överrenoverade jänkare och många yngre (som TS få vi väl anta) ser glidare som en billig och bekväm väg till avkopplande hojåkning.

Så jag hälsar iaf!:tummenupp
 

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
GIXER 1000
Som med allt finns det bra & dåliga i alla läger, återfallsknuttarna som köper en glidare har jag inget problem med men de som leker Outlaw & vill verka lite farliga har jag svårt för. Ett exempel: Kör på gamla Södertäljevägen den från Botkyrka, då jag kommer ifatt en kolonn med 10-15 HD killar i väst med tryck på ryggen. De kör 50 km/h på en 70 väg. De ligger i en 2, 1 & 2 formation & fyller ut hela väghalvan. När jag lägger mig straxt bakom till vänster om den sista hojen för att köra om svänger han ut & lägger sig på mittlinjen för att förhindra omkörningen, så jag avbryter & väntar in nästa raka. När jag gör mitt nästa försök trycker de ut mig i mötande fil så jag ger järnet & hinner förbi innan mötande bil med en hårsmån.
Vad gör HD killarna jo de blinkar med helljusen & gör obscena gester - min fråga är varför det, har jag brutit mot någon oskriven lag som säger att det är förbjudet att köra om en HD kolonn som dessutom fiskör 20 km/h under rådande hastighet - eller har jag missat något. Ska väl i ärlighetens namn säga att det var en engångsföreteelse.
Sen har jag mött några HD killar med raka rör som fört ett jävla liv, som velat rejsa men de hänger bara med till 130-140 km/h sedan kroknar de. Tydligen bra bottendrag/vridmoment i hojarna men ingen toppfart, den där kicken som kommer efter 10-12 000 varv på en sporthoj. Men det var ett sidospår.
Men jag är inte långsint ska hälsa på glidare utan väst med tryck.
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Av nån anledning är dom väldigt trevliga på fiket eller vid korvmojjen. :va
 

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Ort
kristianstad
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Motfråga: Varför gillar ingen killen i skolan som ser ner på alla, kritiserar ditt val och tycker själv han är så jävla bra:huvet
 
Last edited:

tkdrille

Guest
Där var någon som skrev att de skulle varit avundsjuka för att de inte kan köra sporthoj.

Fan va roligt de hade sett ut om min 60 åriga far bytar ut sin HD mot en R1 . Tänk till lite liksom..

Glidaråkarna brukar dessutom ha mycket mer gemensamma och trevligare träffar då jag fått köra deras rally ibland med just glidare när farsan jobbat och mamma vill med. De finns inget i deras körningar som gör en nervös för att idioten bak en ska köra på mig hela tiden :D

Men vi tycker olika.
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Varför hälsa överhuvudtaget? Hur många hälsar på främlingar på stan?
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Jag tror det handlar lite om var man är i livet. Själv börjar jag få ont i kroppen av sporthojar, farten lockar inte lika mycket längre som den gjorde förut. Jag kör betydligt saktare nu än för ett par år sedan. Jag kommer med största sannolikhet gå över till custom inom snar framtid, eftersom jag inte vill sluta köra hoj bara för att jag blir äldre. Jag har kört hoj sen -81och ägt många snabba hojar, men det känns som jag gjort mitt inom det segmentet.
Däremot så har jag svårt att se mig själv i fransjacka:)
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Varför hälsa överhuvudtaget? Hur många hälsar på främlingar på stan?

Jag hälsade på Linda Lampenius en gång. Kände igen henne och trodde väl att det var en gammal klasskamrat eller liknande. Hon hälsade glatt tillbaka. Snacka om att känna sig dum när det gick upp för mig vem det var :rolleyes:
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
De flesta som skrivit i tråden har regdatum 2008+
Bara en iakttagelse.

Tidigare var bike-forumet en naturlig delare men det skulle lika gärna kunna vara statisk HTML idag.

För min del är det skit samma, sporthoj för mig är ett entusiastforum där själva hojen står i centrum.

Dragracing med hd är ok intresse för mig.
Blingbling på japanglidare också.

Fast textilställ i över sexton grader... Där går väl ändå gränsen?
 
Last edited:

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
GIXER 1000
De flesta som skrivit i tråden har regdatum 2008+
Bara en iakttagelse.

Tidigare var bike-forumet en naturlig delare men det skulle lika gärna kunna vara statisk HTML idag.

För min del är det skit samma, sporthoj för mig är ett entusiastforum där själva hojen står i centrum.

Dragracing med hd är ok intresse för mig.
Blingbling på japanglidare också.

Fast textilställ i över sexton grader... Där går väl ändå gränsen?

"De flesta som skrivit i tråden har regdatum 2008+" - Ja, och ?
"Tidigare var bike-forumet en naturlig delare men det skulle lika gärna kunna vara statisk HTML idag." - Förstår inte vad du menar.
Du måste kör en R1á eller hur?
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
"De flesta som skrivit i tråden har regdatum 2008+" - Ja, och ?
"Tidigare var bike-forumet en naturlig delare men det skulle lika gärna kunna vara statisk HTML idag." - Förstår inte vad du menar.
Du måste kör en R1á eller hur?

Jag menar inte mycket mer än att frågan återkommer då och då.
Enligt sagorna betyder hälsningen att det inte finns någon poliskontroll bakom dig och den infon kanske man inte alltid vill delge andra?

Menar också att bikeforat var mer allmänorienterat men dog sotdöden när de bytte publiceringssystem. Många här var ganska aktiva på båda forumen när det begav sig.
Där handlade mycket om fika, touring med mera. Här har alltid varit mer om sådant tingvall inte gillar.

R1:an är nyköpt så det är en definitionsfråga, jag har bara hunnit med tolv mil. Före den åkte jag fazer1000. Frugan åker dragstar.
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Jag menar inte mycket mer än att frågan återkommer då och då.
Enligt sagorna betyder hälsningen att det inte finns någon paoliskontroll bakom dig och den infon kanske man inte alltid vill delge andra?

Menar också att bikeforat var mer allmänorienterat men dog sotdöden när de bytte publiceringssystem. Många här var ganska aktiva på båda forumen när det begav sig.
Där handlade mycket om fika, touring med mera. Här har alltid varit mer om sådant tingvall inte gillar.

R1:an är nyköpt så det är en definitionsfråga, jag har bara hunnit med tolv mil. Före den åkte jag fazer1000. Frugan åker dragstar.


Det där med regdatum är ju helt ointressant egentligen, ägnar man lite tid på att gå igenom inlägg från förr så är det samma som nu, lite mer kukmätning förr kanske.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Det där med regdatum är ju helt ointressant egentligen, ägnar man lite tid på att gå igenom inlägg från förr så är det samma som nu, lite mer kukmätning förr kanske.

Mycket mer mätning förr, trenden verkar mer gå mot byggtrådar, gpbevakning och racehets.
Bra tycker jag. Brassa-helvetettrådar är tröttsamma.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag tror det handlar lite om var man är i livet. Själv börjar jag få ont i kroppen av sporthojar, farten lockar inte lika mycket längre som den gjorde förut. Jag kör betydligt saktare nu än för ett par år sedan. Jag kommer med största sannolikhet gå över till custom inom snar framtid, eftersom jag inte vill sluta köra hoj bara för att jag blir äldre. Jag har kört hoj sen -81och ägt många snabba hojar, men det känns som jag gjort mitt inom det segmentet.
Däremot så har jag svårt att se mig själv i fransjacka:)

Jag får ont i kroppen av glidare.
Du har ju redan en Z1000, vilken jag har för mig har en bekväm körställning.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top