Varför ogillas glidarpersoner?

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jag hälsar på alla hojåkare, ibland har jag t om misstagit moppar för mc och hälsat;) är det några som är dåliga på att hälsa så är det customfolk, brukar hälsa men tänka för mig själv när man nochaleras" Slipp då din sura jävel..";)

Jag anser hojåkare som hojåkare, om det så är en mc scoter eller stor Harley Davidsson, jag hälsar på de som står vid mc kanten med, och jag drar mig inte för att hälsa eller småprata med förare vid macken heller.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Skitnödig svartklädd lädermupp på HD hälsar aldrig tillbaka då de är för coola för det.

När jag körde KTM hälsade aldrig sporthojsåkare men customnissar.
När jag kör gixxern hälsar färre customnissar men alla sporthojjisar.
När jag njuter av 400cc 30hästar GSX så hälsar alla customnissar men få motarder eller sporthojjisar.

Diskriminering aj tell yah! :mad:
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Skitnödig svartklädd lädermupp på HD hälsar aldrig tillbaka då de är för coola för det.

När jag körde KTM hälsade aldrig sporthojsåkare men customnissar.
När jag kör gixxern hälsar färre customnissar men alla sporthojjisar.
När jag njuter av 400cc 30hästar GSX så hälsar alla customnissar men få motarder eller sporthojjisar.

Diskriminering aj tell yah! :mad:

Tror det är svårt att generalsera här...du har nog haft otur vilka du mött. Jag tror antingen så hälsar man eller inte, jag skulle inte "dömma" ut mc modell iaf, o fy fan vad dum jag skulle känna mig om någon skulle hälsa och man inte gör det tillbaka...det har hänt enstaka gång man mött någon på motorvägen där man inte hunnit hälsa för mc varit dold av bil så man ryckt upp handen för sent.

Men det kan ju finnas de som studerar hojen man möter och gör ett val att hälsa eller inte...tråkiga, sorgliga mc förare då enligt mig..
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Själv hälsar jag på allt. Och jag kör rätt mycket långa konturer och tycker att det varierar rätt mycket med var man är om folk hälsar tillbaka. Stockholm är nog stället där folk hälsat tillbaka minst på mig. Sedan är det ju färre som hälsar tillbaka under högsäsongen, i mars hälsar alla, alltid. ;)
 

MattssonGbg

Medlem
Gick med
26 May 2009
Ort
På landet
Hoj
SV1000N
Fördomar, fördomar, fördomar... Varför jag kör hoj & vilken är ingen annans ensak.

Ta min far t.ex. han kör glidare & är 60+, har kört hoj i alla dess former sedan ung ålder. Han tuffar runt i sin "skinnfåtölj" i ca 70km/h... Sen lånar han min hoj & bli stålfarfar i en handvändning. =) Det är kul att se gubben dra iväg med ett vrål! =)
 

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Ort
Peppes Bodega
Hoj
Dnepr
När de sen åker i gäng så tar upp hela vägbanan med sin sicksack-modell också en kopia från outlawkulturen "ta upp hela vägen för här kommer vi". Hur fan tänker de att man ska komma förbi om det typ 20 glidare tror de,

Varför är konbanan med sicksackkörning en del av körkortsutbildningen, tror du? :hihi
Smidigt att inte ens behöva gå över i mötande körfält.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det här hälsandet alltså...

Är dock slående att man ser så många glidare där man inte väntar sig, dvs långturer. Nu är de väl överlägsna i numerär men sporthojar verkar mer benägna att köra småturer hemikring, generellt då. Finns ju en del som tar sig längre, ofta med obskyra packningslösningar man inte tror är sanna.

Var ute på någon sådan där masspsykosfikatur i fjol med företrädesvis sporthojar. Tror inte vi kom mer än 5 mil någon etapp för de hade ont, kramp eller någon fis på tvären. När man kör, då kör man. Så vill jag ha det och håller mig alltså till mellanmjölkvarianten.
 

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Ort
Bispgården
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Jag hälsar på alla förutom HD åkarna. Inte lönt att hälsa på några som inte hälsar tbx.. :hej
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det här hälsandet alltså...

Är dock slående att man ser så många glidare där man inte väntar sig, dvs långturer. Nu är de väl överlägsna i numerär men sporthojar verkar mer benägna att köra småturer hemikring, generellt då. Finns ju en del som tar sig längre, ofta med obskyra packningslösningar man inte tror är sanna.

Var ute på någon sådan där masspsykosfikatur i fjol med företrädesvis sporthojar. Tror inte vi kom mer än 5 mil någon etapp för de hade ont, kramp eller någon fis på tvären. När man kör, då kör man. Så vill jag ha det och håller mig alltså till mellanmjölkvarianten.

Jävlar vad drygt. När jag är ute på långtur kör jag tills reserven börjar lysa/blinka. Var femte mil hade jag fått ett mindre ryck på. Som att ta en promenad med någon som går långsamt. >.<
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Jävlar vad drygt. När jag är ute på långtur kör jag tills reserven börjar lysa/blinka. Var femte mil hade jag fått ett mindre ryck på. Som att ta en promenad med någon som går långsamt. >.<

Håller med, som när jag körde hem till Sthlm från Böda Sand... blev ju irriterad på att reserlampan började lysa så ofta. :crash
Men det är det sköna med att tanka med kortbetalning, man behöver inte ens fälla ned stödet utan det är bara stänka i soppan och köra vidare. :yoparty
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Hur tycker du de skall köra då, alla på rad eller?
Nej, sicksackåkning är det som rekommenderas om man är flera som kör i grupp då du minskar totala ytan av vägen du tar upp men ändå har längre fram till den framför dig än om man kör på rakt led. Sen spärrar man av så att inga bilar dundrar in och lägger sig bredvid en "hojkonvoj".

Outlaw och glidarkulturen är ju de ända som appliserar detta, jag undrar varför de inte kan flytta på sig när bakomvarande vill köra om, jag tror de är bittra bara.

Att hindra övrig trafik är olagligt.
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Öhh, det är fransnissarna som aldrig hälsar tillbaka, antingen är dom för "coola" eller så vågar dom inte släppa sitt krampaktiga grepp runt styret.....
 

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Ort
Göteborg!
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Har du hört va dom kallar os eller?:skrämd

Dom kallar våra motorcyklar för riskokare eller moppar!
Å dom säger att vi ser ut som kalles kaviar i våra skyddskläder!
Sen så hejar dom oftast inte på sporthojar eller motard!

Fråga dom varför dom inte hejar på os deras svar va då kan vi ju lika hjärna börja hälsa på skotrar å moppar med!
 

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Skara
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
Haha. Fick en underbar läsning.. Okej, jag ska ta en bild alternativt filma när jag åker.. Så ni "känner igen mig" och därför tvingas hälsa. Jag är ju trots all medlem här.. Så lite gemenskap har vi allt :D

Och ja... visst är jag cool i min svarta allvädersställ och svarta hjälm med kommande mörka visir. Jag kör för att jag tycker det är skoj, och utseendet har en stor faktor hos mig.. Förstår därför inte på folk som klagar på att folk har viss typ av utseende på kläder etc. Man väljer ju det man trivs i..

Hum, kanske ska starta en "Sons Of Anarchy" och verkligen anamma outlaw stuket :D
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Varför gillar ej Milan fans Barca? eller tvärtom? det bara är så för de som valt intresse för sporten för hatandets skull. Sen finns de som har hjärtat åt ett lag men har stort intresse för sporten ändå.

Ex hur många HA eller Bandidos snubbar ser du idag som verkligen åker hoj? i alla fall i Sverige?
Och nu har det börjat ta sig in i både bajen, aik osv, inte för fotbollens skull utan för att det finns en marknad av droger de vill ta över inom de huliganerna + värva unga grabbar tidigt i träsket.

Jag har glidar personer i släkten och bekantskapen, men åker ej hoj med dessa då det i många fall känns mer som en maskerad än just åka hoj. Det ska vara döskallar, krukor, knasiga lösningar på fotpinnar och styren så de ser bara knasiga ut när de sitter på sin hoj. Och försöker de hänga på mig när det börjar svänga så skrapar allt i backen eller så kör de av.

De ska ofta göra sig lustiga över mitt hojval men behövs inte mycket för att få dem tyst, brukar säga att de som gillar att pilla i analen gillar twinar med gynekologstolar som vibrerar gött i analen. Inte konstigt att de ej gillar oss när vi surrar förbi på varvstop precis när de får orgasm eller försöker få det.

Början hälsade jag på alla, men insåg att just HD snubbar som var lite väl hårda för att hälsa tillbaks, så nu efter några år hälsar man på de som hälsar på en eller tvärtom.
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Ett bra inlägg av bullysmile som fångar lite av psykologin bakom glidare vs sporthoj-grejen. Grupptillhörighet, "vi och dom"-känsla mm finns i de flesta sammanhang.

Mina erfarenhet av hojfolk kan inte kategoriseras efter vilken hoj det är fråga om, utan vem det är som kör. Och detta säger jag inte för att vara politiskt korrekt. Posörer som är för coola för att andra ska vara värda deras uppmärksamhet förekommer i alla kretsar.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top