Varför ogillas glidarpersoner?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det är ett fordon, fordon skall brukas.
Man får köra hur kasst man vill bara man kör.
Lokala glidarklubben gjorde en rejäl långsväng för ett tag sedan.
Det annonserades ut att det minsann skulle bjudas upp till körning, jojo det blev 3 mil fram och tillbaka till donken, jag menar vafan liksom. :gnissla

Till skillnad från sporthojsägare som har hojen avställd hela veckan och kör bulten 5ggr på lördag och till McDonalds på söndagf :rofl

Är det några som KÖR så är det väl fan glidarfolket som åker på träffar varenda helg, till jobbet på vardagarna och på semester med hojen.

Tätt följt av guldvingefolket som taggar in farthållaren och avverkar 42 motorvägsmil på en dag medans dom värmer middagsmat i microvågsugnen i toppboxen.

Samt Äventyrshojarna som ser ut som dom ska korsa afrika men i många fall är rädda för grusvägsåka, aluminiumväskorna är fyllda med survivalkits och verktyg, men dom lämmnar in hojen för att smörja kedja och kolla luften i däcken, dom brukar lägga många mil på en sommar.
 

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Jag tycker att glidare är mer hoj än alla andra (Själv kör jag offroad-Touring).
De har ingen överdriven prestanda och inte heller de bästa stötdämparna.
Men de stora V-twinnar med massa körglädje :D

Kanske har blivit proppad med Amerikansk H-D propaganda :näsblod
 
Last edited:

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Snacka om en SH-Bladet passande tråd, frågan är bara om det blir lite väl grymt? :D
Här finns kränkta glidaråkare, åldersdiskriminering och motsättningar mellan två likvärdigt självdistansbefriade grupperingar; sportisarna och kromisarna. Ett scoop i SHB skulle kunna ge stora journalistpriset!
 

nybben

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2008
Ort
Karlstad
Hoj
-85 & -88 Guzzi Le Mans
Håller med dig. Har bygt och kört custom hojar samtidigt som jag tävlar i roadracing. De flesta av mina polare kör custom fast jag alltid själv föredragit sporthojar, vad är problemet? Allt på två hjul är ju skoj:tummenupp
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
Till skillnad från sporthojsägare som har hojen avställd hela veckan och kör bulten 5ggr på lördag och till McDonalds på söndagf :rofl

Är det några som KÖR så är det väl fan glidarfolket som åker på träffar varenda helg, till jobbet på vardagarna och på semester med hojen.

Tätt följt av guldvingefolket som taggar in farthållaren och avverkar 42 motorvägsmil på en dag medans dom värmer middagsmat i microvågsugnen i toppboxen.

Samt Äventyrshojarna som ser ut som dom ska korsa afrika men i många fall är rädda för grusvägsåka, aluminiumväskorna är fyllda med survivalkits och verktyg, men dom lämmnar in hojen för att smörja kedja och kolla luften i däcken, dom brukar lägga många mil på en sommar.

Fick du med dig i mitt första inlägg att jag inte ville dra alla över en kam?
Nåväl säkert otydligt.
Posörer finns ju i alla läger men för att ha lite belägg för mitt uttalande:
http://www.blocket.se/goteborg/HD_Heritage_Softail_Classic___Extremt_fa_mil_39315037.htm?ca=15&w=1
http://www.blocket.se/goteborg/Harley_Davidson_VRSCDX_Night_Rod_Special_39596766.htm?ca=15&w=1
http://www.blocket.se/goteborg/Kawasaki_VN1500_Classic_endast_884_mil_39620232.htm?ca=15&w=1http://www.blocket.se/goteborg/Kawasaki_Mean_Streak_1500_39581555.htm?ca=15&w=1
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Många av de Gliders här omkring gillar inte oss sporthojare och det är ömsesidigt för min del. Glidarkulturen har anammat outlaw-stuket med ryggsymbol och fransar men i själva verket så är de riktiga "småpoliser" som är skitgriniga när vi far förbi de. När de sen åker i gäng så tar upp hela vägbanan med sin sicksack-modell också en kopia från outlawkulturen "ta upp hela vägen för här kommer vi". Hur fan tänker de att man ska komma förbi om det typ 20 glidare tror de, jag kan säga att jag brännare järnet förbi för att hinna om de innan nästa kurva, och då blir de säkert sura.
Sen kan jag inte med att de klär sig i svarta kläder med fransar i tron att de är så djävla snygga.
De är en massa surkukar därför gillar man de inte.

Det finns bra folk där också men som vanligt så drar man alla över en kam.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jag hälsar på alla men jag tror att många tycker att glidare och sporthojare är rivaler och därför kan man inte hälsa på varandra, gissningsvis gillar även dessa personer fotboll eftersom de har samma tankesätt, rivaler, döda, jag är bättre än dig, min pappa är starkare än din, min penis är kor.... VAFAN skaru ha stryk eller.

För mig är en riktig "biker" en kille som håller ihop i ur och skur med sina mot"bikers" oavsett om personen kör Chromesläde med fransar eller Hubbabubba-turbo.
Alla gillar vi att åka hoj, och visst känner man sig lite sexigare i skinnstället, det kan vi väll alla hålla med om.

Jag tror dock aldrig att det kommer sluta, för är det inte H-D vs Sport så vet vi ju alla att 2-takt är bättre än 4-takt och Röda hojar är snabbast och Kawasaki är bättre än Suzuki fast båda håller sämre än Yamaha som är långsammare är Honda för Triumph är ju snabbast, om man inte jämför med...

Jag tycker om alla som kör hoj eftersom de kör hoj :tummenupp
 

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Ort
Ukraina och ibland Borås eller GBG
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
Det är lättare att prata med en customkille vid en fika. Det är ingen sim försöker "glänsa" över hur bra man kör eller gnälla över nya farthinder och tycker att bilförarna är idioter för att dom själva kör bil. När dom åker i grupp tar dom upp plats men vad gör det? Dom är ju på rätt sida körbana.

Jag har lite svårt för en japansk custom. För mig är en glidare en HD och inget annat men i brist på kvalite så går japankopian till fördel.

MC som MC allt har sin tjusning.

Nu lite påskfirande sen ner till Ukraine igen och fortsätta bygget för fotbollsnördar.
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Hälsar glatt på allt o alla, så länge de tar sig fram på motordriven 2 hjuling. Dock tycker jag nog att ganska många tenderar att hälsa på sin egen genre ... mötte ett gäng i mellansverige för ett par veckor sedan, kanske 6-7 cromisar ... EN passagerare vinka tebaks :D

Snubbla själv in här på SH med en Kawacromis för några år sedan :) ... saknar den emellanåt och skulle gärna ha en igen, men då som ett komplement till räsern :banana
 

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
För att dom väldigt sällan hälsar tillbaka. Hälsar dom till mig så hälsar jag tillbaks.
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
07hch.jpg
 

nextpeanut

Landsherre
Gick med
11 Feb 2011
Ort
Gävle
Hoj
CBR F4I Stunt
Är en ganska uppenbar fråga, dom hejjar inte på andra = andra hejjar inte på dom (generellt set) :) Å därmed var det löst.
 

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Sherwoodskogen
Hoj
Moped
Jag blir mest nobbad av glidare när jag hälsar! (och jag hälsar på alla!)
För mig är alla tvåhjuliga över 250kubik (ej vespa o moppar) bröder :fyllisar
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Rätt barnsligt att åka runt med vi mot dem mentalitet. Jag har många gånger minst lika trevligt med folk som gjort helt andra val i livet än en själv så länge de är open minded. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig prova andra typer av hojar bara för att vidga mina egna vyer.
 

Hudik

Guest
Glidarfolk ogillas väl inte, många av mina bästa vänner åker glidare.
Hejjar gör man på alla hojar oavsett märke och oftast så hejar dom tillbaka, oavsett vad dom åker.
Så här ser det ut ibland på våra hojturer, ne hel del blandat alltså.

http://www.youtube.com/watch?v=63pqKV_dX-U
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top