Dom som inte vill integreras är ju ett problem för om du inte blir integrerad i samhället så är det mer eller mindre omöjligt att bidra till samhället. Det enkla sättet är väl att göra om delar av systemet så att man inte beviljar permament uppehållstillstånd eller medborgarskap innan personen på ett eller annat sätt kan styrka att man åtminstone vill försöka bli en del av det Svenska samhället.Vad gör vi åt dem som inte vill integreras?
Klart medlemskap kan återkallas. Bara pappershittepå.
Blir du accepterad av samhället som en del av samhället så är du det. Annars inte. Vad som står på ett papper är helt egalt.
Kommer du hem till mig så ska du bete dig på ett visst sätt, annars är du inte välkommen och du kommer inte bli en del av min familj oavsett vad någon byråkrat skrivit på en bit papper.
Kommer man till Sverige och har för avsikt att stanna här så är det ett absolut krav enligt mig. Om man kommer som flykting och behöver hjälp men inte är villig att bli en del i samhället så bör eventuell hjälp vara temporär (dvs ur humanitärt avseende) och så snart som situationen i hemlandet blir bättre så får man åka tillbaka. Men då skall man inte heller ha fått ett permanent uppehållstillstånd.
Visst. Det finns omständigheter då ett medborgarskap kan återkallas. Men enligt FN konventionerna så kan vi inte återkalla ett beviljat medborgarskap om personen i fråga inte har ett annat medborgarskap. Nu har jag inte några siffror på hur många av de som ägnar sig åt brott som har dubbelt medborgarskap men jag misstänker att det inte är speciellt hög andel. Och vi vill ju inte köra ett återkallande över hela linjen för alla som har dubbla medborgarskap. De som faktiskt ser till att skaffa sig ett jobb och bidrar till samhället och visar en vilja att vilja vara en del av samhället har jag svårt att se att vi ska försöka skicka tillbaka.
Men i stort tycker jag att ett minimum är att de som kommer hit och sedan begår brott under tiden innan de fått permanent uppehållstillstånd absolut inte ska få ett sådant. Dom ska skickas tillbaka dit de kom ifrån för om man inte har lust att leva i ett civiliserat samhälle så får man leva i ett med mer kaos. Vi har fullt upp med de redan befintliga bråkstakarna.