Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Tja, någonstans i klass med Syrien går väl mitt begrepp för kaos.
12 Miljoner människor på flykt, vet inte hur många hundratusen döda och mångdubbelt fler skadade.
Skulle vilja säga att våran välklippta gräsmatta till land är en dröm.
OM jag tyckte att vi hade kaos i landet skulle jag nog fundera på att emigrera.
Men vid det tillfälle vi har kaos i tom Sverige finns det nog få andra säkra ställen på planeten som är säkra.

Men som sagt problem finns och vi kan bli bättre på mycket det är sant. :fakta

Ok, så du menar att så länge Sverige inte är sämre än det värsta skithålet på jordklotet är allt finemang?

Det förklarar i och för sig din starka övertygelse att invandrarna en dag ska flytta hem igen, när Sverige är tömt på allt som tidigare lockade folk hit lär flyttlassen gå åt andra hållet. Frågan är bara vad för slags land dom lämnar kvar till oss?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Med 350000 i bostadskö och ett tillflöde på 7000/vecka. Hej vad det kommer bli konstigt.

Vad är det som lockar? Bitches and cash?

http://www.dalademokraten.se/blaljus/brott/har-ar-de-rena-lognerna-som-lurar-flyktingar-till-sverige

Lite intresserad av vad de som biter på detta har för värderingar. För självinsikt och förmåga till kritiskt tänkande? Antar att de frekvent klickar på länkar med "grattis!!!!! Du är besökare nummer 100000, du har vunnit! Lämna kontonummer här!"? What tha..
 
Last edited:

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Hur tror ni bostadssituationen kommer lösas för de nya bosättarna, det kan vara intressant att veta.

Hur mycket lediga bostäder finns det egentligen ute i landet? Det bör ju i princip ta slut någon gång? Vad sker då? Är det hotell som gäller då?

Men sedan. När kommer vi få se kommunerna ordna tältläger?

Fritidshus då? Hur många fritidshus kan det finnas ute i landet?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hur tror ni bostadssituationen kommer lösas för de nya bosättarna, det kan vara intressant att veta.

Hur mycket lediga bostäder finns det egentligen ute i landet? Det bör ju i princip ta slut någon gång? Vad sker då? Är det hotell som gäller då?

Men sedan. När kommer vi få se kommunerna ordna tältläger?

Fritidshus då? Hur många fritidshus kan det finnas ute i landet?
Jag tror på modulhus på kommunal mark. Kosta vad det kosta vill, hit skall dem. :)
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Såg att Assad intervjuades igår, jag är inte säker på att Assad är så dålig som media tycker. Definitivt inte sämre än något till buds stående alternativ i alla fall. Det där om att han släpper tunnbomber på civila måste ju vara lika verklighetsanknutet som när man påstår att Israel gör det samma på civila.

Någon om har ett tips om en någorlunda nyanserad och objektiv bild av Assad och hans regim?

Vad jag vet har Assad i allmänhet väldigt högt förtroende av den syriska befolkningen. Det är mest de västerländska oligarkerna som skyr han som pesten.

Är det denna intervju du menade? Blir nog att kolla den lite senare.



Jag tror på modulhus på kommunal mark. Kosta vad det kosta vill, hit skall dem. :)
Jag hoppas på tältläger på alla kommuners fotbolls planer. Det är lite mer "In your face". :D
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Globen, friends arena å alla andra skrytbyggen. Finns både hygienutrymmen och storkök. Sätt igång, mindre sport i tidningen dessutom, tackar tackar.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Undrar just hur många fritidshus som kommer spontanantändas framöver när staten börjar tvångsinlösa dom, hade jag haft ett skulle jag hellre sagt upp försäkringen och bränt ner skiten än fått det förvandlat till asylboende.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag hoppas på tältläger på alla kommuners fotbolls planer. Det är lite mer "In your face". :D

En stor arena typ Friends borde vara vettigt. Den är ändå helt omöjlig att ta sig till/från så det blir ett minimalt ingrepp för de kringboende.

- - - Updated - - -

Varför blir alla inlägg dubbla? Sjukt irri.

- - - Updated - - -

Varför blir alla inlägg dubbla? Sjukt irri.

- - - Updated - - -

Varför blir alla inlägg dubbla? Sjukt irri.

- - - Updated - - -

Varför blir alla inlägg dubbla? Sjukt irri.
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Undrar just hur många fritidshus som kommer spontanantändas framöver när staten börjar tvångsinlösa dom, hade jag haft ett skulle jag hellre sagt upp försäkringen och bränt ner skiten än fått det förvandlat till asylboende.
Åtskilliga, frågan är väl om det sker innan eller efter exproprieringen med vidhängande inflytt...
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Vi samsas redan globalt om en hel mängd lagar, regler och ekonomiska satsningar.
Var tror du att varorna du dagligen använder kommer ifrån?
Hur tror du att de kommit hit utan dessa reglar, lagar och annat?
Sen finns det några som strävar emot och stänger sina gränser typ Nordkorea.
Det är vi noga ganska ense om att det är en riktigt dålig nation.
Så ja, att INTE samsas om en hel massa regler är sämre än att faktiskt göra det.

Att vi ner i detalj inte kommer styras exakt som Uganda, Brasilien eller USA har ju sina naturliga orsaker (storlek på land, antal i befolkning, naturresurser osv).
Att vi ser oss som frånkopplade dem bara för det är ju märkligt.
Och hur långt ner skall man gå då för att samsas som du skriver?
Skall du och jag ha olika land eller?
Är Täby och Danderyd egna länder för att de har/vill ha lägre skattetryck och inte ta emot flyktingar?
Var går sas gränsen för hur stora skillnader i moral/samsyn det får vara innan det skall delas?

Vore kul att veta fördelning på män/kvinnor/barn av de invandrade syrierna från statistik och inte från bilder i Aftonbladet.
Ena dagen är det skit med ensamkommande flyktingbarn och nästa dag lämnas de helt hemma.
Märkligt. :confused:
Eftersom Syrien var (återigen kan jag ha fel) ett ganska upplyst och "rikt" land så finns det nog många familjer som kan skrapa ihop till biljetten bort från helvetet.
Att tror att de 250000 som kommit till Europa från Syrien bara är välbärgade män är nog lite skevt. ;)

Självklart finns det många regler och lagar gällande internationell handel som blivit standard för att underlätta något som är nödvändigt för de allra flesta länder, nämligen import/export.

Men sen finns det en extremt mycket större del lagar/regler/oskrivna regler etc. som är fullständigt annorlunda mellan olika kulturer.

Jämlikhet mellan könen?
Jämlikhet mellan sexualiteter?
Jämlikhet mellan "klasser"?
Barns rättigheter?
Minoriteters rättigheter?
Skatt/ekonomi/statens skyldigheter?
Finansiering av sjukvård?
Finansiering av vilka satsningar?


De stora övergripande lagarna som finns i de flesta länder är exempelvis lagar emot mord, stöld, etc. Men det ser inte jag som något fabricerat som vi enats om utan bara mänsklig moral. Men även där skiljer sig länder på exempelvis straffen för dessa brott. Om vi tar Koranen som exempel så är straffet för stöld att få handen avhuggen. Eller vad sägs om piskning för äktenskapsbrott, eller varför inte stening till döds? Jag vill iaf inte dela rättsväsende med en region som vill ha den straffskalan.

Då har man alternativet att antingen dela upp regionerna efter vilka som har hyfsat samma åsikter, eller tvinga alla på hela jorden att ha samma åsikt.

Kort sagt så är jag alltså inte emot din idé om att samsas om allt. Det jag menar är att det GÅR inte. Hur gärna du än vill att alla ska tycka som dig så kommer alla aldrig någonsin att göra det.

Saudi kan aldrig övertyga mig om att Sharialagar är rätt.
Jag kan aldrig övertyga Saudi om att svenska lagar är rätt.

Därför delar vi upp oss.

Angående statistik så finns det på SCB.
2014 såg ut som följer:
Syrien
Män 21 394
Kvinnor 9 189
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Nämn ett muslimskt styrt land där minoriteter har minoritetsrättigheter?
Nå? Och sen ska vi alla bo under ett gemensamt globalt tak.
Jag skulle vägra att anta en förändring som innebär olika behandling. Vi har slitit in i norden för att få till ett väldigt fritt samhälle, men nu börjar successivt det fria sakta krympa.

Jag minns det som igår när jag liten knatte på egen hand kunde sysselsätta mig i pildammsparken i Malmö.
Nu skulle vem våga det?
Eller att va tjej och springa en tur i löpspåret.
Eller låta bli att låsa dörren, lämna nycklarna i bilen eller gräsklipparen framme. Grönt gräs..


Här är förresten klippet från debatten med Arnstad (sk. "historiker")
http://m.youtube.com/watch?v=xWW63bkIPzA
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Undrar just hur många fritidshus som kommer spontanantändas framöver när staten börjar tvångsinlösa dom, hade jag haft ett skulle jag hellre sagt upp försäkringen och bränt ner skiten än fått det förvandlat till asylboende.

Nja, innan dess har SD egen majoritet och vi kan börja räta ut alla konstigheter. Det enda som skall tvångsrekvireras är Silja och Vikings hela flotta.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top