Esquire skrev:Varför måste man ha en kombi bara för att man har knodds?
Det har vi aldrig haft i våran familj trots att vi som mest var fyra barn som bodde hemma.
Och varför ska man köpa allting nytt till sina små? Borde det inte gå att få tag på begagnat eller låna av släktingar?
(Har inga barn, har ingen att skaffa barn med och kommer nog inte att skaffa barn än på några år.)
Bandit1200 skrev:Jag har reflekterat över att många säljer sina hojar när första barnet är på väg. Tro mig grabbar (och tjejer), att det kan verkligen behövar lite rekreation på hojen då och då när man har småbarn. Tvärtom borde man i familjen insförskaffa sig en hoj så att både nyblivna mamman och pappan kan avlösa varandra ibland och ge sin partner en stunds frihet och avkoppling på hojen.
Om det är för ekonomins skull så förstår jag inte heller. Barn börjar inte kosta pengar förrän en bit upp i tonåren. Småbarn kostar bara barnmat, blöjor och kärlek.
Vår dotter (nu på 17:E året) älskade att åka hoj till dagis. Visserligen i sakta mak och med henne mellan armarna på tanken i början. Men snart så hörde man: - Fortare pappa, fortare. Finns det något som kan klinga bättre i en hojdåres öron (förutom ett fett slipon)?
Vad säger ni tjejer och killar? Jag är faktiskt lite nyfiken på hur ni resonerar här.
newstead skrev:...[snip]Tur att man inte har några!
Retep skrev:Det kommer nog en dag då du antingen har skaffat barn eller ångrar
att du inte gjorde det. Ialla fall den dag du sitter ensam på hemmet och
inga barnbarn kommer med teckningar till dig.....
newstead skrev:Därför att när folk får ungar så existerar inget annat för dom längre. Varken omvärlden eller det tidigare livet... Kanske inte gäller för alla men väldigt många verkar det som.
Tur att man inte har några!
69:an skrev:Nej, det är de som får barn som har tur. Det är ingen självklarhet.
(Visst finns det de som cocoonar urskiljningslöst när de fått barn, men det känns som ett icke-problem...)
newstead skrev:Om det är tur för de som får barn eller de som inte får är väl iofs individuellt. Jag vill inte ha några så för mig är det tur att jag inte fått några heller. Eller tur är väl kanske fel ord... det där styr man ju själv
[Edit]Jag vet att det inte är nån självklarhet från förhållande där det inte varit möjligt.. iaf inte sängkammarvägen [/Edit]
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|