Varför somnar alltid min flickvän i soffan för..?

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Min tjej är alltid trött på kvällarna, väldigt sällsynt att hon är uppe till efter 23. Tidigare tjatade hon ALLTID om att vi skulle gå o lägga oss samtidigt, men jag har nu efter snart 8 år fått henne att inse att jag inte är trött bara för att hon är det. Jag är kvällsmänniska och lägger mig sällan före kl 01.

Det som är lite lustigt är dock att hon kan sova hur länge som helst på morgonen också. Själv vaknar jag i regel runt kl 8 medan tjejen lätt sover till efter kl 10 om ingen väcker henne.

Trodde det skulle bli bättre ju äldre hon blev, men icke. Lika trött fortfarande...

Nu har vi dessutom en dotter på strax över ett år som vaknar runt kl 7-8, i 90% av fallen är det jag som går upp o tar hand om henne eftersom jag vet hur trött sambon är.

Undrar varför tjejer är så extremt trötta av sig? Jag brukar kunna sitta vaken på ren envishet i flera timmar :D

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
R6 -06
En fråga? Är det aldrig hon som tar initiativet? :jisses
Väldigt sällan.. hon "gillar" inte det. Det är bättre när jag gör det :confused:

Testa jobba borta på veckorna. Det löser alla problem med gnäll och trötta kErringar :fakta
Saken är den att jag bor ensam i min lägenhet och hon är bara här på helgerna.. Så hon borde ju vara lite horny tycker man allt. Men det verkar som att hon gillar att ta sexet på morgonen, idag blev det i duschen. :tummenupp

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Saken är den att jag bor ensam i min lägenhet och hon är bara här på helgerna.. Så hon borde ju vara lite horny tycker man allt. Men det verkar som att hon gillar att ta sexet på morgonen, idag blev det i duschen. :tummenupp

Du får väl se till att det bara blir varannan helg då! :rolleyes:
Edit: Dessutom är det ju inte förbjudet att köra både kväll och morgon :brynad

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Väldigt sällan.. hon "gillar" inte det. Det är bättre när jag gör det :confused:

Nytt förhållande och inte sexmarathon??? :va

Jag är ju med den bittra skaran som borrat klart, nu är det tydligen inte lika spännande längre.

MEN!!! Är hon typen som inte tar egna initiativ kan du ju trösta dig med att det (nästan) är statistiskt bevisat (empiriska fakta) att hon är samma typ som säger nej men menar ja.. Och då vill de ha det på diskbänken, köksbordet, mot motorhuven på en parkering eller vad fan som.

Gäller inte det heller är det ARN.

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Jag läste en intressant artikel om sömn för inte så längesen och tydligen så väljer dom allra flesta djur (inkl människan) att sova när inget annat i livet är intressant nog för att hålla sig vaken.

Fortplantning och få i sig föda brukar höra till huvudkategorierna för att hålla sig vaken.

Tragiskt nog så verkar detta stämma rätt bra.
Måste ju vara fler än jag som suttit uppe hela nätter och t o m skippat sömnen helt för att umgås med en ny bekantskap som högst troligt lockar till fortplantning, eller åtminstonde en liknande övning. Då är hon minsann inte trött?!

Summa sumarum av detta är att i början är vi killar intressanta nog för att femalerna ska hålla sig vakna, för att sen längre fram i förhållandet alltid somna till fredagsfilmen.
Men oavsett så har jag ju hellre en sovande kvinna i knät än en vaken man, underligt.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
...så vaknade min tjej vid halv 8 imorses och då väckte hon mig genom att lägga sig närmare mig. Sen låg hon kvar en stund innan hon gick och duschade, kan ju inte dra upp datorn och dra rakt in på SH och skriva inlägg om vårt sex när hon ligger bredvid ...

hmm allt detta plus sex på 30 minuter?

Väldigt sällan..

Jag tror jag hittat problemet. Så där snabbt fixar bara vi killar det så jag gissar att du missat och se till att hon blir tillfredställd med resultatet att hon inte känner samma glädje som dig och hon är därför inte heller lika ivrig imorgon.

Sånt är viktigt om man vill ha repriser. :D

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag förstår inte trådskaparens problem?
Man bör värdesätta varenda sekund ens fruntimmer håller käften. :mattias

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
R6 -06
hmm allt detta plus sex på 30 minuter?

Jag tror jag hittat problemet. Så där snabbt fixar bara vi killar det så jag gissar att du missat och se till att hon blir tillfredställd med resultatet att hon inte känner samma glädje som dig och hon är därför inte heller lika ivrig imorgon.

Sånt är viktigt om man vill ha repriser. :D
Jodå, hon får alltid vad hon vill ha. Hon har även lärt sig hur en man fungerar, efter man har kommit så är man inte kåt längre, dvs man vill göra något annat (surfa på sh?). Så hon ser alltid till att hon får sitt först, och sen får jag mitt.

Jag tror inte att min tjej är uttråkad, hon har alltid varit sån här vad jag vet, även innan vi blev ihop. Hon är en morgonmänniska, och jag är en kvällsmänniska. Detta kan faktiskt vara riktigt skönt ibland, det var någon som nämnde något om tystnad... :gnissla

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Ja, över lag om jag ser tillbaka på mina flickvänner så har dom sovit mer än mig... Det är väl därför dom lever så jävla länge... Dom sover ju 25% mer än vad vi killar gör...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det var under min tid som sambo jag sabbade mina sovvanor, jag uppskattade dom där timmarna av ensamhet sedan alla andra hade gått isäng alldelens för mycket....

Nu har det bara blivit en ful ovana att vara vaken på nätterna...

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

Jaja, det blir bättre med åren...tjejer vill ha det mer och mer för varje år som går. :tungan

Hon är en morgonmänniska, och jag är en kvällsmänniska.

Va det inte så att du är morgon och kvällsmänniska och hon inte är något av det? =)

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Inte då, jag personligen vet att det inte är en myt. ;)

Så för att det stämmer för dig betyder att det stämmer för alla?

Nej, faktiskt så är det en myt... däremot blir man mognare och mer säker i sig själv och vet vad man vill ha och därmed tar för sig när man blir lite äldre än fjortis... men att åldern automatiskt ökar lusten är tyvärr bara BS.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
De är trötta av naturen, och de fryser ALLTID. :)

Sicken tur annars hade ni aldrig fått agera värmedyna :D.

Jag kan vissa perioder bli extremt trött, speciellt under vinterhalvåret men finns det något mysigare än att ligga i en killes knä o känna hjärtslagen.

TV:n är boven, bättre insomningsmedel finns inte så ett tips är STÄNG AV DEN O LJUD AV TYSTNADEN.

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...