bullysmile
Killing time? time kills you!
Drömmen hade väl varit om alla dom dära "puckopiloterna" släpar sina arselen till en bana och kör så fort dom vågar/kan istället som vi andra mer intelligenta "piloter" gör. Tänk vad mycket resurser polisen skulle få över till viktigare saker och försäkringspremien skulle ev. gå ner för dom motorcyklister som har lite vett i skallen. Och framför allt! Tänk hur många färre familjer och kamrater som behöver sörja en närståendes bortgång...
Men vi har ju ingen lokal!!!!!
Ironi i detta inlägg, men ligger en sanning bakom det, i yngre dagar körde jag på tok knasigt på gata, utan erfarenhet, färskt körkort och på den tiden ägde jag världen enligt mig. Nu några år efter då man mognat och hittat till banan så kör jag av mig där istället (oftast) och får mycket ut av min körning. Har idag en banhoj och en gathoj enbart för att vill man sponant köra av sig lite finns banorna för helvetes långt borta så det blir ej när man vill eller passar så skriver man nåt sådant blir man dumförklarad och dessa moralkärringar som gnäller i sådana trådar om folk som kör för tokigt på gatan slänger en kommentar som "vi har ingen lokal" och lägger upp en komisk film från youtube för att döda diskussionen.
Allt verkar fel i deras värld och det bara gnälls, delas ut moralkakor och kommer med kommentarer som "det var bättre för" som riktiga jävla bakåtsträvare.
Jobbar inom en bransch där man ser utvecklingen i Sverige där inom många områden, och av samhället att döma så börjar verkligheten mer och mer komma ifatt Sverige men dessa bakåt strävare bara gnäller och sätter käppar i hjulet just för att det som talas om har de ej nåt intresse av men ändå tar sig rätten att bajsa ut sina åsikter om allt och lite till. Och detta handlar inte bara om hojåkning utan även människor från andra kulturer, samhällets utveckling, kriminalitet, företagens utveckling m.m.
Sen 1998 har Viking motorpark i enköping kämpat mot motvid, uppförsbacke, soppatorsk, käppar i hjulet, punktering o.s.v. för dessa bakåtsträvare och miljömuppar varit dessa faktorer som hela tiden gjort detta svårt att få denna motorbana till verklighet.
Ett så stort land, med så glest med befolkning, men så många duktiga världsstjärnor inom motorsport och ett samhällsproblem som det startats 5-7 trådar om den senaste 2 veckorna ang. ett problem som är ett faktum verkar dessa jävla miljömuppar och bakåtsträvare ändå inte inse att det ej funkar längre att jobba mot, vill de inte att dessa grabbar/snubbar ska söka denna kicken på gatan och utsätta andra och dem själva för fara så måste de ha nånstans att vara.
Sveriges största stad är den staden som har dessa problem mest med MC förare som beter sig på detta sätt....vägrar man acceptera, inse eller erkänna detta för sig själv och se sambandet med avsaknaden av en motorbana så tycker jag ej att man ska gnälla så mycket.