Varför tror sporthojspiloter att dom står över lagen?

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Drömmen hade väl varit om alla dom dära "puckopiloterna" släpar sina arselen till en bana och kör så fort dom vågar/kan istället som vi andra mer intelligenta "piloter" gör. Tänk vad mycket resurser polisen skulle få över till viktigare saker och försäkringspremien skulle ev. gå ner för dom motorcyklister som har lite vett i skallen. Och framför allt! Tänk hur många färre familjer och kamrater som behöver sörja en närståendes bortgång...

Men vi har ju ingen lokal!!!!!
Ironi i detta inlägg, men ligger en sanning bakom det, i yngre dagar körde jag på tok knasigt på gata, utan erfarenhet, färskt körkort och på den tiden ägde jag världen enligt mig. Nu några år efter då man mognat och hittat till banan så kör jag av mig där istället (oftast) och får mycket ut av min körning. Har idag en banhoj och en gathoj enbart för att vill man sponant köra av sig lite finns banorna för helvetes långt borta så det blir ej när man vill eller passar så skriver man nåt sådant blir man dumförklarad och dessa moralkärringar som gnäller i sådana trådar om folk som kör för tokigt på gatan slänger en kommentar som "vi har ingen lokal" och lägger upp en komisk film från youtube för att döda diskussionen.
Allt verkar fel i deras värld och det bara gnälls, delas ut moralkakor och kommer med kommentarer som "det var bättre för" som riktiga jävla bakåtsträvare.

Jobbar inom en bransch där man ser utvecklingen i Sverige där inom många områden, och av samhället att döma så börjar verkligheten mer och mer komma ifatt Sverige men dessa bakåt strävare bara gnäller och sätter käppar i hjulet just för att det som talas om har de ej nåt intresse av men ändå tar sig rätten att bajsa ut sina åsikter om allt och lite till. Och detta handlar inte bara om hojåkning utan även människor från andra kulturer, samhällets utveckling, kriminalitet, företagens utveckling m.m.

Sen 1998 har Viking motorpark i enköping kämpat mot motvid, uppförsbacke, soppatorsk, käppar i hjulet, punktering o.s.v. för dessa bakåtsträvare och miljömuppar varit dessa faktorer som hela tiden gjort detta svårt att få denna motorbana till verklighet.

Ett så stort land, med så glest med befolkning, men så många duktiga världsstjärnor inom motorsport och ett samhällsproblem som det startats 5-7 trådar om den senaste 2 veckorna ang. ett problem som är ett faktum verkar dessa jävla miljömuppar och bakåtsträvare ändå inte inse att det ej funkar längre att jobba mot, vill de inte att dessa grabbar/snubbar ska söka denna kicken på gatan och utsätta andra och dem själva för fara så måste de ha nånstans att vara.

Sveriges största stad är den staden som har dessa problem mest med MC förare som beter sig på detta sätt....vägrar man acceptera, inse eller erkänna detta för sig själv och se sambandet med avsaknaden av en motorbana så tycker jag ej att man ska gnälla så mycket.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
ärligt .... finns väll fan ingen här som håller 70 på en kurvig å öde 70 väg ... ligger ni i 90 på motorvägen ??

Låt lagen jaga oss .... stanna om du vill , fläska ifrån om du vill , men var beredd på bergväggar/vägbommar/grus/dieselspill eller annat knas som gör att du eventuellt klotar och dör pga att du e rädd om lappen eller lite böter .... kör med insidan även med snutjakt :hihi

Själv har jag barn å gissningsvis är jag saknad och kör därefter .... men det går våldsamt fort ibland måste jag medge , men skulle aldrig bli så hetsad av polisen att jag kör över förmåga ... nä hellre stanna å ta straffet

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Inte läst allt här men... Vafan va det ska gnällas hela jävla tiden.. man orkar ju knappt surfa SH längre förutom i OT forumet, där man slipper läsa massa jävla gnäll om sånt här heeeela tiden där olika användare skapar nya trådar om samma shit...

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Kan det inte komma lite mer snö så folk kan gnälla på det också. Detta börja se ut som Facebook för fan

Attityd

Medlem
Gick med
30 Mar 2012
Hoj
Honda CBR600RR -06
Jag skulle inte vilja kalla detta moralpanik från min sida, utan en vilja att förstå dom som på allvar tycker att det ska vara en rättighet att göra vad dom vill utan att polisen lägger sig i.

Jag är bara nyfiken på hur många hjärnceller som har överlevt hårda nedslag från bakhjulsåkningar, crasher mm.

Men ordet moralpanik används på sh när någon vågar tycka annorlunda, och kanske stå för den åsikten.

Jag tycker du är duktig men jag tror du får höra det alldeles för sällan, så *Klapp-Klapp* Den klappen på ryggen är bara till dig! :krama

HojSugen

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2012
Hoj
R
Jösses vilken Predikan

Men ganska ballt att vi under samma timma tänkte ganska samma sak!
Hälsar nu RiktigtHojSugen
Skönt att tråden kallnar. Jag har ett riktigt tönt inlägg innan tråden stängs, tänk lite på mc kollektivets potential innan ni dissar, jag menar inte att alla sporthojsgurus ska starta körskola för hela sammhället men det finns många möjligheter utan att bli drastisk.
Vi som kört omkull ordentligt på olika underlag kan lära andra oerhört mycket lätt som en plätt, lungt och stilla med en Trial hoj, lätt att se och förstå. Nu är det er tur.....oj jag glömde mitt mossiga inlägg..dont stay tuned..

Sunda vätskor

En väldigt tydlig och verksam sak i vårt samhälle vore att bygga banor för våra medborgares/röstberättigades välbefinnande.
Tänk nu en liten stund innan ni svarar.

Det finns inte bara dårar som vill prova sitt fordon o sina kunskaper.
Om vi börjar på macken eller station kvittar, räknar du tidningarna som är motorrelaterade så är det vanligen 70-80%
på de större ställena. posta gärna variationerna med vettiga data.

För min del fick jag höra talas om banåkning genom en kompis som åkte Dukati, du vet dom som körde med Desmodromic i slutet på 70 talet....o dom finns än! Sorry jag åkte enduro eller T som det hette då o de vet ju alla va de e.. eller hur.

Slutskojat, det finns fler människor som har en gemensam nämnare i fordon än i något annat!

Jag har varit på gocart evenemang med högt uppsatta bankmänniskor (flera kvinnor) med växande tävlingshorn i pannan som i andra sammanhang var näst intill osynliga. Heltrevliga evenemang! Jag har haft supertrevliga vänner som hatar trafik, en av mina bästisar som bara garvar jämt och alltid skapar kompis jäng när vi reser på olika jobb, han krockar jämt och är en djävul bakom ratten,jag blev helt mållös av när jag förstod hur det stod till. Jag vet ju hur vettig och bra människa han är, och förstår nu vad han behöver........

Om ni som skriver här har mognadsgrad över 15år så kan vi tillsammans kräva banor, ytor som de flesta i vårt Samhälle har nytta av.

Detta är ingen utopi utan en mycket bra väg för att få alla som jobbar eller har intresse av att hantera sin utrustning och sina fordorn på ett bra sätt.

Oki ja vet att det blev mossigt, men tänk en stund till innan ni Dissar

Mvh HojSugen

Nollvisionen har garanterat ett pris, låt oss bli en positiv del av den istället för en belastning.

Det finns ingen tvekan om att vi alla har gemensamma intressen genom fordon, så kom ut och gör något vettigt o kul.:smasha:smasha

Men vi har ju ingen lokal!!!!!
Ironi i detta inlägg, men ligger en sanning bakom det, i yngre dagar körde jag på tok knasigt på gata, utan erfarenhet, färskt körkort och på den tiden ägde jag världen enligt mig. Nu några år efter då man mognat och hittat till banan så kör jag av mig där istället (oftast) och får mycket ut av min körning. Har idag en banhoj och en gathoj enbart för att vill man sponant köra av sig lite finns banorna för helvetes långt borta så det blir ej när man vill eller passar så skriver man nåt sådant blir man dumförklarad och dessa moralkärringar som gnäller i sådana trådar om folk som kör för tokigt på gatan slänger en kommentar som "vi har ingen lokal" och lägger upp en komisk film från youtube för att döda diskussionen.
Allt verkar fel i deras värld och det bara gnälls, delas ut moralkakor och kommer med kommentarer som "det var bättre för" som riktiga jävla bakåtsträvare.

Jobbar inom en bransch där man ser utvecklingen i Sverige där inom många områden, och av samhället att döma så börjar verkligheten mer och mer komma ifatt Sverige men dessa bakåt strävare bara gnäller och sätter käppar i hjulet just för att det som talas om har de ej nåt intresse av men ändå tar sig rätten att bajsa ut sina åsikter om allt och lite till. Och detta handlar inte bara om hojåkning utan även människor från andra kulturer, samhällets utveckling, kriminalitet, företagens utveckling m.m.

Sen 1998 har Viking motorpark i enköping kämpat mot motvid, uppförsbacke, soppatorsk, käppar i hjulet, punktering o.s.v. för dessa bakåtsträvare och miljömuppar varit dessa faktorer som hela tiden gjort detta svårt att få denna motorbana till verklighet.

Ett så stort land, med så glest med befolkning, men så många duktiga världsstjärnor inom motorsport och ett samhällsproblem som det startats 5-7 trådar om den senaste 2 veckorna ang. ett problem som är ett faktum verkar dessa jävla miljömuppar och bakåtsträvare ändå inte inse att det ej funkar längre att jobba mot, vill de inte att dessa grabbar/snubbar ska söka denna kicken på gatan och utsätta andra och dem själva för fara så måste de ha nånstans att vara.

Sveriges största stad är den staden som har dessa problem mest med MC förare som beter sig på detta sätt....vägrar man acceptera, inse eller erkänna detta för sig själv och se sambandet med avsaknaden av en motorbana så tycker jag ej att man ska gnälla så mycket.

HojSugen

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2012
Hoj
R
Kan det inte komma lite mer snö så folk kan gnälla på det också. Detta börja se ut som Facebook för fan

Kom igen nu du brukar ju tycka vettigt för böveln, mer banor åt folket, vem fan vill åka där svensson är i vägen om de finns vettiga alternativ........utan snö på Faseboken :banana

HojSugen

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2012
Hoj
R
Inte läst allt här men... Vafan va det ska gnällas hela jävla tiden.. man orkar ju knappt surfa SH längre förutom i OT forumet, där man slipper läsa massa jävla gnäll om sånt här heeeela tiden där olika användare skapar nya trådar om samma shit...

Håller med, man e ju bövvlarns HojSugen :yoparty

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
åhh neej..inte en moraltråd till...räckte inte dom andra 14 trådarna ???

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Kom igen nu du brukar ju tycka vettigt för böveln, mer banor åt folket, vem fan vill åka där svensson är i vägen om de finns vettiga alternativ........utan snö på Faseboken :banana

haha oki då. Vaknade väl och känder mig lite gnälllig. Nä nu är det i läderkondomen och sticka till SVT :hihi se om man får ligga innan kvällen

Over and out gott folk :banana:banana

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Man får köra hur fort man vill på allmänna vägar om man har en bankörningsklisterlapp på kåpglaset :tungan

Madmore

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2011
Hoj
Honda CBR1000RR -07(Gata), Honda CBR1000RR -08 (Bana)
Ohhh.. vad tråkigt med ytterligare en tråd i typ samma ämne, om och om och om och... :smasha

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Alla stryper sina hojar så dom max går i 120 km/h, köper sig en fin gul reflex väst, Open air hjälm med tillhörande ansiktsstrut. Så visar vi buset hur man framför en sporthoj på svenska vägar! :tuttar

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Vi står över lagen för vi har en snabb hoj och måste impa på brewdarna ! Behövdes d en jävla tråd för att konstantera detta ??? Sånt vet ju alla lixåm.. :smasha

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.

Hörru du kompis! Är väl för böveln en rättighet att kunna gnälla på snön iallafall! Ville köra idag men såg ut så här utanför huset! DSCN2394.jpg

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Var är SH-bladet när det behövs som bäst..?
TS känner sig krenGt och vill gråta ut på ett helsidesreportage.
Hans fina rykte verkar dras i smutsen av alla SpökGösta-wannabes som bombar skiten ur Stockholms vägnät vilket snart tvingar hans flickvän/sambo/fru/mamma/svärmor att förbjuda honom att åka på 'den där dödsmaskinen'...

Låt människor göra som de vill - på vilket sätt påverkar andras val ditt liv menar du?
Om du kör lagligt har du väl inget att frukta från varken polis eller tredje part...

Eller är det det gamla hederliga 'försäkringpremieargumentet' som spökar nu igen..?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Känns som man borde införa "Läs den här tråden" innan du postar för att inse om de inte redan finns 722 trådar som jag kan skriva av min irritation i över hur andra köra och varför. Finns en tråd som heter "Konsekvenserna av hojåkning" som borde täcka in de mesta i dessa kategorier ?! Ligger förövrigt längst upp som sticky så går inte att missa. :tummenupp

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Seriöst varför ha en sporthoj om man kör som en kärring? kan förstå om man har den till bankörning och har den i trafik för att ta sig till och från banan men att ha en annars och inte använda den verkar helt puckat men tanke på hur dyr dom är att äga jämfört med tillex en er6 eller liknande.

Mitt råd till alla moralkärringar som åker sporthoj men aldrig gasar, byt till en mindre hoj och lägg pengarna på annat.
Men dom kanske används som penisförlängare samt att glassa vid korvkiosken med.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka