Varför tror sporthojspiloter att dom står över lagen?

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ni som förespråkar bankörning "inget fel i det" undrar hur det hade sett ut om alla sporthojsåkare hade velat åka bana.... tusen förare varje banpass!? Fivers kvällskörningar tex är fulla rätt ofta när man dyker upp så riktigt hur hade ni tänkt att det skulle gå till!? Jag går förövrigt inte in i disskutionen om att ligga över lagen på vanliga väg, jag är bara lite nyfiken på hur alla skulle få plats på bana..

mvh

rials

Racing Is A LifeStyle
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
triumph daytona 675( grå)
Jag förstår att det finns ett ointresse att lyssna på andras åsikter.

Jag lämnar sh för bevisligen är det inte några som jag vill diskutera/umgås med här...

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Jag förstår att det finns ett ointresse att lyssna på andras åsikter.

Jag lämnar sh för bevisligen är det inte några som jag vill diskutera/umgås med här...

Det ointresset ligger helt hos dig om du inte klarar av att andra har avvikande åsikter...
Tvärtom har ju förhållandevis många personer valt att kommentera ditt ganska ointressanta och lama inlägg i debatten - de håller bara inte med dig...

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Ja... Vad påverkar det mig? Självklart påverkar det mig hur andra väljer att framföra sitt fordon. Risken för att jag ska råka ut för en olycka ökar ju för varenda person som skiter i vad reglerna säger. När jag sätter mig på hojjen eller bilen så tolkar jag lagar och regler som ett måttstock på vilken risk jag tar att råka ut för en olycka av en anledning som jag själv inte kan påverka. Om ALLA andra skulle köra fortare än vad som är tillåtet så ökar ju absolut risken för mig även om jag kör lagligt. Att tro att man bara påverkar sig själv är naivt.

Sen kan alltid diskutera om reglerna ligger på en nivå som motsvarar vad allmänheten egentligen tycker. Att ledarna i det här landet har instiftat en nollvision är ju helt värdelöst så länge folk inte vill sänka riskerna. Den dagen alla tar på sig bältet på bussen då kan vi börja diskutera en nollvision. När jag åker buss och bussen välter kan jag ju få tjockisen bredvid på 150 kilo i huvudet om han inte använder bältet även fast jag gör det.

Därmed inte sagt att jag inte alltid kör lagligt. Men poängen var att man ska inte tro att ens val inte påverkar andra för det gör det i allra högsta grad och det oavsett om man är van att framföra sin hoj i 300 på en ovalbana eller inte.

/Kenny

Slappna av grabben..

mr öland

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2010
Hoj
06 ktm 660
det finns ingen hoj åkare som som kör lagligt hela tiden.
jag bus kör ibland och kör för fort ibland men blir jag stoppad av polisen så tar jag böterna
alla har ett val ta straffet eller kör ifrån polisen men händer det nåt då så kan man inte bara klaga på polisen
bara för vi kör ho jså kan vi inte göra vad vi vill så har vi ett ansvar lika mycket som bilister

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06
Bryr mig personligen inte vad andra idioter håller på med, vilket fordon du än kör även cykel så hittar du idioter. Finns idioter inom allt, bara att inse det inget du kommer undan ifrån på arbetsplatser, ute på staden på vägarna överallt. Speciellt är ju polackerna största faran vad jag stött på änsålänge. Polsk reggade bilar och deras körkort är väl antagligen hur startar du bilen ok godkänt. Såg några som bogserade utan varningsblinkers på obelyst motorväg mitt i natten helt plötsligt svänger dem ju ut mitt på motorvägen inte fan var det jag och 2 andra bilar som höll på att köra in i asen och detta är bara en av incidenterna ..
Låt dem köra i 300 från Polisen, ska man göra det ska man iaf kunna köra hojj och göra det med stil inte som han christoffer andersson som växlar fel och slirar på kopplingen X antal gånger i filmen och kallas för passionerad och duktig mcförare.

hörru lilla gubben du har ju inte ens mc-kort sluta spela duktig
/Halv polacken

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
Lite roligt är det att läsa många komentarer. Att det finns en dubbelmoral tex. Varför skriver ni det eller att man helt plötsligt är helt laglig? Läs vad den första tråden handlar om innan ni postar dumma svar. Ingen här har påstått att dom följer lagen till punkt och pricka. Kan inte sen en sådan komentar. Det handlade om att polien ska få jaga eller inte.

Weberg

Super retard
Gick med
28 Sep 2008
Hoj
Ktm 660 SMC
Förstår inte poängen med denna tråd skapning! Det är väll upp till var och en hur man kör! Det har du ju själv skrivit ovanför din Avatar bild ""Racing Is A LifeStyle"":7peta

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Tolkar det som att många tycker Gör va fan du vill sålänge man tar böterna/straffet.
Nu ska jag ut o bomba satat genom samhället i över 200+ med 2promile i blodet, borde ju vara helt ok sålänge jag stannar om en snut blinkar åt mej?. :huvet

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Tolkar det som att många tycker Gör va fan du vill sålänge man tar böterna/straffet.
Nu ska jag ut o bomba satat genom samhället i över 200+ med 2promile i blodet, borde ju vara helt ok sålänge jag stannar om en snut blinkar åt mej?. :huvet

Glöm inte att blinka och mellangasa i +200..

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Själv brukar jag alltid, innan jag ska bomba köra nedom polisstationen med en bunt sedlar. Dessa lägger jag framför vakthavande, blinkar och frågar: "Är vi ok?" När han nickat vet jag att jag kan bomba tills jag får ett SMS från vakthavande att det är dags att komma med en ny inbetalning. :)

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka