Tyvärr känns det som om kometensen hos handlarna är påväg att försvinna men det väl det klassiska. När det går sämre så måste man spara och personalen är vanligtvis den klart dyraste posten i ett företag.
Hur många gånger har man inte varit inne hos en märkeshandlare för att köpa en reservdel och när man beskriver vad man vill ha så ser personalen ut som frågetecken.
Brukar då ta med dom ut i butiken och peka på en hoj OK. Sen ställer dom sig vi datorn och börjar surfa efter prylen och efter en stund kommer alltid frågan "Är det den du söker?"
NÄ åså börjar man hjälpa dom att leta rätt pryl, när man väl navigerat fram så har dom ju givetvis inte den hemma vi ringer när den kommit hem. i bästafall tar det 14 dagar.....
Nu har jag ju både gjort jobbet och fått betala extra för det gämfört med om jag själv letat fram prylen och skickat en beställning, dessutom fått den hemkörd.
Vist lager kostar men samtigit måste man nog hitta en modell där kunden känner att man får hjälp när man kommer in samt att leveranstider, priser mm är rimliga. kanske generalagenen skulle ordna med försäljning via återförsäljare och sen direktleverans från lager hem till kund dagen efter lika som många andra brancher idag har mött internethandeln.
Hur många gånger har man inte varit inne hos en märkeshandlare för att köpa en reservdel och när man beskriver vad man vill ha så ser personalen ut som frågetecken.
Brukar då ta med dom ut i butiken och peka på en hoj OK. Sen ställer dom sig vi datorn och börjar surfa efter prylen och efter en stund kommer alltid frågan "Är det den du söker?"
NÄ åså börjar man hjälpa dom att leta rätt pryl, när man väl navigerat fram så har dom ju givetvis inte den hemma vi ringer när den kommit hem. i bästafall tar det 14 dagar.....
Nu har jag ju både gjort jobbet och fått betala extra för det gämfört med om jag själv letat fram prylen och skickat en beställning, dessutom fått den hemkörd.
Vist lager kostar men samtigit måste man nog hitta en modell där kunden känner att man får hjälp när man kommer in samt att leveranstider, priser mm är rimliga. kanske generalagenen skulle ordna med försäljning via återförsäljare och sen direktleverans från lager hem till kund dagen efter lika som många andra brancher idag har mött internethandeln.