Finns väldigt många bra svar i denna tråd!
Att tjänster blir dyrare i områden där kundunderlaget är klenare torde te sig rätt naturligt.
Jag tror att det främst är MERVÄRDET som måste förstärkas. Jag bor i Sundsvall, Northbike är enorma här. Varför?
1. Står du i butiken och tittar på en hoj kommer en säljare fram och frågar, "-varför åker du inte ut och provar den istället?"
2. Hänger i klädbutiken, kikar på hjälmar, efter viss väntan får jag väldigt bra hjälp vid utprovning av bra och skön hjälm.
3. Dem ställer upp. Vi skulle ut med polaren på svensexa och behövde låna en MC för kidnappningen. Northbike svar på frågan "-självklart, detta vill vi vara med på"
NB har givetvis negativa punkter med, men dem gör sitt bästa för att det inte skall vara det första jag tänker på när jag ser deras varumärke.
Tex. NB har dyra hojar, men inte speciellt svårt att räkna ut varför om man läser punkt 1-3 ovan.
Då Internet är en reell konkurrent idag måste våra lokala handlare tänka om. "-vad kan jag göra som inte Internet kan?" Vissa har hittat bra svar, NB anordnar en helghelg med provkörningar av ALLA nya hojar, säljer burgare för 10:- osv.
Fler handlare behöver hitta sin egen modell. Det som förr kallades för nisch tror jag är döende, eller behöver omformuleras. MC-handel handlar inte om nisch, det handlar om en upplevelse.
Att tjänster blir dyrare i områden där kundunderlaget är klenare torde te sig rätt naturligt.
Jag tror att det främst är MERVÄRDET som måste förstärkas. Jag bor i Sundsvall, Northbike är enorma här. Varför?
1. Står du i butiken och tittar på en hoj kommer en säljare fram och frågar, "-varför åker du inte ut och provar den istället?"
2. Hänger i klädbutiken, kikar på hjälmar, efter viss väntan får jag väldigt bra hjälp vid utprovning av bra och skön hjälm.
3. Dem ställer upp. Vi skulle ut med polaren på svensexa och behövde låna en MC för kidnappningen. Northbike svar på frågan "-självklart, detta vill vi vara med på"
NB har givetvis negativa punkter med, men dem gör sitt bästa för att det inte skall vara det första jag tänker på när jag ser deras varumärke.
Tex. NB har dyra hojar, men inte speciellt svårt att räkna ut varför om man läser punkt 1-3 ovan.
Då Internet är en reell konkurrent idag måste våra lokala handlare tänka om. "-vad kan jag göra som inte Internet kan?" Vissa har hittat bra svar, NB anordnar en helghelg med provkörningar av ALLA nya hojar, säljer burgare för 10:- osv.
Fler handlare behöver hitta sin egen modell. Det som förr kallades för nisch tror jag är döende, eller behöver omformuleras. MC-handel handlar inte om nisch, det handlar om en upplevelse.