Vad jag undrar är hur tillverkarna ställer sig till butiksdöden. T ex Honda eller i mitt fall Triumph, dom kommer ju inte direkt sälja fler cyklar när butikerna försvinner. Eller reservdelar när avstånden blir för långa...
Hade jag suttit som försäljningschef för t ex Honda Europa hade jag undrat vad det är som händer, frågat generalagenterna om deras marginaller/skatter/och butikernas pålägg för är det verkligen priset som avgör? Troligen en del av det!
Om jag varit Honda, hade jag fimpat generalagenten och öppnat upp handeln direkt med återförsäljaren. Skippat ett led som kostar väldigt väldigt mycket pengar.
Hade jag varit Honda hade jag haft panik!
Sen har vi försäkringskostnaden! Jag har råd att köpa en 1000rr utan lån, men försäkringskostnaden blir fallet för köpet. Hade försäkringen varit hälften - då hade jag köpt bums.
Hade jag varit Honda hade jag tagit ett snack med försäkringsbolagen och bidragit med försäkringen premien. Jag hade sålt en hoj, och med den reservdelar och tillbehör.
Hade jag suttit som försäljningschef för t ex Honda Europa hade jag undrat vad det är som händer, frågat generalagenterna om deras marginaller/skatter/och butikernas pålägg för är det verkligen priset som avgör? Troligen en del av det!
Om jag varit Honda, hade jag fimpat generalagenten och öppnat upp handeln direkt med återförsäljaren. Skippat ett led som kostar väldigt väldigt mycket pengar.
Hade jag varit Honda hade jag haft panik!
Sen har vi försäkringskostnaden! Jag har råd att köpa en 1000rr utan lån, men försäkringskostnaden blir fallet för köpet. Hade försäkringen varit hälften - då hade jag köpt bums.
Hade jag varit Honda hade jag tagit ett snack med försäkringsbolagen och bidragit med försäkringen premien. Jag hade sålt en hoj, och med den reservdelar och tillbehör.