Jag inbillar mig att den som är hungrigast kommer att överleva, servicemind till tusen och att inte bränna någon kund är oerhört viktigt om man ska hålla marginalerna uppe, helt klart är att det finns en gräns på hur mycket det får kosta extra innan kunderna känner sig lurade, enligt mig så som det känns när man går in i en butik idag.....
Jag håller med dig precis!
140K för 1190 samt 15-20K tillbehör. Allt blev fel hos dom och jag fick ett bud på 2100kr för montering av väskor. Nu visade sig att dom 2100kr inte gällde original väskor när jag klagade, men dom tar 2100kr för att montera 2 bågar som man fäster väskorna i på ej original grejer.
En mekaniker som inte är dum i huvudet klarar det på 30 mins, ska man då taxera kunden 4000kr i timmen? Man köper väskor för 15 000kr och så ska dom ta dom sista kronorna för en. Även fast denna handlare bad mig om ursäkt (upprepande ggr) så kör dom ju ändå blåsningar på andra kunder. Så varför ska jag gynna dom kände jag.
Mc-kompaniet i Väring monterade min akra pipa/hasplåt gratis utan att jag bad om det. Dom föreslog det! Det gjorde mig positivt överaskad att dom inte ville plocka en på så mycket som går. Brorsan ska i veckan kanske köpa en ny cykel där samt jag kommer köpa min 1190 där. Dom vet hur man sköter kunder