Jag kommer aldrig byta ner mig till en 1000cc
Så jag tycker att det är lite löjligt att klaga på bottendraget hos 600 kubikarna
.
Hur kan det bli löjligt? En 600 levererar hästarna vid ett betydligt högre varv än alla 1000 rad och v-tvin. Körbarhet.
Hästar = toppfart
hög effekt vid låga varv = accerelation.
Testa.
Det är ju min åsikt, kanske för att jag inte kört någon 1000 kubikare än? Jag säger ju att draget är NOG på en 600 jämfört med annat som finns i trafiken, piskar många fordon på gatan på låga varv tom. Men det är ju klart att man lär ju klaga på skiten efter att man kört 1L hoj. Men det beror på vad för referenspunkt man har - jag jämför med bilar.
Hög effekt vid höga varv levererar också acceleration
Det är ju min åsikt, kanske för att jag inte kört någon 1000 kubikare än? Jag säger ju att draget är NOG på en 600 jämfört med annat som finns i trafiken, piskar många fordon på gatan på låga varv tom. Men det är ju klart att man lär ju klaga på skiten efter att man kört 1L hoj. Men det beror på vad för referenspunkt man har - jag jämför med bilar.
Hög effekt vid höga varv levererar också acceleration
kanske för att 600cc e för 18-20åringar
visst...för bana e nog en 600cc rolig på...men jobbigt om man haft 1000 cc tidigare...
Nej det är klart, du är fullt nöjd med spola ner 120" för lika många hästar. På veven. En bra dag.
( vid det här laget vet du att jag menar väl )
Hur kan det bli löjligt? En 600 levererar hästarna vid ett betydligt högre varv än alla 1000 rad och v-tvin. Körbarhet.
Hästar = toppfart
hög effekt vid låga varv = accerelation.
Testa.
Jag vill ha en literhoj (eller större) med ~100 pållar och en vridmomentkurva som en Scania diesel
Sa någon GSX?
Oj det förklarar varför man bara åker 350Alla vill ha störst. Så enkelt är det. Förutom vi som har så stora att vi aldrig behöver känna oss osäkra eller fundera på om den räcker till.
Nästan alla som tycker 600cc räcker har aldrig kört en 1000cc Jag vet! jag tyckte lika själv tills jag testat
Well, jag har en likadan hoj som du(r1-02) och en cbr600rr-05 och sexhundran är roligare på alla punkter motorljud, bromsar, kurvegenskaper dessutom så var det ett dött lopp rakt fram mellan min fd trajja 675 och r1-an så jag vet inte riktigt vad du menar med ditt inlägg
Hade en 600RR -05 tidigare och tycker r1an är dubbelt så rolig hoj.. men smaken är kanske som baken.. Visst på bana hade jag valt 600an men på gatan så saknar man vridet.. Visst många verkar gilla att ligga på 14k rpm men vill man ha en mer gatvänlig hoj så är 1000cc oslagbart tycker jag!
Det har du rätt i smaken är som bajjan, för mig är roligt förknippat med bana och köra hårt, men kan tänka mig att en 1000cc är bättre att skjutsa med och leka på bakbananen med....köra på gata är roligt om man har tagit en tablett E och helt plötsligt ser bilarna ut som muffins och snuten bakom ser ut som en discokula talar dock ej av egen erfarenhet
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |