Jag är på samma spår som dig Andreas!
Behöver man leta efter effekten så känner man inte sin hoj, och känner man inte sin hoj så ska man fan inte gasa heller! Kan man inte hantera hojen, kan man inte hantera trafiken...!
Ni som vill köra i 300km/h...
Tror ni att ni kör i 300km/h bara för att mätaren visar det?
Tycker ni att det är behagligt att ligga i den hastigheten?
Hur många gånger om året ligger ni i den hastigheten?
(min lilla 600 -03 visar 283km/h som max)
Dom som tror att hojen sätter gränsen för hur man kan köra en 600cc...Ja okey, för 5-10% av sporthojsfolket
kanske!
Att en 1000cc skulle köra ifrån en 600cc på gata har jag bara vart med om 1 gång! På motorväg utan trafik. Annars löser trafiken det problemet.
Enda fördelarna en 1000cc har är vridet på låga varv samt motor/avgasljudet.
Vriden gör att man slipper höga varv vilket medför högt ljud samt vibrationer vid längre körning på motorväg tex.
Och ja! Jag har haft en SP1:a (V-Twin) och kört literhoj (Rad 4:a). Men jag föredrar 600cc, enda gången jag har önskat en literhoj rad 4:a var på hojsemester till Norge. Visst, ibland tröttnar man på att växla...men det går över rätt fort
1000cc = Sportig touring