Lite till lagom ljud tycker jag, ljud på rätt plats vid rätt tidpunkt kan jag tycka är kul. Dock oljud på vägen till jobbet, i stan eller på kvällen ser jag inget positivt med och ofta gör det mig smått förbannad. Man kanske borde ha inställningsmöjligheter så man kan öppna skiten om man vill.
På landet där det finns kossor, katter och allt är relativt tyst, vill man inte låta något när man kommer hem på kvällen. Vi vet ju hur det är när småglinen på mopeder kommer i långa band mitt i natten, och inget låter så illa som en moppe...
Högt ljud känns som det tillhör antikens där ljud motsvarade prestanda. Har du 200 hk i din metallhäst och kan få den att gå tyst så varför inte? Du lär ändå bli omkörd av en ljudlös elhoj inom ett par år, samma med sportbilar då gamla Greta från ICA tar dig på rakan på vägen hem...
Låter som inställningen
vidsynt eller
ödmjuk inte finns som inställningsmöjlighet.
Utan mer det alldeles för vanliga, det
jag gillar är
rätt allt annat är
fel istället för att svara på TS fråga...
Ljud är känsla och de ljud man inte gillar blir oljud.
Jämför musik där volymen kan höjas på "bra" musik medans "dålig" alltid är för hög. Jag gillar inte all musik men försöker att inte störas av "fel" musik
Ni som trivs i sadeln på en häst kan höra ljudet från hästen och le medans den hästointresserade bara hör konstiga ljud.
Ännu är elhojar inte norm men jag gissar att det blir som med ABS, så länge majoriteten ogillar det hänger de flesta på. Nu är det tvärt om och man är lite självmordsbenägen om man vågar köra en motorcykel utan ABS och andra elektroniska hjälpmedel.
Rökare kunde göra som de ville för 30 år sedan nu är det tvärt om. Och de värsta rökhatarna är inte ickerökarna utan de som varit rökare...
Kommer bullerknuttarna vara de som i framtiden kämpar för högre böter och strängare ljudkrav?
Jag orkar inte lyssna utan måste stänga av ljudet efter en stund för kunna att njuta. Att det är varvrekord väger inte upp på någe vis. Ljudet är skit, hur lågt det än är...
https://www.youtube.com/watch?v=vlxZs2-gICc
Manx GP har "sämre" varvtider men bara tanken av att ha hört en trecylindrig Mv, utan ljuddämpare, uppför May Hill gör en glad!
Den här gör mig också glad. Bilderna naturligtvis och musiken men också ljudet av bränsle som exploderat i förbränningsrummen!
https://vimeo.com/47196131