Perfekta husdjuretMotorcykelgrodan!
Båda mina hojar låter rejält mycket. Det är för den mindre är utrustad med ett mer eller mindre öppet helsystem. Den större har slipon.
Den mindre hade aldrig med originalsystemet när den köptes begagnad. Den större hade en originaldämpare som var helt sönderrostad.
Jag hade gärna betalat nån tusenlapp för att ha kvar originalsystemen. Det är bara löjligt när man höjer gasen lite och richtermätare på andra sidan jorden ger 7 i utslag.
För min del är +5 kg i vikt ett lätt pris för en tyst hoj.
Folk som tycker annorlunda är idioter. Ja, alla.
Men ibland kan man bli överraskad. För många år sedan justerade jag förgasarna på min gamla 60-tals SportHoj när en äldre tant stannade. Hon stod där en lång stund och jag gissade att hon skulle klaga, för det låter lite med original, lätt urblåsta, absorbtionsdämpare. Men hon säger, i en lycklig ton...
-Så där lät motorcyklarna när jag var ung!
Hon hade stått och njutit!
Skön historia och helt i linje med mina egna erfarenheter från både snöskoter och MC. Det är definitivt inte den äldre generationen som har något emot motorljud. De som stör sig och sedan klagar - inte direkt till dig men väl till andra - tillhör allt som oftast en betydligt yngre och PK-streamad hipster-generation.
Men vem är det egentligen som plågar sig själv...? Killen som köper en flång ny crossplane R1'a och sedan åker omkring och låter som en drinkmixer med sitt Euro5 lagliga original avgassystem...? Eller han som njuter av varje upp och nerväxling med sitt eftermarknads avgassystem...?
Men vem är det egentligen som plågar sig själv...? Killen som köper en flång ny crossplane R1'a och sedan åker omkring och låter som en drinkmixer med sitt Euro5 lagliga original avgassystem...? Eller han som njuter av varje upp och nerväxling med sitt eftermarknads avgassystem...?
Den dagen man kör är valet lätt, men när man sitter lomhörd på hemmet och får frågor om sitt liv på mc kanske det hade varit annorlunda.
Hörselskada har jag redan fått av arbete, och jag känner att jag kommer ångra hörseln som förlorats i fabrik mer än den jag tappade bort i 200 knyck.
I båda fallen var det rätt hoj till rätt pris vid rätt tid.Och trots detta så köpte du två hojar med öppnare system?
Det hörs ett vrål ifrån tusen kubik men för Jonny själv är det ljuvlig musik, som frihetssång genom nattens trafik mot en soluppgång
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|