Bosse-l. Vad är sunt förnuft?
Jag håller med dig och kör som du men...
Som vi kan läsa här så tycker några att sunt förnuft är att aldrig låta mer än original, helst som en elhoj som inte drivs med kedja.
Men ibland kan man bli överraskad. För många år sedan justerade jag förgasarna på min gamla 60-tals SportHoj när en äldre tant stannade. Hon stod där en lång stund och jag gissade att hon skulle klaga, för det låter lite med original, lätt urblåsta, absorbtionsdämpare. Men hon säger, i en lycklig ton...
-Så där lät motorcyklarna när jag var ung!
Hon hade stått och njutit!
En annan gång precis innan ett vägarbete i en tunnel, kommer en bil ifatt i god fart medans jag saktar ner innan "chikanen" in i tunneln. Sedan gasar jag och min Daytona med Triumphs coolfiberdämpare sprider, i mitt tycke, välljud i tunneln och bilen hänger inte med. När den kommer ifatt lägger den sig bredvid och det kunde varit bilist som tyckte jag körde för sakta in i tunneln men
alla i bilen har ett stort leende och visar tummen upp.
- - - - - - - automatiskt ihopslaget inlägg - - - - - - -
Ja ja, men nu tycker jag att originalen är tysta, jämfört med bålgetingljudet som uppstår med Arrow.
Allt ligger egentligen i betraktarens öron.
Ja, håller man fullgas över 10 tusen varv så låter den som en bålgeting men ingen, med sunt förnuft, kör väl så på gata?