Nu flyttade Flashback in på sporthoj...Ska man skratta eller gråta? Är verkligen buller från mc ett av dom större problemen i dagens Sverige? Ingen vågar tala om den stora rosa elefanten i rummet.. låt inte varje liten by i Sverige bli ett nytt Grums.. men det är väl så majoriteten av svenskarna vill ha det tydligen. Tragiskt.
LättkrENCkt? Är väl mer en fråga vad vår poliskår ska lägga resurser på...
FARTGALEN skrev:Nej, djur undviker inte vägen bara för att någon kör med öppna spjäll. Däremot kommer de att ha betydligt svårare att lokalisera varifrån ljudet kommer, särskilt om det närmar sig snabbt.
Det enda man uppnår är egen dövhet, irritation hos allmänhet och medtrafikanter och en överhängande risk att andra uppfattar en som mindre vetande.
Buy quality, cry once
Kul att det i det ena klippet när polisen ska förklara puttrar förbi en HD med buller. Mindre kul att SVT lagt på HD-buller på fotosnutten med en herre på en Tiger. Osnyggt.
Konstigt va folk retar sig på då de där me ljud...
Ett exempel då... Du sitter lugnt å skönt i trädgården eller balkongen me en kaffe eller öl så kommer några hojar å brummar förbi, tar inte många sekunder att passera... Altenativ två... En granne kör igång sin motor gräsklippare. .... De kommer å låta typ en timme.. Då undrar jag vilket är mest iriterande..
Jag skulle förslå att motor drivna maskiner i tätbebyggda områden skulle förbjudas då.. Typ motor gräsklippare, röjsåg motorsåg.... Allt de finns som el drivna som är klart tystare. .
Me andra ord är de inte ljudet som folk irriterande sig på när de gäller motorcyklar utan motorcykeln..
View attachment 449842Nej. Det är inte bara 100% irrelevant, det avslöjar också vilka ”nyheter” som präglar ditt flöde och vilka sammanhang du vanligtvis vistas i.
Bli gärna lättkrenGt, men du har fel och jag har rätt.
Buy quality, cry once
En granne kör igång sin motor gräsklippare. .... De kommer å låta typ en timme.. Då undrar jag vilket är mest iriterande..
Alternativ 3 är värst - när de övriga nio villgrannarna väljer andra dagar att köra sina gräsklippare på.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |