Poängen var att DU inte har torrt för femöre på fötterna när DU säger att DU talar för ALLAS åsikter i diverse olika intressegrupper. Jag säger bara att jag vet att det inte är så - läs vad jag skrev! Inse att det faktiskt är iaf hypotetiskt möjligt även i din värld att inte alla delar din uppfattning ta ner tonläget lite därefter! Jag hör vad du säger. Det räcker med att det är dina åsikter och inte hela Sveriges kreti och pleti för att du ska nå fram. Att DU inte mött någon, eller iaf lyssnat tillräckligt länge på någon, oliktänkande dig i din värld gör inte hönan livsduglig. Eller har du fakta på att du vet vad ALLA andra i intressegrupperna kring vargfrågan tycker? Om inte - vad har du att invända emot egentligen?
Ang vargmötet: Tack för den ärliga gratulationen! Jag har för mig att jag skrev ett detaljerat inlägg här på sporthoj om den septembermorgonen för ett tag sedan apropå ingenting alls. Du får såklart tro vad du vill om det, men det är inte precis klädsamt sjunka till förolämpande insinuationer om lögn och förvanskning med parallellen till fusk-norsken eller att bara DU sitter med sanning och (internet)fakta och att andras egna förstahandserfarenheter är "egen personlig övertygelse".
Du tar ju inga vackra poäng i argumentation - i paritet med att fråga flickan vilka kläder hon hade på sig vid överfallet.
Är det inte bättre att du säger rakt ut att du tror jag ljuger och att jag inte sett någon varg öht?
Har du slutat slå din fru förresten?
Det intressantaste med Aftonblaskans två SIFO-frågor i januari när drevet gick
var uppgiften att ynka 2 % av de tillfrågade ville att vargen skulle bort och 98% var för en vargstam i Sverige. Låta lekmän bedöma antal vargar som behövs för det och möjligheten till licensjakt eller inte på olika platser är som att fråga kungen om aktiehandel. Det är en fråga som bara kan besvaras av expertis och insatta. Inte pöbeln, inklusive mig själv. Men så är jag ju sällsynt ödmjuk.
Slutligen en sak till: din uppfattning om vad du kallar "jakthatare/rovdjursälskare" säger mer om dig än vad du har förstånd till. Annars skulle du inte skriva så. Du vet ingenting om vad jag gör och har för bakgrund. Du vet inte ens om jag jagar eller inte. Återigen bara smutsig argumentation med insinuationer. Du kan ha din åsikt och lägga fram dina fakta och ifrågasätta andras dito utan att försöka underminera med vaga insinuationer där bättre argument saknas. Har du fakta om det du insinuerar lägger du fram det - annars låt bli! Det blir så fånigt när du skriker efter fakta men beter dig så lågt själv. Håll dig till sakfrågan istället.