Vargjakten

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Ja, nu var det ju inte med en elefantstudsare utan luftgevär. Jag tycker förövrigt att det känns olustigt att köra på djur också. Njuter du av det med? Men jag är ju förstås en mjuk kille. Inte alls lika modig och macho som er jägare.

Är du sjuk eller är det någon kollektivboende miljöpartist med spagettiarmar på Söder som kidnappat bazookas konto?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Är du sjuk eller är det någon kollektivboende miljöpartist med spagettiarmar på Söder som kidnappat bazookas konto?

Har lite ont i halsen i och för sig. :D

Men vad är det som är konstigt? Gillar alla att döda djur eller? De har väl inte gjort nåt ont? I alla fall inte med berått mod. Våldtäktsmän, pedofiler och andra allmänna fuck ups däremot. Där ska man statuera exempel. Och det hårt. Gärna med älgbössa.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt

Men vad är det som är konstigt? Gillar alla att döda djur eller? De har väl inte gjort nåt ont? I alla fall inte med berått mod. Våldtäktsmän, pedofiler och andra allmänna fuck ups däremot. Där ska man statuera exempel. Och det hårt. Gärna med älgbössa.

Män då? Enligt ROKS är män djur :va

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Men vad är det som är konstigt?

Att tuffa bazooka är mjuk och trädkramig som någon palestinasjalstoffel på söder. Fast inte utan att berätta en liten anekdot(musjakt) för att verka lite tuff inför jägarna ändå. Ungefär som när en tonåring som inte riktigt vågar vara tuff över hela linjen men ändå försöker hävda sig bland de tuffa killarna med någon historia om vilken spännande kick det var den där gången han snodde en överstrykningspenna och klottrade "kuk" på sättet längst bak i bussen på en klassresa...

Snart kommer det väl fram att du brukar hänga på blockflöjtsmöten och dricka grönt te.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Att tuffa bazooka är mjuk och trädkramig som någon palestinasjalstoffel på söder. Fast inte utan att berätta en liten anekdot(musjakt) för att verka lite tuff inför jägarna ändå. Ungefär som när en tonåring som inte riktigt vågar vara tuff över hela linjen men ändå försöker hävda sig bland de tuffa killarna med någon historia om vilken spännande kick det var den där gången han snodde en överstrykningspenna och klottrade "kuk" på sättet längst bak i bussen på en klassresa...

Snart kommer det väl fram att du brukar hänga på blockflöjtsmöten och dricka grönt te.

Exakt så.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Det här är fantastiskt, BoSoZuKu blir nedkletad med vänsterepitet. Av korvgubbe.

:lol

Upp- o nervända världen. Jag tycker själv det är skitkul hur han ser sin chans nu och framförallt tycker jag det är sanslöst roligt att han faktiskt tror att jag skulle ta åt mig på något sätt :D. Trodde inte han kände sig så krengkt sedan tidigare. Men snart är allt tillbaks till det normala. Var så säker. :fakta

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Vi använde fälla också men fick inte alla ändå. När de sedan visade sig var det bara att ta dem med geväret. Sökhund? Haha. Jag är nog lite bättre skytt än de flesta jägare eftersom jag satte dem så de dog direkt.

Vad menar du med att jag "är bättre än jägare"? Bättre skytt? Uppenbarligen. Annars förstår jag inte vad du menar faktiskt.

Men vafasen, anmäl mig du. Jag tror polisen kommer ta dig på största allvar. :hihi

Var inte orolig, skall knåpa ihop ett erkännande som du kan skriva på.

Men vill du få oss att tro att mössen i partille verkligen är så smarta att dom inte går i fällan, men snällt ställer upp sig på ett par meters avstånd så du kan skjuta dom.:rofl

Men berätta hur kändes det att utforska vildmannen i dig? Är det något du brukar ta upp vid banketter bland likasinnade jakthatare, eller får det dig att känna dig lite illa till mods på nätterna? Ja att du tog till bössan mot ett skadedjur ser jag inte så hårt på, men att du som amatör gör det anser jag vara lite väl magstarkt.

Men jag antar att det känns rätt för dig att göra det när dina personliga saker blir skadade, du vill bara inte att någon annan gör det än du.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Nu får ni lite nya måltavlor, men kanske låta dom växa till sig lite först.

Varg planteras ut i Stockholm
Stockholm 29 jan 17:52
Den svenska vargstammen ska förstärkas genom att man planterar in nya vargar i åtta län. Det meddelar miljödepartementet i ett pressmeddelande.

De aktuella länen är Dalarna, Gävleborg, Värmland, Örebro, Västmanland, Västra Götaland, Stockholm och Uppsala.

Bakgrunden är att forskare har varnat för inavel. Genom att sätta ut nya, friska vargar värnar man om vargstammens genetiska variation.

Meningen är att valpar ska planteras in i redan befintliga revir så att en tik kan ta hand om dem. Vuxna vargar ska däremot placeras där inga revir finns.

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Att man sköt av halva kvoten av det ytterst skygga villebrådet redan 1a dagen är dock ett bevis på att det till stor del är en trofejakt eftersom det inte genererar några ekonomiska fördelar för jägarna.

I min värld tyder det på att vargen ännu inte har tillräcklig skygghet för människan efter att alla naturmuppar har varit ute och matat in den.

De skygga klarar sig och de otrevliga som kan förväntas närma sig bebodda trakter försvinner. Win/Win situation.

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Detta kom passande en dag efter att EU offentligt gått vidare med allt Sverige brutit mot.... konstigt?

Den svenska vargstammen ska förstärkas genom att man planterar in nya vargar i åtta län. Det meddelar miljödepartementet i ett pressmeddelande.

De aktuella länen är Dalarna, Gävleborg, Värmland, Örebro, Västmanland, Västra Götaland, Stockholm och Uppsala.

Bakgrunden är att forskare har varnat för inavel. Genom att sätta ut nya, friska vargar värnar man om vargstammens genetiska variation.

Meningen är att valpar ska planteras in i redan befintliga revir så att en tik kan ta hand om dem. Vuxna vargar ska däremot placeras där inga revir finns.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Ingen nyhet.
Tror faktiskt att du kan hitta uppgifter om den planerade utplanteringen redan på trådens första sida.
Och de flesta sidorna efter det.
Du kan nog även läsa dig till att de revir som har genetiskt viktiga individer (dvs, där det invandrat varg) har varit undantagna från jakt.
Det kommer naturligtvis göras även med de revir som får nya gener nu.
Skyddsjakt undantagen.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Hur långt sträcker sig det där djurkrameriet? Har du kontrollerat så att hudkrämerna inte är testade på djur? Alla tre hudkrämer alltså..

Korvis, korvis... Om man vill säga något jetedumt till någon så att den blir lesen så kan det ju vara en fördel att inte den personen själv har ironiserat över samma sak. Ungefär som med Markus spännband liksom. :tummenupp :crosstrainer

//Micke som jagar gris imorgon ihop med tusentals andra, så även förra söndagen.

Var försiktig. Tydligen är man inte så macho utan bössan. :hihi

Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE